یک روش تازه برای از بین بردن کنه واروا

تمامی سوالات در مورد بیماریها و افات زنبورعسل و داروهای زنبورداری و طریقه مصرف و درمان

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
saman656
کاربر فعال سایت زنبورعسل
کاربر فعال سایت زنبورعسل
پست: 97
تاریخ عضویت: جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۹:۵۷ ق.ظ
محل اقامت: تبریز
تشکر کرده: 8 دفعه
تشکر شده: 97 دفعه
تماس:

یک روش تازه برای از بین بردن کنه واروا

پست توسط saman656 »

یک روش تازه که من دیروز دیدم برای از بین بردن کنه از شربت ابلیمو استفاده میکنند 83 % مفید واقع شده طبق ازمایشات دانشگاه مصر
هر کس از این روش اطلاعات داره اضافه کنه
اینم تالار بحث در مورد ابلیمو http://www.beekeepingforum.co.uk/showthread.php?t=8326


نمایه کاربر
saman656
کاربر فعال سایت زنبورعسل
کاربر فعال سایت زنبورعسل
پست: 97
تاریخ عضویت: جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۹:۵۷ ق.ظ
محل اقامت: تبریز
تشکر کرده: 8 دفعه
تشکر شده: 97 دفعه
تماس:

Re: یک روش تازه برای از بین بردن کنه واروا

پست توسط saman656 »

اینم یه تحقیق درباره اثرت ابلیمو روی کنه لطفا یه نفر زحمت ترجمشو بکشه
http://www.saudibi.com/files/image/pdf/conT6/100.doc
نمایه کاربر
saman656
کاربر فعال سایت زنبورعسل
کاربر فعال سایت زنبورعسل
پست: 97
تاریخ عضویت: جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۹:۵۷ ق.ظ
محل اقامت: تبریز
تشکر کرده: 8 دفعه
تشکر شده: 97 دفعه
تماس:

Re: یک روش تازه برای از بین بردن کنه واروا

پست توسط saman656 »

یه دارو هم پیدا کردم 1500 تومان هزینه اش است برای هر کندو ولی با این شوقی که شما دارین بیخال شیم بهتره
تصویر
نمایه کاربر
yasna
کاربر ویژه سایت زنبورعسل
کاربر ویژه سایت زنبورعسل
پست: 282
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۱, ۱۱:۳۰ ق.ظ
محل اقامت: پاوه
تشکر کرده: 215 دفعه
تشکر شده: 340 دفعه
تماس:

Re: یک روش تازه برای از بین بردن کنه واروا

پست توسط yasna »

اسم دارو چیه ساخت کجاست چگونه میتونیم تهیه کنیم اطلاعات بدین تا دوستان استفاده کنند
نمایه کاربر
mellifera
مدیر سایت زنبورعسل ایران
مدیر سایت زنبورعسل ایران
پست: 4166
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۹, ۱۲:۰۰ ق.ظ
محل اقامت: آذربایجان شرقی-مرند
تشکر کرده: 4565 دفعه
تشکر شده: 2800 دفعه
تماس:

Re: یک روش تازه برای از بین بردن کنه واروا

پست توسط mellifera »

بررسی آب لیمو برای کنترل مخرب واروآ در مستعمرات زنبور عسل

توسط

MF عبدالرحمان 1 و SH Rateb 2

1 - موسسه تحقیقات گیاهپزشکی، تحقیقات کشاورزی مرکز Dokki، جیزه، مصر.

آدرس پست الکترونیکی: m_fathalla70@yahoo.com



2 - حفاظت از گیاه، دانشکده کشاورزی، Assiut دانشگاه، Assiut، مصر.

انتزاعی

پژوهش حاضر در زنبورستان در محل، آل فتح Assiut G overnorate، مصر علیا، از 8 امین دسامبر، 2007 به 3 سوم ژانویه، 2008 انجام شد. هدف از این مطالعه به منظور تعیین اثر آب لیمو بر روی کنه های واروآ، واروآ تخریب (اندرسون و Trueman) در مستعمرات های زنبور عسل، عسل Apis mellifera L.، با کمی خون ریزی به منظور کاهش جمعیت واروآ به سطوح قابل تحمل است. پنج غلظت (10٪، 25٪، 50٪، 75٪ و 100٪) آب لیمو (V / V) با قند شربت 1:1 (W / V) در برابر کنه واروآ روی کارگران بالغ زنبور عسل به کار گرفته شد. پنج برنامه های کاربردی غلظت مورد در طول دوره درمان به هر مستعمره ساخته شد. درصد از آلودگی واروآ روی کارگران بزرگسال، تعداد کنه مرده افتاده، تعدادی از زنبورها مرده و درصد کاهش از هجوم واروآ در کلنی های آزمایش تعیین می شد. نتایج نشان می دهد که اد درصد کاهش واروآ 32.514٪، 40.577٪، 82.88٪، 84.411٪ و 86.613٪ است که مشاهده شده در مستعمرات تحت درمان با 10٪، 25٪، 50٪، 75٪ و 100٪ آب لیمو بود است. امکان استفاده از آب لیمو در برابر کنه واروآ در کلنی های زنبور عسل به عنوان یک جایگزین به درمان های معمول شیمیایی مورد بحث قرار گرفته است. استفاده از این استراتژی به زنبورداران را قادر می سازد برای حفظ آلودگی واروآ زیر آستانه خسارت منطقی با نیروی کار اضافی و در همان زمان، آن اطمینان محصولات زنبور عسل با کیفیت بالا.

