رفلکتور با رنگ مناسب جهت عکاسی را چگونه انتخاب کنیم؟

هر چی که دوست داشتی.مطالب جالب و خواندنی و...........

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
youka
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
پست: 183
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶, ۵:۰۰ ب.ظ
تشکر شده: 1 دفعه
تماس:

رفلکتور با رنگ مناسب جهت عکاسی را چگونه انتخاب کنیم؟

پست توسط youka »

از میان تمام ابزار نورپردازی پرتره که در دسترس ما قرار دارند، هیچ کدام به اندازه ی رفلکتور پنج کاره تطبیق پذیر نیستند.خود این مفهوم بسیار اساسی و بنیادین است. به عنوان عکاسی که با اصول نورپردازی آشنا بوده و در به کار بستن آنها راحت است، رفلکتور به ما کمک خواهد کرد نور رابه نواحی که به اندازه کافی نور دریافت نمی کنند، بتابانیم؛ صرف نظر از اینکه نور از چه نوعی است، نور محیطی یا به اصطلاح ambient ، نور طبیعی، نور استودیو یا نور استروب(فلاش چتری). رفلکتور نوری در مقابل نور اصلی قرار می گیرد و می تواند به عنوان نور موئی عمل کرده و سوژه را از پس زمینه جدا سازد. ما می توانیم با قرار دادن آن در مقابل یک سوژه ای که پشتش روشن است و تنظیم تعادل نوردهی جلو و پشت سوژه، از ایجاد تصاویر سیلوئیتی جلوگیری کنیم. ضد نور یا سیلوئت (Silhouette) تکنیکی در عکاسی است که در آن، منبع نور در پشت سوژه قرار دارد و در قوی‌ترین حالت به دلیل تندی نور، فقط سایه‌ای از سوژه بر روی عکس ایجاد می‌شود.با قرار دادن عمود آن برروی سینه کاراکتر، می توانیم مقداری نور به سمت صورت و گردن سوژه بتابانیم و بدین طریق از شر سایه های ناشی از پیشانی و چانه خلاص شویم؛ مخصوصأ هنگامی که از نورپردازی از بالا و یا روشنایی اواسط روز بهره می گیریم.احتمالات واقعأ بی پایانند و بسته به اهمیتشان قابل حل. در حالی که گزینه های بسیاری برای اکتاباکس با قیمت حدود ارزان وجود دارند، رفلکتور 40 اینچی 5 کاره ، نه تنها نیازهای مرا از نظر قیمت، اندازه، دوام و تطبیق پذیری برآورده می سازد، بلکه از آنها هم گاهی فراتر می رود. اما خرید رفلکتور و گذاشتنش در کوله پشتی تان، تنها نیمی از ماجراست. همانطور که از اسمش پیداست، شما 5 چیز را در یک چیز خریداری نموده اید. با اینکه از لحاظ تکنیکی و فنی ، هر 5 مورد مذکور رفلکتور می باشند، اما اینکه تحت چه شرایطی، از کدام رفلکتور استفاده شود، برای عکاسان موفق ضروری است.
پنل نقره ای
پنل نقره ای یکی از کارآمدترین و اولین انتخاب مبتدیان برای کار با رفلکتور است. از آنجایی که پنل نقره ای بیشترین انعکاس دهنده ی نوری از میان 5 تای دیگر است، یک انتخاب عالی برای شرایط کم نور ویا شرایطی است که به نور پرکننده بیشتری نیاز هست. از آنجایی که تعادل رنگی فلاش یا استروب را تغییر نمی دهد، می تواند انتخاب مناسبی برای عکاسی پرتره در داخل و بیرون از محیط سربسته باشد. یکی دیگر از دلایلی که این پنل را برای مبتدیان مناسب تر می کند، این است که بسیاری از آنها در بار اولی که عکاسی می کنند، این اشتباه را مرتکب می شوند که پنل را به اندازه ی کافی نزدیک به سوژه قرار نمی دهند. توانایی بازتابندگی پنل نقره ای به مراتب بیشتر از پنل طلایی است، چنانکه این امکان را می دهد که پنل را با فاصله ی بیشتری از سوژه قرار دهیم، و در عین حال از انعکاس نوری کافی برخوردار باشیم. با وجود این حقیقت که پنل نقره ای قویترین انعکاس دهنده از میان 5 پنل است، باید نسبت به این قضیه محتاط باشیم که این مزیت به نورپردازی بیش از حد منجر نشود. در این مورد کمی زمان بگذارید و با چندبار آزمون و خطا، فاصله ی مناسبی برای قرارگیری پنل پیدا کنید.
