راهنمای استفاده از پول و تبدیل آن در ترکیه

هر چی که دوست داشتی.مطالب جالب و خواندنی و...........

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
youka
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
پست: 183
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶, ۵:۰۰ ب.ظ
تشکر شده: 1 دفعه
تماس:

راهنمای استفاده از پول و تبدیل آن در ترکیه

پست توسط youka »

معمولا موضوعی که هر کسی در اولین سفر خود به ترکیه دوست دارد بداند، درباره ی پول، چگونگی خرج کردن و استفاده از آن است. به هر حال اگر درباره ی پول رایج این کشور، چگونگی تبدیل آن و مسائل مربوطه به آن بیشتر بدانید، بهتر می توانید پولتان را مدیریت کنید.
پول رایج ترکیه چیست؟
پول رایج ترکیه، لیره ی ترک است که آن را می توان از روی تصویر روی پول شناخت. هر لیر ترکیه معدل ۹۶۵ تومان است و در ترکیه اسکناس های ۵ ، ۱۰، ۲۰، ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ لیری وجود دارد که هر کدام رنگ متفاوتی از دیگری دارند اما حواستان باشد چون رنگ اسکناس ۵ لیری با ۵۰ لیری یکی است و ممکن است شما را به اشتباه بیندازد.
بهترین مکان برای تبدیل پول کجاست؟
می توانید پولتان را در صرافی ها به راحتی تبدیل کنید اما پیشنهاد می کنیم تحت هیچ شرایطی آن را در فرودگاه تبدیل نکنید چون نرخ کمیسیون سنگینی به آن تعلق می گیرد و در برگشت پول کمتری گیرتان می آید و بنابراین شمایید که ضرر می کنید.
اگر بخواهید پولتان را در ترکیه عوض کنید، ۳ گزینه مورداعتماد دارید. بانک ها، مغازه های تبدیل ارز مانند فروشگاه های جواهر فروشی و صرافی ها و یا آژانس های گردشگری. برای استافده از ۲ مورد اول باد هویتتان را ثابت کنید که برای آن هم باید پاسپورت ارائه دهید. مزیت بزرگی که این مکان ها دارند، بسیار راحت، سریع و قابل اعتماد بودن آنهاست.این مطلب برگرفته از سایت تور الانیا تابستان 96 است .
نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بانک های ترکیه روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل هستند و ساعت و روزهای کاری آنها از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ و ۱۳:۳۰ تا ۱۷ است. الیته در شهری مثل استانبول، بانک ها اکثرا هر روز باز هستند و می توانید کارتان را انجام دهید.
چه ارزی بهتر است با خود ببریم؟
اگر چه محدودیتی در استفاده از ارز محلی وجود ندارد اما ارز ایران در بیشتر جاهایی که بروید قبول نمی شود و بنابراین بهتر است حتما آن را قبل از سفر تبدیل کرد. می توان آن را به لیر، دلار و یا یورو تبدیل کرد. اگر ارز را در ترکیه تبدیل کنید، نیازی به پاسپورت و ارئه مدرک هویتی ندارید.
آیا می توان از دلار و یا یورو استفاده کرد؟
بیشتر مغازه های توریستی، رستوران ها و آژانس های گردشگری ارزهای کشورهای دیگر مخصوصا دلار و یورو را قبول می کنند و حتی در شهرهای پر توریست این کشور مثل آنتالیا، قیمت ها به یورو نشان داده می شود. در حالیکه در منطقه ی اژه، قیمت ها بیشتر به پوند ارائه می شود چون بیشتر گردشگران آن بریتانیایی ها هستند.
اشیا وارداتی و صادراتی ممنوع در ترکیه
اشیای وارده ی ممنوعه به ترکیه عبارتند از مواد مخدر، اشیا تیز و سلاح.
اشیا و کالاهایی که خروج آنها از ترکیه ممنوع است هم عبارتند از فرش که البته بعد از ارزشگذاری و تعیین سن آن، می توان آن را از کشور خارج کرد. عتیقه جات، چای، قهوه و ادویه جات از دیگر کالاهای خروجی ممنوعه هستند.


چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 8 مهمان