واژه های کلیدی: زنبور عسل، واروآ، کنترل، آب لیمو.

معرفی

واروآ تخریب (اندرسون و Trueman، 2000) که قبلا به نام Oudemans jacobsoni واروآ به طور بالقوه انگل اصلی عسل Apis mellifera L. و می تواند از فروپاشی کلنی درمان نشده در چند سال شود. فروپاشی کلنی به دلیل نه تنها به آلودگی کنه، اما همچنین به هجوم ویروسی، باکتریایی و قارچی ثانویه (هونگ و همکاران، 1996). کنترل کنه به منظور حفظ جمعیت مستعمرات زنبور عسل در بسیاری از مناطق پرورش زنبور عسل در سراسر جهان ضروری است.

مواد شیمیایی مختلفی را با موفقیت استفاده شد کنترل کنه، و یک آرایه وسیعی از مواد شیمیایی بسیار موثر بود، کشته شدن بیش از 99٪ از کنه ها در کلنی های آلوده در حال حاضر (فرر-Dufol و همکاران، 1991). در سال های اخیر، مقاومت به آفت کش ها مشکل عمده ای در کنترل واروآ تبدیل شده است. افزایش تحمل به طور گسترده استفاده می شود مواد تشکیل دهنده فعال مصنوعی مشاهده شده است. سویه های مخرب واروآ گزارش شده است که مقاوم به fluvalinate و flumethrin است (باکستر و همکاران، 1998)، coumaphos (Spreafico و همکاران، 2001)، و به amitraz ( Elzen و همکاران، 2000). همچنین، استفاده از آفت کش ها باید در پرورش زنبور عسل به دلیل باقی مانده و محصولات شکست خود را در عسل و موم (Wallner از، 1999) به حداقل برسد.

مشکلات مرتبط با استفاده از آفت کش ها نشان داد که انگیزه قابل توجهی برای توسعه استراتژی های درمان جدید و غربالگری برای آفت کش ها بالقوه که این مشکلات را به حداقل رساندن. محصولات طبیعی با اجزای با حالت های مختلف از عمل ممکن است راه حل های موثر برای این مشکل از varroatosis است (Imdorf و همکاران، 1999) ارائه می کنند. این محصولات طبیعی مانند روغن های ضروری و جزء خود را و یا اسیدهای آلی، به ویژه اسید فرمیک، اسید اگزالیک و اسید سیتریک (Mutinelli و همکاران، 1997). متوجه شد که اسید سیتریک کمتر به واروآ سمی تر از اسید اگزالیک (میلانی، 2001) بود. همچنین، روغن گریپ فروت (Elzen و همکاران، 2000 ب)، روغن سنبل هندی (کراوس ها روغن lemongrass (فتحی و Fouly، 1995) و همکاران، 1994) و برای کنترل کنه های واروآ معمولا مورد استفاده قرار گرفت.

فشار انتخاب برای مقاومت در برابر آفت کش طبیعی است در حال حاضر کم است (میلانی، 1999). تجمع در موم رخ نمی دهد و باقی مانده در عسل کوچک است و toxicologically مهم نیست (Imdorf و همکاران، 1996). برای زنبورداران بدون خطر در درمان مستعمرات با اسیدهای آلی در صورتی که اعمال می شود اقدامات saffety وجود دارد.

گریپ فروت (Citrus SP.)، به علت فلج سریع واروآ پس از زنبوران آلوده به دود سوختن برگهای خشک (Eischen و ویلسون، 1997) قرار گرفتند مشخص شد. تغذیه کلنی با عصاره گشنیز در کاهش آلودگی از کارگران بالغ و شفیره، به ویژه در بهار است (Shoreit و حسین، 1994). مشاهده شد که کاهش تعداد کنه واروآ از کندو باقی مانده پس از پاشش کلونیهای با رازیانه، میخک، گشنیز، زیره سبز، اکالیپتوس و روغن علف لیمو. کاهش واروآ در کندو باقی مانده است حدود 2.2 برابر بیشتر از کسانی که سلول های نوزادان در داخل (حسین و همکاران، 2001) بود. اثر آب لیمو و پرتقال در آزمایشگاه و کندوی عسل، حسین و عمر (1989) مورد مطالعه قرار گرفتند.

اثر 39.2٪ پس از سه تیمار اسید اگزالیک زمانی که نوزادان حاضر بود و 99.4٪ نوزادان وجود ندارد است (Gregorc و Planinc، 2001) پیدا شد. در منطقه Assiut، مصر علیا، حداقل درصد از کارگران ماهانه نوزادان مهر و موم شده در نوامبر و دسامبر (عبدالرحمان، 2004) مورد توجه قرار گرفت. شمارش کنه که قطره اد از یک مستعمره بر روی هیئت مدیره پایین یک روش تشخیصی قابل اعتماد برای ارزیابی اثربخشی درمان سموم (سیب زمینی سرخ شده و همکاران، 1991) است.

