پرخطرترین دامنه های اینترنتی در

هر چی که دوست داشتی.مطالب جالب و خواندنی و...........

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
mellifera
مدیر سایت زنبورعسل ایران
مدیر سایت زنبورعسل ایران
پست: 4166
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۹, ۱۲:۰۰ ق.ظ
محل اقامت: آذربایجان شرقی-مرند
تشکر کرده: 4565 دفعه
تشکر شده: 2800 دفعه
تماس:

پرخطرترین دامنه های اینترنتی در

پست توسط mellifera »

پرخطرترین دامنه های اینترنتی در سال ۲۰۱۰

در شرایطی که به نظر می رسد هرساله مرور وب به مساله ای خطرناک تر تبدیل می شود، شاید شناخت و آشنایی با پرخطرترین دامنه های جهان در سال ۲۰۱۰ جالب باشد. به گزارش ایسنا، میانگین کلی سایت های خطرناک از ۸/۵ درصد در سال ۲۰۰۹ به ۲/۶ درصد در سال ۲۰۱۰ رسیده است، در حالی که در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸، صرفاً حدود ۱/۴ درصد از وب سایت ها در رده قرمز (سایت هایی که باید از آنها دوری کرد) و زرد (سایت هایی که باید در استفاده از آنها احتیاط کرد) قرار داشتند. طبق گزارش مرکز امداد و هماهنگی رایانه ای کشور (ماهر) که به نقل از شرکت امنیتی McAfee منتشر شده، با بررسی بیش از ۲۷ میلیون دامنه فعال اینترنتی، پرخطرترین دامنه ها به شرح زیر معرفی شده است.
● پرخطرترین دامنه های سطح اول
پسوند COM. پرترافیک ترین دامنه سطح اول است؛ حدود ۳/۳۱ درصد از سایت های متعلق به این دامنه، در زمره سایت های پرخطر سال ۲۰۱۰ بوده و عنوان پرخطرترین دامنه سال ۲۰۱۰ را به این دامنه داده اند. پیشتر این عنوان به دامنه CM. (کامرون) تعلق داشت که در سال جاری به مکان چهارم دامنه های پرخطر تنزل یافته است. در مقابل دامنه INFO. از مکان پنجم در سال ۲۰۰۹، به مکان دوم فهرست دامنه های پرخطر در سال ۲۰۱۰ حرکت کرده است. اروپا، خاورمیانه و آفریقا، هفت دامنه در میان ۲۰ دامنه پرخطر سال ۲۰۱۰ را به خود اختصاص داده اند. شش دامنه از این مجموعه نیز به بخش آسیا اقیانوسیه تعلق دارد. این در حالی است که دامنه های عمومی مانند NET. در مجموع پنج دامنه از ۲۰ دامنه پرخطر سال ۲۰۱۰ را تشکیل داده اند. در بررسی خطر و منطقه خطر، می توان چنین نتیجه گرفت که دامنه های عمومی و پشتیبانی شده، بیشترین میانگین خطر را دارا هستند. میانگین خطر این دامنه ها (یعنی ۹/۷ درصد) از میانگین کلی بالاتر است. این در حالی است که دامنه های متعلق به آسیا و اقیانوسیه از میانگین ۱۳ درصد در سال گذشته به میانگین ۹/۴ درصد در سال جاری رسیده اند. اما دامنه SG. که متعلق به کشور سنگاپور است، از مکان دهم دامنه های پرخطر در سال گذشته، به مکان هشتاد و یکم تغییر جایگاه داده است. دامنه VE. متعلق به کشور ونزوئلا نیز از جایگاه بیست و یکم دامنه های پرخطر در سال ۲۰۰۹ به جایگاه هشتاد و هشتم در سال ۲۰۱۰ رسیده است. همچنین دامنه PH. متعلق به کشور فیلیپین نیز از مکان ششم این فهرست در سال ۲۰۰۹، به مکان بیست و پنجم در سال ۲۰۱۰ تغییر کرده است. در این گزارش، صرفاً دامنه هایی مورد بررسی قرار گرفته اند که بیش از دو هزار نمونه سایت فعال از آن دامنه در دسترس بوده اند. اما در صورتی که تمامی دامنه ها مورد بررسی قرار می گرفتند، احتمالاً دو دامنه دیگر نیز در مجموعه پنج دامنه پرخطر جهان قرار می گرفتند.
SN. متعلق به کشور سنگال؛ حدود ۳۳ درصد از سایت های متعلق به این دامنه در مجموعه سایت های پرخطر قرار دارند، بنابراین این دامنه در رده اول دامنه های پرخطر قرار می گیرد. این موضوع احتمالاً به این علت است که برای ثبت این دامنه هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد. همچنین IO. حدود ۵/۱۱ درصد از سایت های متعلق به این دامنه جزء سایت های پرخطر هستند که باعث می شود این دامنه نیز در رده پنجم این فهرست قرار بگیرد. اما امن ترین دامنه در سال ۲۰۰۹ یعنی GOV. (دولتی)، در سال جاری به رده بیست و سوم دامنه های پرخطر تغییر مکان داده است. تمامی سایت های پرخطر متعلق به این دامنه، در رده «قرمز» قرار دارند.


چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 11 مهمان