پیشگیری و درمان آب مروارید

هر چی که دوست داشتی.مطالب جالب و خواندنی و...........

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
youka
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
پست: 183
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶, ۵:۰۰ ب.ظ
تشکر شده: 1 دفعه
تماس:

پیشگیری و درمان آب مروارید

پست توسط youka »

بیماری آب مروارید با تشکیل توده پروتئینی در لنز چشم صورت می گیرد که با مختل نمودن دید تا سطح کوری می تواند تمامی جوانب زندگی را تحت تاثیر خود قرار دهد. اخیرا یافته هایی در مورد ارتباط این بیماری با عادت غذایی و مصرف مواد گوشتی بدست آمده، که می توان نوید راهکارهای کمک کننده ای برای پیشگیری از این بیماری را به دنبال داشته باشید. با این حال پیشگیری آخرین راه رهایی از آب مروارید نبوده و روش های درمانی با نرخ قبولی بالایی امروزه صورت می گیرد. در ادامه به بررسی نحوه پیشگیری و درمان بیماری آب مروارید و شرایط و اقدامات پس از انجام عمل جراحی می پردازیم.
همچنان بحث های فراوانی در مورد امکان پیشگیری از ابتلا به آب مروارید وجود داد. صحبت از پیشگیری از آب مروارید را نمی توان همچنان با استفاده از تغذیه کرد؛ اما آنچه تا کنون ثابت شده، این است که مصرف صحیح مواد غذایی می تواند در کاهش شانس ابتلا و یا کاهش فرایند توسعه این بیماری دخیل باشد. طبق یک بررسی ده ساله یافته شد که مصرف کافی حاوی ویتامین E و کاروتنوئیدها، لووتیان و زاکسانتیین با استفاده از مواد غذایی و مکمل ها موجب کاهش خطر ابتلا به آب مروارید می شود. منابع غذایی سرشار از ویتامین E شامل دانه های تخم آفتابگردان، بادام و اسفناج می باشد. منابع خوب لوتئین و زاکسنتین عبارتند از اسفناج، کلم و دیگر سبزیجات سبز رنگ. مطالعات دیگری نشان داده است که ویتامین های آنتی اکسیدانی مانند ویتامین C و مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 ممکن است خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش دهند. یکی دیگر از گام هایی که می توانید برای کاهش خطر ابتلا به آب مروارید بکار ببرید؛ استفاده از عینک آفتابی محافظ است که 100 درصد نفوذ اشعه های ماوراء بنفش را در هنگام خروج از منزل مسدود می کند.
آیا مصرف کمتر گوشت باعث کاهش خطر ابتلا به آب مروارید می شود؟
میزان ابتلا به آب مروارید و ارتباط آن با عادت غذایی از جمله حد مصرف فرآورده های گوشتی، توجه محققان دانشگاه آکسفورد را در سال 2011 جلب نبود که طی یک بررسی این محققین میزان شانس بروز آب مروارید را با مصرف غذایی مقایسه کردند. آیا مصرف بیشتر سبزی و کمتر گوشت می تواند در کاهش شانس ابتلا و تاخیر فرایند شروع آب مروارید موثر باشذ؟ این مطالعه، که در مجله تغذیه بالینی آمریکا منتشر شده است، به بررسی رژیم غذایی 27670 افراد مبتلا به دیابت نوع چهار پرداخته و طی آن یافت شد که ارتباط تنگاتنگی میان ابتلا به آب مروارید و مصرف سبزیجات از نگاه مفید و مصرف مواد گوشتی از نگاه منفی وجود دارد.
درمان آب مروارید
شروع فرایند تشکیل توده آب مروارید گاهی به طور ناگهانی نمایان شده و گاهی برای مدتی توان دید شما را تهدید می نماید که بسیاری از افراد با رجوع به روش هایی مانند استفاده از مواد پاک کننده و عینک های بینایی قوی تر، پرداخت به مشکل اصلی را به تاخیر می اندازند و در این مسیر آب مروارید به اندازه کافی پیشرفت کرده است. به جراحی آب مروارید فکر کنید و بدانید که این عارضه حتما زندگی روزانه شما را تحت تاثیر قرار می دهد. بسیاری از مردم تصور بدی از جراحی چشم دارند ناپذیر اما جراحی آب مروارید یک روش ساده و نسبتا بدون درد است. برای به دست آوردن بینایی تهدید شده متخصص چشم پزشکی توسط بیماری آب مروارید، انجام عمل در این زمینه برای بازگرداندن بینایی به طور معمول بسیار موفق است. در واقع، اغلب انجام عمل های جراحی صورت گرفته در ایالات متحده (بیش از 3 میلیون آمریکایی تحت عمل جراحی آب مروارید در هر سال) و طبق گزارش PBA، نه از هر ده نفر که تحت عمل جراحی آب مروارید قرار گرفته اند، توانسته اند به نتیجه مطلوبی برسند. در طول این جراحی، جراح، لنز مبهم خود را برداشته و در اغلب موارد آن را با یک لنز روشن (داخل چشم) (IOL) جایگزین می کند. IOL جدید همیشه در حال توسعه است تا جراحی را برای جراحان ساده تر کند و لنزها برای بیماران مفید باشد. IOL های پیشگیری از بیهوشی به طور بالقوه به شما در همه مسافت ها کمک کرده و علاوه بر آن می توانند در نمونه های جدید خود از نفوذ اشعه های ماورای بنفش و آبی جلوگیری نمایند. این نوع اشعه های مضر طبق تحقیقات می توانند به شبکیه چشم آسیب برساند.منبع : درمان آب مروارید
شرایط استفاده از عینک پس از عمل آب مروارید
در بیشتر مواقع به جز مواردی که از IOL های پیشگیری بیهوشی استفاده کرده باشید؛ همچنان پس از انجام این عمل به عینک برای خواندن و انجام امور روزانه نیاز دارید. همچنین ممکن است به برخی لنزهای پیشرفته برای اصلاح خطاهای انکساری خفیف و دوربینی نیاز داشته باشید. ممکن است بعد از عمل جراحی، عینکی برای بهینه سازی بینایی و صحت دید نیاز شود که برای شما تجویز خواهد شد. تنها به خاطر داشته باشید که از متخصص چشم پزشک خود در نیاز مورد بهره گیری از پوشش ضد انعکاسی و لنزهای فتوکرومیک سوال نمایید.


چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 15 مهمان