این مقاله به داده ها را از سقوط کنه طبیعی در غیر - درمان و آب لیمو مستعمرات تحت درمان با نوزادان کم در نوامبر و دسامبر تحت شرایط منطقه Assiut به منظور بررسی اثر آب لیمو در کنترل کنه های واروآ.


مواد و روش ها

این کار در حیاط کندوی عسل در آل فتح مکان، Assiut G overnorate، مصر علیا، در دوره از 8 هفتم دسامبر 2007 تا 3 ژانویه، 2008 انجام شد.

سی زنبور عسل (عسل Apis mellifera L.) مستعمرات انتخاب شدند هفتم کار در Assiut است. آنها به شش گروه (هر یک از پنج مستعمرات) قدرت تقریبا مساوی تقسیم شدند. همه مستعمرات به حال کنه واروآ سطح متوسط ​​(24.2-27.6٪). یکی از این گروه به عنوان شاهد، پنج تیمار 10٪، 25٪، 50٪ و 75٪ آب لیمو (V / V) با قند شربت 1:1 (W / V) بودند. مستعمرات پنج بار، هر شش روز یکبار با استفاده از 5 میلی لیتر از هر یک از درمان در هر قاب زنبور عسل (زنبور پر کردن فضای بین بین دو فریم های پایان برای پایان دادن به)، پاشش به طور مستقیم بر روی زنبور عسل تحت درمان قرار گرفتند.

درصد آلودگی های واروآ در مستعمرات آزمایش قبل و بعد از درمان، در حدود 100 زنبور کارگر زندگی به طور مستقیم از شانه با استفاده از شکر و تخم مرغ شکر (روش تکان شکر) (مرقس و کلیف، 2001) تعیین شد. ما میزان آلودگی بر اساس فرمول زیر (Alloui و همکاران، 2002) محاسبه می شود.



که در آن، TX: میزان آلودگی، NV: تعداد واروآ، سدیم: تعداد زنبور عسل.

بقایای کندو جمع آوری شد و کنه های مرده افتاده در پایین هیئت مدیره را با قرار دادن یک کاغذ سفید قوی در کف کندو شمارش شد. (3 مش میلی متر) قاب های چوبی و سیمی در بالای کاغذ برای آمدن در تماس با باقی مانده مانع از زنبورها. در زمان نمونه گیری، 24، 48 و 72 ساعت پس از درمان، تعدادی از کنه ها و زنبوران مرده ثبت شد و insets، تخلیه شدند.

در پایان آزمایش، درصد کاهش با استفاده از معادله هندرسون و Tilton (1955) برای ارزیابی بهره وری از آب لیمو آزمایش تخمین زده شد.

تجزیه و تحلیل واریانس (ANOVA) برای داده های به دست آمده انجام شده است برای تعیین اگر درمان های متفاوت از یکدیگر و یا کنترل با توجه به روش والر و دانکن (والر و دانکن، 1969).

نتایج و بحث

برای کمک به زنبورداران را انتخاب کنید جایگزین های کنترل کنه امن، استفاده از آب لیمو در غلظت های مختلف مورد بررسی برای تعیین اثرات خود را بر روی کنه و زنبور عسل و به توسعه تکنیک های نرم افزار است که محصولات کندو محافظت از آلودگی.

موثر از آب لیمو بر روی کنه های واروآ در جدول (1، 2 و 3) نشان داده شده است. جدول (1) میانگین تعداد کنه های جمع آوری شده از کهیر بعد از سم پاشی با آب لیمو را نشان می دهد. در مستعمرات تحت درمان با غلظت های مختلفی از آب لیمو، حداکثر میانگین تعداد کنه مرده پس از اولین درمان پس از آن، آن را به تدریج از اولین اسپری اسپری پنجم (پایان از درمان) کاهش یافته بود مشاهده شد. این نتایج با یافته های Shoreit و حسین (1994) که که حداکثر تعداد میانگین کنه مرده پس از اولین درمان با عصاره گشنیز در هر دو فصل زمستان و یا بهار تغذیه، پس از آن متوجه شد، آن را به تدریج مرحوم پس از دوم و سوم درمان. نتایج موجود در جدول (1) نیز نشان داد که تعداد مرده افتاده واروآ که در آن بالاتر پس از 24 ساعت، از پس از 48 ساعت، و بعد از 72 ساعت که کمترین تعداد را به نمایش گذاشته.

در طول سه اسپری نخست، همه از درمان به طور معنیداری موثرتر در برابر کنه واروآ نسبت به گروه درمان نشده بود. بالاترین غلظت (50٪، 75٪ و 100٪) از آب لیمو باعث بسیار تعدادی از کنه های مرده کاهش یافته است.

عبد ال وهاب و Ebada (2006) ثبت در غلظت های مختلف، تفاوت معنی داری بین نارنجی ترش، علف لیمو و روغن سنبل هندی (25٪، 50٪ و 100٪) و کنترل در میانگین درصد آلودگی واروآ در هفته دوم، سوم هفته و در هفته چهارم پس از درمان.

