گفتگو با جناب آقای حیدر پذیر زنبوردار نمونه سال 94

سوالات و پرسشهای متفرقه در مورد زنبورعسل

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
mellifera
مدیر سایت زنبورعسل ایران
مدیر سایت زنبورعسل ایران
پست: 4166
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۹, ۱۲:۰۰ ق.ظ
محل اقامت: آذربایجان شرقی-مرند
تشکر کرده: 4565 دفعه
تشکر شده: 2800 دفعه
تماس:

گفتگو با جناب آقای حیدر پذیر زنبوردار نمونه سال 94

پست توسط mellifera »

[JUSTIFY]سی‌امین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی در سالن حجاب با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد

در سی‌امین دوره انتخاب نمونه‌های ملی بخش کشاورزی:
کشاورز کازرونی در رشته تولید عسل به عنوان کشاورز نمونه انتخاب شد
سی‌امین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی با معرفی 81 نمونه ملی از 25 استان و در 76 رشته برگزار شد که نام کشاورز زنبوردار از شهرستان کازرون با تولید سالانه 50 تن عسل در میان کشاورزان نمونه سال زراعی 94 - 93 قرار گرفت

به گزارش کازرون نما، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: سی‌امین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی در سالن حجاب با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد و در این دوره، تعداد 4 نفر از نمونه ملی سال زراعی 94 - 93 طی فرآیندی دقیق از استان فارس انتخاب شده‌اند و از آنها تقدیر به‌عمل آمد.
محمد مهدی قاسمی اهداف کلی از انتخاب نمونه‌ها را ارج نهادن به تلاش‌ها و زحمات کشاورزان و تولیدکنندگان، ایجاد انگیزه و رقابت سالم، معرفی الگوهای عملی و قابل اعتماد، جلب افکار عمومی، طرح مسائل و مشکلات آنها و فراهم آمدن زمینه‌ای برای تبادل تجربه عنوان کرد.
وی استفاده از کشاورزان برتر برای الگوسازی، معرفی رشته‌های جدید، ارتقای بهره‌وری، توجه به کیفیت محصول و مشارکت تشکل‌های مختلف را از اهداف جنبی این مراسم برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: تعداد 200 شرکت‌کننده طی فرآیندی پس از پر کردن فرم‌ها از شهرستان ها با ارزیابی شاخص‌ها و تولیدات مورد بازبینی قرار گرفتند و پس از طی مراحل شهرستانی تعداد 68 کشاورز نمونه به مرحله استانی راه یافته که در نهایت از بین این افراد، 4 نفر در رشته‌های مختلف به عنوان نمونه ملی معرفی شدند.
وی ادامه داد: حیدر پذیر کشاورز نمونه شهرستان کازرون در بخش تولید سالانه عسل به میزان 50تن و محمدباقر دستانی کشاورز نمونه شهرستان فسا با سطح زیر کشت 80 هکتار و تولید 80 تن در هکتار به عنوان تولیدکننده ملی مرکبات انتخاب شدند.
قاسمی از معرفی حسنعلی ضیغمی به عنوان باغدار نمونه تولید کننده خرما از شهرستان جهرم با سطح زیر کشت 8 هکتار و تولید 34 و 56 صدم تن در هکتار خبر داد و تصریح کرد : امین فریدونی تولیدکننده پسته در شهرستان سروستان با سطح زیر کشت 30هکتار و تولید 15 و 9 دهم تن در هکتار به عنوان نمونه ملی انتخاب شد .
وی افزود: بهره‌وری از آب، رعایت دستورالعمل ترویجی، استفاده از بذور اصلاح‌شده و نهال داخلی، استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین و رعایت روش‌های نوین تغذیه گیاهی در انتخاب کشاورزان نمونه تأثیر به‌سزایی داشته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه سلامت محصول از شاخص‌های اصلی در انتخاب نمونه‌ها بوده است، گفت: بذر مناسب، روش‌های تغذیه‌ای مناسب، حذف تنش‌ها و عوامل محدودکننده و حذف آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز، نشان‌دهنده آن است که ما دانش لازم را برای تولید بالاتر و رسیدن به سقف تولید را داریم.
نویسنده: سرویس خبر[/JUSTIFY]
پیوست ها
حیدر پذیر.JPG
حیدر پذیر2.jpg


