حقایقی جالب و جذاب در مورد شهر سنت پترزبورگ

هر چی که دوست داشتی.مطالب جالب و خواندنی و...........

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
helma93
کاربر سایت زنبورعسل ایران
کاربر سایت زنبورعسل ایران
پست: 3
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶, ۱۰:۴۰ ب.ظ
تماس:

حقایقی جالب و جذاب در مورد شهر سنت پترزبورگ

پست توسط helma93 »

1 . شهر سنت پترزبورگ در سال 1703 میلادی بعد از تصرف سواحل دریای بالتیک به دست پیتر کبیر بنیانگذاری شده است .
2 . سنت پترزبورگ از زمان تاسیس تا کنون چندین بار تغییر نام داده است . این شهر در سال های اولیه تاسیس سنت پترزبورگ نامیده می شد . بعد از جنگ جهانی اول پتروگراد خوانده شد و بعد از انقلاب روسیه لنینگراد نامیده شد . تا اینکه بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به نام اولیه خود یعنی سنت پترزبورگ تغییر نام داد .
3 . نزدیک به 600 پل در سنت پترزبورگ وجود دارد که 22 عدد از آن ها متحرک بوده و در زمان عبور کشتی ها بالا می روند .
4 . بیش از 70 تئاتر در سنت پترزبورگ وجود دارد .
5 . سنت پترزبورگ بعد از تاسیس در سال 1703 میلادی به مدت 206 مقر و مرکز حکومتی ترازهای روسی بوده است . این شهر در حال حاضر دومین شهر بزرگ روسیه و از مهمترین شهرهای این کشور می باشد .
6 . شاید برخی ها تصور کنند نام سنت پترزبورگ از نام بنیانگذار آن پیتر کبیر گرفته شده است در صورتی که چنین نیست و نام این شهر برای گرامیداشت یکی از 12 یار حضرت مسیح ، شمعون یا کشیش پیتر (Saint Peter) به این نام خوانده می شود .
7 . در سنت پترزبورگ نزدیک به 300 موزه وجود دارد . این شهر هر ساله میزبان فستیوال شبانه موزه ها می باشد .
8 . آرمیتاژ به عنوان یکی از بزرگترین و قدیمی ترین موزه های جهان در سنت پترزبورگ واقع شده است . در این موزه بیش از 3 میلیون اثر هنری و تاریخی به نمایش در آمده است . اگر گردشگری بخواهد از همه آثار دیدن کند و برای هر اثر نمایشی یک دقیقه زمان صرف کند باید 8 سال از زندگی خود را در موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ سپری کند . در میان آثار به نمایش گذاشته شده در موزه آرمیتاژ آثار معروف داوینچی ، رامبراند ، پیکاسو ، روبنس ، ماتیس و ... به چشم می خورد .
9 . کلیسای جامع سنت ایزاک در مدت زمانی 40 ساله بین 1818 تا 1858 میلادی ساخته شده است . وزن این کلیسا 300 هزار تن بوده و گنبد آن با طلای خالص پوشیده شده است . این کلیسا بعد از ساخت هنوز بازسازی نشده است .
10 . محاصره لنینگراد 900 روز طول کشید در این زمان میلیون ها نفر بر اثر گرسنگی و سرما جان خود را از دست دادند .
11 . ستون الکساندر که در میدان کاخ سنت پترزبورگ واقع شده 47.5 متر ارتفاع و 600 تن وزن دارد .
12 . تندیس نیکولای اول در میدان سنت اسحاق فقط با دو نقطه پشتیبانی در جهان منحصر به فرد است .
13 . نزدیک به 300 بار ، میخانه و کلوب شبانه در سنت پترزبورگ وجود دارد .
14 . سنت پترزبورگ در جهان با شب های سفید معروف است . در زمان پدیده طبیعی شب های سفید روزها طولانی بوده و خورشید در نزدیک نیمه شب غروب می کند . همچنین در این زمان هوا روشنایی نسبی داشته و خورشید ساعت 3 صبح طلوع می کند . اوج این پدیده در ماه های می ، ژوئن و ژوئیه می باشد .
15 . قلعه پیتر و پاول اولین ساختمان احداث شده در سنت پترزبورگ می باشد .
16 . اتاق کهربا یکی از معروف ترین تالارهای جهان است که با پانل های کهربا ، برگه های طلا و آیینه تزئین شده است . این اتاق در کاخ کاترین در حومه سنت پترزبورگ واقع شده است . توجه داشته باشد که کهرباهای این اتاق مورد سرقت قرار گرفت اما دوباره بازسازی شد و به عنوان یکی از جاذبه های سنت پترزبورگ مورد بازدید قرار گرفت .
17 . کلیسای ناجی در خون ریخته شده تنها کلیسای جامع است که در محل ترور امپراتور روسی ساخته شده است . این کلیسا با داشتن بیش از 7 هزار متر مربع موزائیک یکی از رکوددارها در جهان می باشد .
18 . باله روسی یکی از قدیمی ترین باله ها است و تئاتر مارینسکی یکی از قدیمی ترین تئاترهای جهان می باشد .
19 . نوسکی پروسپکت یکی از معروف ترین خیابان های روسیه است . این خیابان با طول تقریبی 5 کیلومتر روزانه حدود 2 میلیون رهگذر به خود می بیند .
20 . نوسکی پروسپکت گرمترین قسمت سنت پترزبورگ است . این خیابان در تابستان ها 2 الی 3 درجه و در زمستان ها 10 الی 12 درجه از دیگر بخش های سنت پترزبورگ گرمتر می باشد .


موضوع جدید ارسال پست

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان