♥ زیبایی پوست با عسل طبیعی ♥

مطالب و مقالات ارسالی در مورد زنبورعسل و زنبورداری که توسط دوستان و کاربران ارسال شده است.
پرورش ملکه زنبورعسل,اصلاح نژاد,اصلاح نژاد,بيماريها وافات زنبورعسل,بازديد كندو و نگهداري,تجهيزات زنبورداري,لغات انگليسي زنبورعسل,اخبار و متفرقه,
شكل شناسي و فيزيولوژي,تغذيه زنبورعسل وزمستان گذراني

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
yakamoz
کاربر فعال سایت زنبورعسل
کاربر فعال سایت زنبورعسل
پست: 79
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۸۹, ۱۲:۰۰ ق.ظ
محل اقامت: ♥ ســلماس - SALMAS ♥
تشکر کرده: 71 دفعه
تشکر شده: 170 دفعه
تماس:

♥ زیبایی پوست با عسل طبیعی ♥

پست توسط yakamoz »

عسل علاوه بر مصارف دارویی در آرایش و زیبایی پوست نیز سابقه دیرینه دارد، از زمان ملکه کلو پاترا تا زمان ملکه سبا، عسل طبیعی همواره برای شادابی پوست مورد استفاده بوده است. در قرن 18 ملکه انگلستان موهای خود را به وسیله رنگی که از عسل طبیعی درست می شد رنگ می کرد، موهای درخشان و سرخ رنگ او در دربار آن روز معروف بوده است. زیبای آشوبگر قرن 19، زیبایی پوست خود را از اثر کرمی می دانست که بر پایه عسل طبیعی درست شده بود. عسل در فرآورده های آرایشی و بهداشتی به عنوان شیرین کننده، نرم کننده، رطوبت گیر، مقوی، ضد حساسیت، نرم کننده پوست، بازسازی کننده بافت پوششی و مسکن مورد استفاده قرار می گیرد، ساخت بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی از عسل، به صورت انواع ماسک های زیبایی و کرم با عسل و انواع شامپوها و صابون ها صورت می گیرد.


فواید عسل طبیعی در درمان پوست و زخم

عسل طبیعی به علت خاصیت مرطوب کنندگی و تقویتی در ساخت کرمها و مواد آرایشی کاربرد دارد. همچنین از آن در ساخت مواد دارویی با قرار دادن مستقیم آن بر روی زخم، درمان دردها و زخم های بالینی، زخم معده، زخم واریس و سوختگی یاد کرده اند. عسل طبیعی به مقاومت بدن در برابر عفونت و ترمیم بافت کمک می کند، موجب تسریع سرعت ترمیم زخم می گردد. اگر پس از سوختگی به موضع مالیده شود، سطح تاول را محدود ساخته و به ترمیم پوست سرعت می بخشد. در نوشته ها، شواهد تاریخی بسیاری از درمان انسان و یا کاربرد دامپزشکی (درد و زخم های باز و زخمهای پستان گاو) با عسل طبیعی گزارش شده است. استفاده از نوعی کرم که روزی سه بار از آن استفاده می شود و از مقادیر مساوی عسل، آرد گندم سیاه و روغن زیتون تشکیل شده باشد، نسبت به دردها و زخم های باز مثل رخم های قانقاریا در اسبها بسیار موفق بوده است.


yakamozو

Dağlara neden gelmezsin
Yollarda neden görünmezsin
Hep bu denizdemi yaşarsın
Tuzlu dudaklar ahh yakamoz

Geceleri soğuk meltemler esiyor
Yüreğim seninle eriyor
Gündüzleri yoksun çözemiyorum
İnmisin cinmisin yakamoz

Sana baktığımda gözlerim kamaşır
Martılar derdime ağlaşır
Yıldızlar üzerime düşer
Gözbebeklerimdesin yakamoz

İşte burdasın yakamoz
Gülmeyi unutmuş yüzünle
Anlatamadığın hüznünle
İçimdesin sen yakamoz

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: Bing [Bot] و 35 مهمان