به طور کلی، به تعداد متوسط ​​بزرگ افتاده مرگ و میر کنه واروآ 32.56 ± 10.406 و، 61.6 ± 41.29 و 141.84 105.864 ، 161.6 و 193.96 ± 118.887 و 137.478  در مستعمرات تحت درمان با 10٪، 25٪، 50٪، 75٪ مشاهده شده و 100٪ آب لیمو، بود.

داده ها در جدول شماره (2) ثبت شده که کل تعداد متوسط ​​بزرگ از کارگران بزرگسال مرده 12.36 4.424  11.4 3.792  11.08 3.509  10.52 و 10.24 ± 2.763 و 3.534  متوجه در گروه تحت درمان با 10٪، 25٪، 50٪، 75٪ و 100٪ آب لیمو، بود. جدول (2) نشان می دهد که تفاوت معنی داری بین درمان و کنترل پس از برنامه های کاربردی آب لیمو وجود دارد.

اسمیرنوف و همکاران. (1984) با شربت شکر برای کنترل واروآ در تمام طول فصل (از جمله در طول زمستان) مستعمرات) بدون آسیب رساندن به زنبورها با استفاده از آماده سازی اکریکیدل بوته (KAS-81).

نتایج به دست آمده در جدول (3) نشان می دهد که درصد کاهش از کنه های واروآ در کارگران بالغ زنبور عسل پس از برنامه های کاربردی آب لیمو 32.51٪، 40.58٪، 82.88٪، 84.41٪ و 86.61٪ در مستعمرات تحت درمان با 10٪ مشاهده شده، 25 ٪، 50٪، 75٪ و 100٪ آب لیمو بود. Shoreit و حسین (1994) دریافتند که، کاهش درصد آلودگی واروآ روی کارگران بزرگسال پس از کاربرد گشنیز 75.98٪ بود. کراس و صفحه (1995) اظهار داشت که، 50 تا 80 درصد راندمان در کنترل varrosis با استفاده از سیر، توتون، گردو، گوجه فرنگی، برنجاسف کوهی، کاج و گیاهان tansey. فتحی و Fouly (1995) ثبت شده که 10 پی پی ام از روغن علف لیمو باعث 44.9٪ درصد کاهش کلنی های زنبور عسل کنه های واروآ آلوده شده است.

اسید سیتریک، citral: اگر چه، نحوه عمل آب لیمو شناخته نشده است اما، نتایج به دست آمده و بهره وری از آب لیمو در برابر کنه واروآ در کلنی های زنبور عسل ممکن است به عنوان نتیجه از اثر گردد شیمیایی اجزاء آب لیمو تفسیر citronellal و لیمونن.


جدول (1): تعداد کنه های مرگ و میر کاهش یافته است به دنبال برنامه های کاربردی آب لیمو.