نمایه کاربر
mellifera
مدیر سایت زنبورعسل ایران
مدیر سایت زنبورعسل ایران
پست: 4166
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۹, ۱۲:۰۰ ق.ظ
محل اقامت: آذربایجان شرقی-مرند
تشکر کرده: 4565 دفعه
تشکر شده: 2800 دفعه
تماس:

Re: گفتگو با جناب آقای حیدر پذیر زنبوردار نمونه سال 94

پست توسط mellifera »

زنبوردار نمونه کشوری در گفتگو با ایانا:

واردکنندگان عسل تقلبی، صادرکننده عسل مرغوب ایرانی شوند


ایران جزو برترین کشورهای تولیدکننده عسل است که واردکنندگان می‌توانند تغییر شغل دهند و به صادرکننده محصول باکیفیت ایرانی تبدیل شوند.



زنبوردار نمونه کشوری امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: با تولید 25 کیلوگرم عسل از هر کلنی، توانستم در مجموع 42.5 تن عسل در سال برداشت کنم.

حیدر پذیر افزود: علاوه بر تولید عسل، محصولات دیگری چون گرده گل، ژل رویال، بره موم و موم تولید کرده و همچنین با تولید سه‌هزار ملکه اصلاح‌شده مازاد بر مصرف زنبورستان، برای سایر بخش‌ها نیز صادرات انجام می‌دهم.

وی استفاده از کارشناس فنی، رعایت اصول بهداشتی، اصلاح نژاد و به‌گزینی در زنبورستان و ارتباط مستمر با مراکز اجرایی و ترویجی و تحقیقی را از دلایل موفقیت خود دانست و خاطرنشان کرد: جزو پنج زنبورستان نمونه کشور هستم که در تولید محصولات مورد نیاز خودکفا شدم.

پذیر درباره عسل تقلبی و طبیعی ادامه داد: در فصل زمستان و بهار که گرده گل زیاد و شهد کم است، برای آنکه انرژی زنبورها تأمین شود، از شکر برای تغذیه استفاده می‌شود تا در فصل تابستان عسل خوب و طبیعی به‌عمل آید و مورد مصرف قرار گیرد.

وی زنبورداری را شغل اجدادی خود برشمرد و تصریح کرد: قدیمی‌ترین کوزه عسل که مربوط به 450 سال پیش است، از اجداد به من به ارث رسیده و بزرگ‌ترین خواسته‌ای که از واردکنندگان عسل‌های تقلبی دارم آن است که ایران رتبه هشتم تولید عسل را دارد و می‌تواند به‌عنوان صادرکننده عسل و محصولات زنبورداری پیشرو باشد، در حالی که واردکنندگان در شرایط حاضر اقدام به واردات عسل‌های بی‌کیفیت از کشورهایی همچون چین می‌کنند و پس از مخلوط کردن با عسل طبیعی ایرانی، آن را به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کنند.

زنبوردار نمونه کشوری یادآور شد: اگر بازار واردات مناسب است، صادرات محصولات عسل ایرانی نیز می‌تواند بازار مناسبی را در کشورهای دیگر ایجاد کند؛ بنابراین واردکنندگان می‌توانند به صادرکنندگان عسل تبدیل شوند تا هم برای کشور ارزآوری ایجاد شود و هم محصولات تولیدشده توسط تولیدکنندگان داخلی روی دستشان نماند.

پذیر در پایان قیمت هر کیلوگرم عسل درجه یک را در استان فارس 30 هزار تومان عنوان کرد.

گفتنی است، حیدر پذیر متولد 1347 و دارای تحصیلات دیپلم از شهرستان کازرون استان فارس، با تولید 25 کیلوگرم عسل از هر کلنی، نمونه کشوری شد./



خبرنگار: مژگان ستار
موضوع جدید ارسال پست

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 11 مهمان