از قدرت شفادهندگی مسجد ایا صوفیه با خبرید؟

هر چی که دوست داشتی.مطالب جالب و خواندنی و...........

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
youka
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
پست: 183
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶, ۵:۰۰ ب.ظ
تشکر شده: 1 دفعه
تماس:

از قدرت شفادهندگی مسجد ایا صوفیه با خبرید؟

پست توسط youka »

مسجد ایاصوفیه در استانبول، تاریخچه ای طولانی دارد و در طول گذر زمان، دستخوش حوادث زیادی بوده است. از زلزله گرفته تا نزاع قدرت های مذهبی و… احتمالا می دانید که این مسجد در ابتدا یک کلیسا بوده است و بعدها به مسجد تبدیل شده و حالا هم که به عنوان موزه از آن استفاده می شود.
تاریخ ساخت این بنای عظیم به سال ۵۳۲ تا ۵۳۷ بعد از میلاد مسیح برمی گردد . این مسجد به دستور امپراطور بیزانتین ساخته و کلیسای جامع ارتدوکس در آن دوران شد. بعد از فتح قسطنطنیه یا همان استانبول امروزی توسط ارتش ترک های عثمانی، این کلیسا به دستور سلطان مهمت دوم به مسجد تبدیل شد.
تا سال ۱۹۳۱، کاربری خود را به عنوان مسجد حفظ کرد و بعد از آن تا ۴ سال بسته شد و بعد از گذشت ۴ سال در سال ۱۹۳۵، بوسیله ی رئیس جمهور آن دوران مصطفی کمال آتاتورک، بازگشایی و به موزه تبدیل شد.
ایاصوفیه معماری بی نظیری دارد و تا سال های سال به عنوان بزرگترین کلیسای جامع جهان شناخته می شد و این برتری خود را تا زمان ساخته شدن کلیسای سنت پیتر در رم، حفظ کرد. معماری شگفت انگیز مسجد ایاصوفیه، الهام گرفته شده از معماری مسجد آبی و مسجد سلطان احمد در این شهر است.این مطلب برگرفته از سایت تور آنتالیا است .
زلزله ها
متاسفانه به دلیل قرار گرفتن این مسجد روی خط گسل، در طول زمان بارها توسط زلزله های شدید آسیب دیده و تا حالا چندین بار مرمت شده است. زمین لرزه هایی که در سال ۵۵۳ و ۵۵۷ بعد از میلاد مسیح اتفاق افتادند، باعث شکستگی های جدی ای در گنبد این مسجد شدند و زلزله ای که در سال ۵۵۸ اتفاق افتاد هم باعث فرو ریخته شدن کامل گنبد آن شد. فرو ریختن گنبد، باعث آسیب به بخش های دیگر آن از جمله محراب شد.
قدرت های معجزه آسا و شفا دهنده ی ایا صوفیه
گفته می شود چاهی که در وسط هال مسجد قرر دارد، قدرت شفا دهندگی بیماری های قلبی و بقیه ی بیماری ها را دارد. افرادی که بیمار هستند باید ۳ بار در صف در روزهای شنبه از این چاه دیدن کنند و در هر بازدید، یک لیوان از آب داخل آن بنوشند. این رسم مخصوصا تا قبل از زمانیکه از آن به عنوان موزه استفاده شود، بسیار مرسوم بود.
مسجد ایاصوفیه همچنین دارای ستونی از جنس مرمر است که حتی در طول گرمای تابستان هم خیس و نمناک است. این باور وجود دارد که این ستون هم قدرت شفادهندگی بیماری ها را دارد.
این ستون در قسمت های پایینی دارای صفحات برنزی و یک سوراخ در وسط صفحات است و شخصی که بیمار است باید انگشت خود را به داخل این حفره ببرد و بعد دست خود را روی ناحیه ای در بدنشان که دچار بیماری است بگذارند. گفته شده که یکی از امپراطورهای آن زمان فقط با تکیه دادن به این ستون توانسته سردرد وحشتناکی که داشته را درمان کند.
طبق گفته ها، نمناک بودن این ستون به دلیل اشک های مریم مقدس است.


چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 10 مهمان