درمان

تعداد دوز


میانگین ± جنوب

10٪


25٪


50٪


75٪


100٪


کنترل

1 خیابان اسپری


24 ساعت


23.6e

± 7.702 بود


89.4d

13.8 ± 4 و 7


247.2c

24.311 


272.2b

24.737 


317.2a

34.311 


11.8f

± 4.837 بود

48 ساعت


9.6e

± 3.140 بود


14.8d

± 4.304 بود


28.0b

± 7.550 بود


25.0c

± 4.121 بود


23.2a

± 9.701 بود


6.6f

± 2.140 بود

72 ساعت


4.2c

± 1.837 بود


7.0b

± 2.000 بود


7.6b

± 2.548 بود


9.8a

± 3.304 بود


9.0a

± 3.205 بود


3.8c

± 0.839 بود

مجموع


37.4e

± 6.483 بود


111.2d

13.114 


282.8c

25.450 


307.0b

24.874 


359.4a

29.370 


22.2f

± 5.280 بود

2 اسپری دوم


24 ساعت


24.0e

± 6.581 بود


75.8d

13.114 


191.6 درجه سانتیگراد

25.479 


237.4b

24.555 


281.0a

28.210 


16.8f

± 5.483 بود

48 ساعت


12.6c

± 4.673 بود


15.6b

± 4.817 بود


17.6b

± 6.302 بود


17.6b

± 4.140 بود


21.2a

± 7.304 بود


7.8d

± 1.837 بود

72 ساعت


7.0ab

± 1.707 بود


7.4ab

± 2.894 بود


6.8b

± 2.789 بود


8.8a

± 1.304 بود


8.8a

± 3.837 بود


5.8 ب

± 2.304 بود

مجموع


44.6e

± 7.103 بود


98.8d

12.387 


216.0c

24.772 


264.0b

27.798 


311.0a

33.283 


30.4f

± 6.894 بود

3 سومین اسپری


24 ساعت


18.8d

± 4.643 بود


30.4c

± 6.140 بود


102.2b

19.311 


109.6b

18.385 


146.2a

25.044 


14.6d

± 4.894 بود

48 ساعت


11.6d

± 2.548 بود


13.4c

± 3.517 بود


13.6c

± 5.140 بود


15.4 ب

± 3.894 بود


16.8a

± 6.483 بود


8.6e

± 2.548 بود

72 ساعت


4.8bc

1.44  7


5.6b

± 1.140 بود


4.4cd

± 1.548 بود


6.8a

± 2.447 بود


7.6a

± 2.548 بود


3.8d

± 1.837 بود

مجموع


35.2e

± 7.101 بود


49.4d

± 8.074 بود


120.2c

23.526 


131.8b

23.106 


170.6a

24.127 


27.0f

± 4.643 بود

4 اسپری هفتم


24 ساعت


15.0d

± 2.703 بود


16.8d

± 2.837 بود


42.2c

± 9.311 بود


50.8b

± 8.106 بود


62.4a

± 9.127 بود


10.6d

± 3.548 بود

48 ساعت


6.6d

± 1.517 بود


7.2cd

± 2.314 بود


8.6ab

± 2.548 بود


8.0abc

± 2.015 بود


9.2a

± 0.873 بود


7.8bcd

± 1.502 بود

72 ساعت


7.0a

± 1.807 بود


5.0c

± 1.000 بود


6.0b

± 2.707 بود


5.2bc

± 1.837 بود


7.2a

± 2.447 بود


4.8c

± 0.947 بود

مجموع


28.6c

± 5.837 بود


29.0 درجه سانتیگراد

± 9.225 بود


56.8b

13.468 


64.0b

17.000 


78.8a

18.955 


23.2c

± 7.837 بود

5 اسپری هفتم


24 ساعت


7.2c

± 2.837 بود


9.8c

± 2.837 بود


22.8b

± 8.379 بود


27.2ab

± 9.311 بود


35.2a

10.569 


7.2c

± 1.447 بود

48 ساعت


5.8b

± 2.837 بود


4.8bc

± 1.924 بود


5.4bc

± 2.548 بود


8.2a

± 1.304 بود


9.2a

± 3.447 بود


4.0c

± 1.707 بود

72 ساعت


4.0bc

± 1.000 بود


5.0ab

± 1.707 بود


5.2ab

± 1.837 بود


5.8a

± 2.643 بود


5.6ab

± 1.517 بود


3.2C

± 1.304 بود

مجموع


17.0c

± 6.517 بود


19.6c

± 8.130 بود


33.4b

± 8.620 بود


41.2ab

± 9.497 بود


50.0ab

12.700 


14.6c

± 4.302 بود

جمع کل


162.8


308.0


709.2


808.0


969.8


117.4

معنی بزرگ


32.56d

10.406 


61.6c

± 41.29 بود


141.84b

105.864 


161.6ab

118.887 


193.96a

137.478 


23.48d

± 5.934 بود

معنی به دنبال نامه های مختلف در همان ردیف های مختلف به طور قابل توجهی (P <0.05، ANOVA، LSD).


جدول (2): تعداد از زنبورها مرده به دنبال برنامه های کاربردی آب لیمو.

