رفت و آمد در اطراف پاتایا

هر چی که دوست داشتی.مطالب جالب و خواندنی و...........

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
youka
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
پست: 183
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶, ۵:۰۰ ب.ظ
تشکر شده: 1 دفعه
تماس:

رفت و آمد در اطراف پاتایا

پست توسط youka »

در اطراف پاتایا چگونه رفت و آمد کنید؟
بسیاری از هتل ها، باشگاه ها، کافه ها و مغازه های ساحل پاتایا در منطقه ای متمرکز هستند که وسعتی بیش از چند کیلومتر دارند، به طوری که گشت زنی در اطراف با پای پیاده هم امکان پذیر است. با این حال، امکانات حمل و نقل در اینجا منظم، قابل اعتماد و مقرون به صرفه است به طوری که هر فردی در نزدیکی ساحل می تواند به شما کمک کند. می خواهیم درباره رفت و آمد در پاتایا حرف بزنیم
اجاره موتوربرقی در پاتایا
اجاره دهنده ها باید دارای گواهینامه رانندگی معتبر باشند. این به معنای گواهینامه تایلندی و یا هر مجوز بین المللی دیگری است. آژانس اجاره دهنده، مجوز را بررسی نخواهد کرد اما پلیس ممکن است این کار را انجام دهد و اگر گواهینامه نداشته باشید،۲۰۰ بات هزینه خواهد داشت. کلاه ایمنی اجباری بوده و سریع ترین راه برای متوقف شدن از سوی پلیس، نداشتن آن است. قانون تایلندی، موتورسیکلت ها را ملزم به داشتن چراغ جلو کرده و باید به طور دائم روشن باشند. تصادفات در پاتایا، شایع است. رانندگی بطور دفاعی تنها راه برای زنده ماندن است و اگر شما قبلا از موتور سیکلت استفاده نکردید بهتر است آن را در جایی دیگر بیاموزید.
تاکسی پاتایا، chocablok با قابلیت شناسایی آسان، یک تاکسی موتور سیکلتی است. اپراتورها جلیقه های رنگارنگ می پوشند و به صورت گشت خیابانی یا اردوگاه در گوشه خیابان و علامت شطرنجی مشخص می شوند. تعرفه، معمولا بین ۳۰ بات و ۴۰ بات برای سفرهای درون پاتایا است، هزینه ای که ارزان تر از اجاره یک مینی بوس دوطبقه است. از سوی دیگر، مینی بوس دوطبقه، امن تر است چون دیوار فلزی بین شما و خطرات ناشی از تصادفات وجود دارد.منبع : تور پاتایا
مینی بوس دوطبقه
رایج ترین شکل حمل و نقل در پاتایا، مینی بوس دوطبقه است. وانت-کامیون آبی تیره با دو نیمکت در عقب و پوششی در بالای آن که بیشتر افراد آن را اتوبوس بات می نامند. هزینه کرایه در پاتایا ۵ بات است، اما انتظار می رود خارجی ها مجبور به پرداخت ۱۰ بات باشند. اگر چه قیمت گذاری موجب خشم بسیاری از مردم می شود، مبارزه با سیستم احتمالا ارزش تلاش نخواهد داشت. کرایه ثابت فقط شامل زمانی است که مینی بوس، مسیر ی مشابه با مسیر اتوبوس را طی کند. اگر بخواهید شما را به جایی خارج از مسیر خودش ببرد، باید سر قیمت مذاکره کنید.
متداول ترین مسیر، اغلب، راهی دایره شکل در امتداد جاده ساحلی، سپس گردش به چپ به جاده جنوب پاتایا به جاده دوم است که دوباره سمت چپ گردش کرده و بصورت موازی با جاده ساحلی ادامه می یابد. زمانی که به میدان دایره دلفین می رسد، دوباره به جاده ساحلی برگشته و سفر دوباره آغاز می شود.


چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 13 مهمان