پنل طلایی
پنل طلایی برای عکاسی پرتره در فضای آزاد عالیست، چرا که تناسب بیشتری با نور گرم طبیعی دارد. رفلکتور طلایی به هنگامی که برای نور مستقیم خورشید بکارگرفته شود، بیشترین بازده خود را خواهد داشت، چرا که درخشش گرمی برروی سوژه ایجاد می کند. به همین دلیل است که ار بازتابنده ی طلایی برای داخل استودیو و یا کار بافلاش توصیه نمی شود. این پنل ، نه تنها می تواند رنگ سفید ساطع شده از فلاش را تغییر دهد، بلکه طیف های رنگی ناخواسته ای نیز برروی سوژه می تاباند.
پنل سفید
در اغلب موارد، رنگ مورد علاقه ی من است. درسته که ممکن است پنل سفید به اندازه ی پنل نقره ای یا طلایی نور سفید را منعکس نکند، اما اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد، مقدار نور کافی به جهت کاستن سایه های مورد نظر را منعکس کرده و ابعاد ظریفی را به جهت مخالف منبع نوری، به سوژه اعمال نماید. ازآنجایی که نور حاصل از بازتاب آن نرم و یکنواخت است، هم در استودیو و هم در خارج ، در هرجایی که نور کافی وجود داشته باشد، می تواند کارآیی بالایی داشته باشد. پنل سفید در حالی که کارآیی بالایی دارد، درمواقعی که نور کافی در محیط وجود نداشته باشد، نتایج جالبی به دست نخواهید آورد. این را هم به یاد داشته باشید که فوت کوزه گری کار با پنل سفید، نزدیک نگه داشتن آن با سوژه مورد عکاسی است. عکاسان عروسی از طرفداران پرو پاقرص این نوع رفلکتورند، چرا که رنگ نور و به عبارتی لباس را تغییر نمی دهد.
پنل سیاه
این پنل کاملأ ضد انعکاس است. رنگ سیاه، همانطور که همه می دانیم، جذب کننده نور است، و برای کاهش انعکاسات نوری از سطوح براق کمک شایانی می کند – یکی از دلایلی که در عکاسی جواهرات از آن استفاده می شود. هنگامی که پنل سیاه به درستی قرار داده شود، هنگامی که نور بیش از اندازه به طور مساوی بر سوژه بتابد، می تواند به عنوان ایجاد کننده ی سایه از آن استفاده کرد. از مزایای این "پرکننده منفی" ایجاد سایه است تا کاهش آنها.
پنل نیمه شفاف
پس از اینکه رفلکتورهای مذکور رو خارج کردیم، پنل نیمه شفاف باقی مانده است. در حالی که از لحاظ فنی و تکنیکال ، این پنل یک رفلکتور محسوب نمی شود، از آن به عنوان دیفیوز نوری فلاش، یا نورپردازی محل لوکیشن بین منبع نوری و سوژه استفاده می شود. از آنجا که منابع نوری بزرگتر، نوری نرم تر حاصل می کند، استفاده از پنل نیمه شفاف می تواند به عنوان یک دیفیوزر بزرگ قابل حمل، برای شما مثمره ثمر باشد. هرچند یک رفلکتور نیمه شفاف می تواند به عنوان یک پس زمینه فی البداهه برای عکاسی پرتره به کارگرفته شود، تقریبأ همیشه بین منبع نوری و سوژه ی شما قرار می گیرد.
نتیجه گیری
رفلکتور 5 کاره می تواند یک ابزار نورپردازی متنوع و تطبیق پذیر در بین ابزارهای نورپردازی شما باشد. بهره گیری کامل از قابلیت های آن، بدون داشتن دانش استفاده ی به موقع از رنگ های آن ، امکان پذیر نخواهد بود. به یاد داشته باشید که قوانین عکاسی نوشته شده اند تا روزی به دست شما شکسته شوند، پس مطمئن شوید که تمام راهها را امتحان می کنید.


چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 12 مهمان