درمان

تعداد دوز


میانگین ± جنوب

10٪


25٪


50٪


75٪


100٪


کنترل

1 خیابان اسپری


24 ساعت


4.6a

± 0.894 بود


4.2a

± 1.304 بود


4.4a

± 0.894 بود


4.8a

± 0.837 بود


4.2a

± 1.643 بود


5.2a

± 1.483 بود

48 ساعت


5.8a

± 0.837 بود


5.4ab

± 0.548 بود


6.2a

± 1.304 بود


4.0b

± 1.581 بود


5.6a

± 1.140 بود


6.6a

± 0.894 بود

72 ساعت


4.4a

± 1.817 بود


4.6a

± 3.209 بود


4.2a

± 3.633 بود


3.2A

± 3.962 بود


1.6a

± 1.140 بود


3.4a

± 1.342 بود

مجموع


14.8a

± 1.793 بود


14.2a

± 2.311 بود


14.8a

± 1.836 بود


12.0b

± 1.314 بود


11.4b

± 0.915 بود


15.2a

± 2.516 بود

2 اسپری دوم


24 ساعت


3.2A

± 1.095 بود


1.4a

± 1.673 بود


1.8a

± 1.304 بود


2.2a

± 1.304 بود


1.2A

± 1.095 بود


1.4a

± 2.074 بود

48 ساعت


4.4a

± 1.140 بود


5.0a

± 0.000 بود


4.8a

 3 033


4.4a

± 2.881 بود


5.0a

± 1.000 بود


4.8a

± 0.837 بود

72 ساعت


7.6a

± 2.793 بود


5.4ab

± 1.140 بود


5.6ab

± 0.548 بود


5.4ab

± 1.140 بود


4.4b

± 1.342 بود


5.4ab

± 3.130 بود

مجموع


15.2a

± 0.895 بود


11.8b

± 2.111 بود


12.2b

± 1.083 بود


12.0b

± 1.000 بود


10.6b

± 0.934 بود


11.6b

± 2.580 بود

3 سومین اسپری


24 ساعت


3.2ab

± 1.924 بود


4.4a

± 0.894 بود


2.4ab

± 1.140 بود


3.4ab

± 2.191 بود


2.0b

± 1.732 بود


3.0ab

± 1.225 بود

48 ساعت


4.0a

± 3.536 بود


3.8a

± 2.588 بود


3.2A

± 2.280 بود


5.2a

± 1.483 بود


4.8a

± 2.049 بود


5.6a

± 1.673 بود

72 ساعت


2.0A

± 2.121 بود


2.0A

± 1.225 بود


2.4A

± 2.302 بود


1.2A

± 1.789 بود


1.4a

± 2.191 بود


2.8a

± 0.837 بود

مجموع


9.2a

± 2.617 بود


10.2a

± 1.940 بود


8.0a

± 2.323 بود


9.8a

± 1.173 بود


8.2a

± 2.914 بود


11.4a

± 2.123 بود

4 اسپری هفتم


24 ساعت


6.8a

± 2.588 بود


5.2ab

± 1.304 بود


3.0b

± 1.581 بود


5.0ab

± 3.391 بود


5.6ab

± 2.302 بود


7.4a

± 1.140 بود

48 ساعت


5.0ab

± 1.000 بود


4.8ab

± 1.924 بود


5.8a

± 1.304 بود


4.0ab

± 1.225 بود


3.8b

± 0.837 بود


5.2ab

± 0.837 بود

72 ساعت


4.6a

± 3.130 بود


5.2a

± 2.775 بود


4.8a

± 3.033 بود


3.8a

± 2.168 بود


5.8a

± 3.493 بود


4.4a

± 1.140 بود

مجموع


16.4a

± 2.590 بود


15.2a

± 1.392 بود


13.6a

± 0.149 بود


12.8a

± 0.730 بود


15.2a

± 2.342 بود


17.0a

± 3.120 بود

5 اسپری هفتم


24 ساعت


1.6a

± 0.894 بود


1.4a

± 1.673 بود


1.6a

± 1.517 بود


1.2A

± 0.837 بود


1.4a

± 1.140 بود


1.2A

± 1.304 بود

48 ساعت


3.4a

± 2.302 بود


3.8a

± 1.483 بود


4.0a

± 3.162 بود


3.0a

± 2.000 بود


3.2A

± 2.168 بود


3.8

± 0.837 بود

72 ساعت


1.2A

± 1.304 بود


0.4a

± 0.548 بود


`1.2A

± 1.304 بود


1.8a

± 0.837 بود


1.2A

± 1.095 بود


1.4a

± 1.673 بود

مجموع


6.2a

± 0.932 بود


5.6a

± 1.691 بود


6.8a

± 1.502 بود


6.0a

± 1.420 بود


5.8a

± 0.759 بود


6.4a

± 1.336 بود

جمع کل


61.8


57.0


55.4


52.6


51.2


61.6

معنی بزرگ


12.36a

± 4.424 بود


11.4a

± 3.792 بود


11.08a

± 3.509 بود


10.52ab

± 2.763 بود


10.24b

± 3.534 بود


12.32a

± 4.081 بود

معنی به دنبال نامه های مختلف در همان ردیف های مختلف به طور قابل توجهی (P <0.05، ANOVA، LSD).


جدول (3): درصد کاهش آلودگی کنه های واروآ معمولا در بزرگسالان است. کارگران در مستعمرات تحت درمان با آب لیمو.

میزان آلودگی

درمان


قبل از درمان٪


پس از درمان

٪


کاهش

٪

10٪


27.6


27.2


32.51

25٪


24.2


21.0


40.58

50٪


25.6


6.4


82.88

75٪


24.6


5.6


84.41

100٪


26.6


5.2


86.61

کنترل


25.2


36.8


-

در روش آزمایشگاهی، تقریبا 73٪ از کنه های واروآ کاهش یافت و از زنبوران بالغ که با گازهای citral در معرض. همچنین، citronellal باعث فلج قابل توجهی از واروآ از زنبور در معرض، در مقایسه با زمانی که به کنترل مجزا. در حالی که، از لیمونن اثر محدود در برابر کنه واروآ (Elzen و همکاران، 2000) نشان داد.

روغن سنبل هندی موثرتر دافع کنه های واروآ است و جمعیت واروآ در مستعمرات تحت درمان به پایین ترین ارزش است (عبد ال وهاب و Ebada، 2006) کاهش می یابد.

میلانی (2001) اظهار داشت که مرگ و میر در کپسول درمان نشان می دهد که اسید اگزالیک و اسید سیتریک تماس سمی بر روی کنه های واروآ، بدون بدون در نظر گرفتن راه های دیگر اقدام. اسید سیتریک کمتر سمی تر از اسید اگزالیک بود.

دیگری، افزایش تعداد کنه های واروآ در کلنی های زنبور عسل درمان شده با آب لیمو افتاده ممکن است روشن به دلیل فعال کردن مکانیسم های دفاعی رفتار کارگران زنبور عسل در برابر واروآ.

عبدالرحمان (2004) دریافتند که برخی از مکانیسم های دفاعی در برابر رفتار کنه های واروآ در برخی از نژادها و دورگه های زنبور عسل شناسایی شدند.

در نتیجه، آب لیمو و مواد مشابه کاهش کل جمعیت کنه های واروآ در کلنی در غلظت بالا. استفاده از آب لیمو برای کنترل کنه های واروآ معمولا ساده، موثر، ایمن و sheap درمان درمان است.

