اعجاز علمی قران درمورد زنبور عسل

مطالب و مقالات ارسالی در مورد زنبورعسل و زنبورداری که توسط دوستان و کاربران ارسال شده است.
پرورش ملکه زنبورعسل,اصلاح نژاد,اصلاح نژاد,بيماريها وافات زنبورعسل,بازديد كندو و نگهداري,تجهيزات زنبورداري,لغات انگليسي زنبورعسل,اخبار و متفرقه,
شكل شناسي و فيزيولوژي,تغذيه زنبورعسل وزمستان گذراني

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
jas
کاربر نیمه فعال سایت
کاربر نیمه فعال سایت
پست: 14
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱, ۱۱:۵۳ ب.ظ
محل اقامت: کاشمر
تشکر شده: 11 دفعه
تماس:

اعجاز علمی قران درمورد زنبور عسل

پست توسط jas »

با سلام خدمت همه ی دوستان عزیزم, قابل توجه همه ی زنبورداران عزیز که با کارهای زنبور عسل عسل در طی جمع آوری عسل آشنایی دارند , اول از همه آیه ی زیر رو بخونید اگه به نکته علمی این آیه نرسیدید نظر منو بخونید که چطور این حقایق علمی رو خدا 1400 سال پیش توی قران برای ثابت کردن اعجاز بودن قران آورده, پس اول ایه رو بخون بعد فکر کن و بگو :
ثم کلی من کل الثمرات فاسلکی سبل ربک ذللا یخرج من بطونها شراب مختلف الوانه فیه شفاء للناس ان فی ذالک لایه لقوم یتفکرون (نحل ایه 69) : سپس از تمام ثمرات (و شیره گلها) بخور و راههایی را که پروردگارت برای تو تعیین کرده است , به راحتی بپیما, از درون شکم آنها , نوشیدنی با رنگهای مختلف خارج می شود که در ان شفا برای مردم است, به یقین در این امر نشانه روشنی است برای مردمی که می اندیشند.

اعجاز علمی قران در مورد زنبور عسل :
به این قسمت ترجمه خوب دقت کنید : راههایی را که پروردگارت برای تو تعیین کرده است, به را حتی بپیما . به نتیجه ای نمی رسید؟ قطعا همه ی شما زنبورداران میدونید که زنبورها وقتی به منطقه ای ناشناخته وارد می شوند اول از همه چند زنبور که کار شناسایی را انجام میدهند از کندو خارج شده و محل نوع گلی که باید شهد آن جمع اوری شود توسط این زنبورا با رقص های متفاوت , محل آن گل را به زنبوران کارگر گفته و انها هم دیگر یکی به چپ و یکی به راست نمی روند و همه به همان سمتی میروند که زنبوران شناسایی توسط رقص خاصشان گزارش داده اند و معنا و مفهوم «راه» را که خداوند در این آیه آورده خوب پررنگ می شود و اینجاست که می فهمیم چرا خداوند کلمه راه را در اینجا به کار برده چون قطعا راه جایی است که همه از همانجا میروند نه اینکه زنبوری روی گلی بنشیند و زنبور دیگر روی نوعی گل دیگر (وفاداری به گل) بنشیند و اینجاست که می فهمیم که قران در همین تیکه ایه می خواد چیز دیگه ای هم به ما بگه و اون هم وفاداری به گل است که اینو همه ی زنبورداران میدونن که تا گلی تموم نشه زنبورها به راه دیگه ای و نوع گل دیگه ای نمیره .

و اعجاز دیگه ای که تو این ایه نهفته است این قسمت آیه است :« از درون شکم آنها نوشیدنی...» در عصر حاظر همه ی ما انسانها فکر می کردیم که این عسل که زنبور جمع می کنه همان شهدیه که زنبور تو دهانش جمع می کنه و میاد میریزه داخل سلولها ولی خداوند از این حقیقت 1400 سال پیش پرده برداشته و مشخص کرده که این شهد گل وارد شکم زنبور شده و اونجا عملیاتی روی این شهد انجام شده تا اینکه زنبور این شهدو از دهانش توی سلواهای شان خالی می کنه و این حقیقتو اکنون دانشمندان کشف کرده اند.

و نکته دیگه تو این ایه که خدا از اون در 1400 سال پیش پرده برداشته نکته ی مونث یا مذکر بودن زنبور کارگره : زنبور کارگر یا سرباز, یک زنبور مونث است. در سوره نحل ایه های 68 و 69 از جنس مونث برای زنبور استفاده می شود (فسلکی و کلی) , نشان میدهد که زنبوری که خانه اش را برای جمع آوری غذا ترک می کند زنبور مونث است . به عبارت دیگر زنبور کارگر یا سرباز زنبور مونث است. در نمایشنامه شکسپیر «هنر چهارم» برخی از شخصیتها راجع به زنبور صحبت می کنند و ذکر می کنند که زنبورها سرباز هستند و اینکه آنها پادشاهی دارند . این چیزی است که مردم در زمان شکسپیر فکر می کردند, آنها فکر می کردند که زنبورهای کارگر نر هستند و هنگامی که به خانه میروند باید جوابگوی شاه باشند. به هر حال این درست نیست. زنبورهای کارگر مونث هستند و آنه به زنبور شاه گزارش نمیدهند بلکه به ملکه گزارش میدهند. تحقیقات 300 سال اخیر به کشف این امر انجامید.

و به راستی در آخر آیه پر بار هم چه زیباست گفتن این جمله : به یقین در این امر نشانه روشنی است برای مردمی که می اندیشند.


چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 30 مهمان