پوکت یا کرابی؟ سفر به کدام یک بهتر است؟

هر چی که دوست داشتی.مطالب جالب و خواندنی و...........

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
youka
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
پست: 183
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶, ۵:۰۰ ب.ظ
تشکر شده: 1 دفعه
تماس:

پوکت یا کرابی؟ سفر به کدام یک بهتر است؟

پست توسط youka »

در میان سواحل و جزایر زیادی که تایلند دارد کرابی و پوکت دو جواهر واقعی هستند که دیدن از مناظر خارق العاده و بی بدیل آن ها را نباید از دست داد. کرابی که در جنوب تایلند قرار دارد از چندین جزیره تشکیل شده و خلیج فانگ نگا آن را از جزیره پوکت جدا کرده است. این دو جزیره زیبا با جاذبه های طبیعی زیادی که در گوشه و کنار آن ها جا خوش کرده است مدت هاست که گردشگران را به این محل می کشانند. اینکه بین پوکت یا کرابی کدام را برای سفر انتخاب کنیم مثل این است که بخواهیم بین دو ماجراجویی هیجان انگیز چتربازی و پرش از صخره را یکی را انتخاب کنیم! مناظر زیبا و تفریحات ماجراجویانه زیادی که در این دو منطقه وجود دارد واقعا انتخاب را سخت می کند
ویژگی های جغرافیایی: این جزایر هر دو در بخش جنوبی تایلند قرار دارند. برای اینکه یک تصور ذهنی از میزان بزرگی این جزایر داشته باشید خوب است بدانید که پوکت ۵۴۳ کیلومتر مربع مساحت دارد و از ۳۰ جزیره کوچک تشکیل شده است. کرابی ۴۷۰۹ کیلومتر مربع مساحت و ۸۰ جزیره مختلف دارد.
ویژگی کلی: در پوکت فقط کوه و ساحل وجود دارد اما در کرابی می توانید جنگل های کرنا و صخره های سنگ های آهکی که زیبایی خاصی به سواحل آن داده را هم ببینید.
آب و هوا: هر دو منطقه، آب و هوای گرمسیری موسمی دارند اما در کرابی نسبت به پوکت باید انتظار بارندگی بیشتری داشته باشید.
بهترین زمان برای سفر: بهترین زمان برای رفتن به پوکت دسامبر تا مارس (آذر تا اسفند) در حالی که برای رفتن به کرابی بهترین ماه اکتبر تا آوریل (مهر تا فروردین) است.
تعداد گردشگران سالانه: پوکت گردشگران بیشتری دارد، کرابی بزرگ تر اما تعداد گردشگران آن کمتر است.
هزینه سفر: پوکت نسبتا گران است، هزینه متوسط اقامت در هتل برای دو نفر در هتل ۳ یا ۴ ستاره حدودا ۱۰۰۰۰ بات است اما همان هتل در کرابی حدود ۵۰۰۰ بات می شود.
تفریحات: وقتی صحبت از تفریحات به میان می آید پوکت قابل مقایسه با کرابی نیست (منظورم این است که پوکت بهتر است). در پوکت می توانید بر فراز ساحل زیبای دریای آندامان هلیکوپتر سواری کنید و جزیره و سواحل خیال انگیزش را از زاویه ای دیگر ببینید. در این جزیره یک آکواریوم زیردریایی انتظار شما را می کشد، آکواریومی که از جاذبه های پرطرفدار این جزیره است. در این آکواریوم که به تازگی جدید و مدرن شده می توانید هزاران ماهی رنگارنگ و موجودات آبزی استوایی و عجیب ببینید. اما در کرابی با تفریحاتی متفاوت از پوکت روبرو می شوید. در اینجا می توانید در طبیعت دل انگیز جنگل های کرابی سافاری کنید و در چشمه های آب گرم پارک های ملی و جنگل ها تنی به آب بزنید، بازارهای خیابانی از دیگر جاذبه های معروف کرابی است که در آن می توانید غذاهای محلی ارزان هم پیدا کنید.منبع : تور پوکت پاییز 96
غذا: اگر عاشق غذاهای خیابانی هستید پوکت برای شما مثل بهشت می ماند، پنکیک ها، میوه های تازه و قهوه های خیابانی این جزیره را حتما امتحان کنید. اما اگر می خواهید غذاهای اصیل تایلندی و غذاهای دریایی بخورید به کرابی بروید.


موضوع جدید ارسال پست

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 8 مهمان