در تمام موارد کنترل کنه واروآ با استفاده از محصولات گیاهی به طور طبیعی هستند بیشتر توصیه می شود از دیگر آفت کش های شیمیایی برای حفظ زندگی اجتماعی زنبور عسل دور از هر گونه اثرات مضر (Dimetry و همکاران، 2005).

پیوند به بیرون

عبد ال وهاب، TE و MA Ebada. سال 2006. بررسی برخی از روغن های گیاهی فرار و mavrik در برابر destuctor واروآ در مستعمرات زنبور عسل. J. جدول. علمی م. 2 (8): 514-521.

عبدالرحمان، MF 2004. مطالعات تطبیقی ​​بین شخصیت های برخی از نژادها و دورگه های زنبور عسل در منطقه Assiut، مصر علیا است. دکتری پایان نامه، Assiut دانشگاه، Assiut، مصر.

Alloui، N.، آقای Boucherit و F. Nouicer 2002 اثر از flumethrine در مخرب واروآ در مستعمرات زنبور عسل. گاو. دامپزشک. نهاد های Pulawy، 46: 233-237.

اندرسون، DL و JWH Trueman 2000. واروآ jacobsoni (Acari: Varroidae) بیش از یک گونه است. بزرگراه. جدول. Acarol. 24، 165-189.

باکستر، J.، F. Eischen؛ J. Pettis قضیه؛ WT ویلسون و Shimanuki H. سال 1998 شناسایی کنه های واروآ fluvalinate مقاوم در برابر در زنبور عسل ایالات متحده. هستم استروژن. زنبور جی 138، 291.

Dimetry، NZ، TE عبد ال وهاب و زکریا ME 2005 کنترل موثر از واروآ کنه واروآ تخریب اندرسون و Trueman آلوده مستعمرات زنبور عسل Apis mellifera L. برخی از محصولات طبیعی. گاو. FAC. کشاورزی، قاهره دانشگاه، 56: 295-308.

مرغ EIS C، FA و WT ویلسون 1997. اثر از محصولات طبیعی در واروآ دود jacobsoni. عامر. پژوهش زنبور عسل. کنفرانس. عامر. زنبور J. 137: 222-223.

Elzen، PJ، JR باکستر، M. اسپیواک و WT ویلسون 2000 کنترل jacobsoni واروآ عود. مقاوم به fluvalinate و amitraz با استفاده از coumaphos. ، 437-441 31 Apdiologie.

Elzen، PJ، JR باکستر، GW Elzen. R. ریورا و WT ویلسون 2000 B بررسی اسانس گریپ فروت برای کنترل jacobsoni واروآ و Acarapis woodi. هستم استروژن. زنبور عسل. J.، 140 (8): 666-668.

فتحی، M. و AH Fouly به 1995 اثر برخی از روغن های فرار طبیعی برای کنترل انگل های خارجی jacobsoni کنه واروآ آلوده زنبور عسل در مصر. int است. کنفرانس. کنترل آفات، منصوره، مصر، سپتامبر 1995، 311-318.

های فرر-Dufol، M.؛ AI مارتینز-Vinuales و C. سانچز Acedo، 1991 آزمون های مقایسه ای fluvalinate و flumethrin به کنترل Oudemans های jacobsoni واروآ. J. APIC. م. 30، 103-106.

سیب زمینی سرخ کرده، I.، A. آرهوس، H. هانسن و S. Korpela 1991 مقایسه روش های تشخیصی برای تشخیص سطح آلودگی پایین jacobsoni واروآ در زنبور عسل (عسل Apis mellifera) مستعمرات. بزرگراه. جدول. Acarol. 10: 279-287.

، A. و Gregorc و I. Planinc. سال 2001. اکریکیدل از اسید اگزالیک در زنبور عسل (عسل Apis mellifera) مستعمرات. ، 333-340 32 Apidologie.

هندرسون، CF و EW Tilton. 1955 تست با آفت کش ها بر علیه کنه قهوه ای گندم. J. اقتصاد. Entomol، 48 (2): 157-161.

آویزان، ACF، H. Shimanuki و DA ناکس 1996 نقش ویروس ها در زنبور عسل سندرم کرم های انگلی. هستم استروژن. زنبور جی 136، 731-732.

حسین MH و MOMOmar 1989 مصرف غذا و پرورش نوزادان در کلنی های زنبور عسل در ارتباط با علاوه بر این از پرتقال و آب لیمو قند syrup.Proc.7 هفتم آفت عرب. کنفرانس. Tanta دانشگاه. ،78-85.

حسین، MH AM علی. MA مرسی و SH Rateb 2001 با استفاده از برخی از روغن های گیاهی برای کنترل برخی انگل ها، بیماری ها و آفات از کلنی های زنبور عسل در منطقه Assiut، مصر. جایگزین های ایمن از آفت کش ها برای کنفرانس مدیریت آفات، Assiut دانشگاه، مصر، 349-355.

Imdorf، A.، JD Charriere، C. Maquelin،. V. Kilchenmann و B. باخوفن 1996 آلترناتیو کنترل واروآ. هستم استروژن. زنبور جی 136، 189-193.

Imdorf، A. S. بوگدانف. RI اوچوا و NW کالدرون 1999 استفاده از روغن های ضروری برای کنترل jacobsoni واروآ عود. در کلنی زنبور عسل. ، 209-228 30 Apdiologie.

کراس، B. و RE صفحه 1995. اثر روغن نباتی در jacobsoni واروآ و کلنی زنبور عسل. علوم زنبور عسل 3: 157-161.

علامت گذاری به عنوان، G. و VE کلیف، 2001. کنترل واروآ (راهنمای برای زنبورداران نیوزیلند). نیوزیلند وزارت کشاورزی و جنگلداری.

میلانی، N. 1999. مقاومت jacobsoni واروآ عود. به آفت کش ها. ، 229-234 30 Apidologie.

میلانی، N. 2001. فعالیت از اسیدهای آلی بر روی کرم مخرب واروآ در سنجش آزمایشگاهی. ، 127-138 32 Apidologie.

A. Mutinelli، F.؛ باجو F. Capolongo؛ R. Piro؛ L. Prandin و Biasim L. 1997 یادداشت علمی در اسید اگزالیک توسط نرم افزار موضعی برای کنترل varroasis است. ، 461-462 28 Apidologie.

Shoreit، MN و MH حسین 1994. آزمایشات مزرعه برای کنترل بیماری واروآ زنبور عسل با استفاده از تخم گشنیز استخراج. Zagazig J. کشاورزی. م. 21 (1): 279-288.

اسمیرنوف، AM. AV Aleskseenok و Shutov NN 1984 نمایش نتایج: از شماره یک آزمون از کارخانه آماده سازی اکریکیدل KAS-81 برای کنترل هجوم واروآ زنبور عسل. Veterinarnoi Sanitarii، مسکو: 69-77 (618 AA / 88).

Spreafico، M.، FR E ö rdegh؛ L. Bernardinelli و M. کلمبو 2001 تشخیص اول از سویه مخرب واروآ مقاوم به coumaphos:. نتایج تست های آزمایشگاهی و آزمایش های میدانی. ، 49-55 32 Apidologie.

والر، RA و DP دانکن. سال 1969 است. قانون خلیج برای متقارن مشکل مقایسه چندگانه. عامر. آمار. ASSOC. J. دسامبر، 1485-1503.

Wallner از، K. 1999. Varroacides ها و بقایای آنها در محصولات زنبور عسل. ، 235-248 30 Apidologie.


تقييم عصير الليمون في مكافحة طفيل الفاروا فى طوائف نحل العسل



محمد فتح الله عبد الرحمن 1 ، صلاح حفنى راتب 2

1 - معهد بحوث وقاية النباتات - مركز البحوث الزراعية - الدقى - الجيزة - مصر

2 - قسم وقاية النبات - كلية الزراعة - جامعة أسيوط - أسيوط - مصر

الملخص العربى

أجريت هذه الدراسة فى منحل بمركز الفتح بمحافظة أسيوط فى صعيد مصر خلال الفترة من الثامن من ديسمبر 2007 إلى الثالث من ژانویه 2008. والهدف من الدراسة هو تقييم فاعلية عصير الليمون در تاریخ مكافحة طفيل الفاروا در تاریخ طوائف نحل العسل در تاریخ وجود مساحة صغيرة من الحضنة بهدف خفض تعداد الفاروا لمستوى معقول تم تقييم خمس تركيزات من عصير الليمون (10٪، 25٪، 50٪، 75٪، 100٪) کار میکند محلول سكرى 01:01 وذلك رشا علی شغالات النحل وتم تكرار الرش خمس مرات للطوائف خلال فترة التجربة تم تقدير النسبة المئوية للإصابة بالفاروا على الشغالات وكذلك أعداد الفاروا الميتة والنحل الميت على أرضية الخلايا. أيضا تم حساب نسبة الخفض در تاریخ الإصابة بالفاروا نتيجة للمعاملات لقد أظهرت النتائج أن نسب الخفض در تاریخ الإصابة بالفاروا كانت 32.514٪، 40.577٪، 82.88٪، 84.411٪، 86.613٪ وذلك در تاریخ الطوائف المعاملة بعصير الليمون بتركيزات 10٪، 25٪، 50٪، 75٪، 100٪ على التوالى لقد درست إمكانية استخدام عصير الليمون در تاریخ مكافحة الفاروا كأحد البدائل للكيماويات التقليدية. آن تطبيق مثل هذه الاستراتيجيات البديلة در تاریخ المكافحة تمكن النحالين من أن يحافظوا على مستوى الإصابة بالفاروا دون حد الخطر وبجهد معقول، وفى نفس الوقت تضمن منتجات نحل ذات جودة عالية.

براي ترجمه متن در ورد و يا ساير سايتها ميتونين از اين ادرس كمك بگيرين:

متن یا آدرس وب سایتی را تایپ کنید یا سندی را ترجمه کنید.

http://translate.google.com/
موضوع جدید ارسال پست

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: Bing [Bot] و 6 مهمان