آشنایی با انواع دستگاه جوش لوله و اتصالات پلی اتیلن

هر چی که دوست داشتی.مطالب جالب و خواندنی و...........

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
youka
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
پست: 183
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶, ۵:۰۰ ب.ظ
تشکر شده: 1 دفعه
تماس:

آشنایی با انواع دستگاه جوش لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست توسط youka »

دستگاه هاي جوش پلي اتيلن درسه مدل وجود دارند که براساس کاربرد لوله های پلی اتیلن وشرایط پروژه مورد نظر انتخاب می شوند.
• دستگاه جوش بات فیوژن(جوش لب به لب)
• دستگاه جوش الکتروفیوژن
• دستگاه جوش اکسترودر
1-دستگاه جوش بات فيوژن (Butt fusion) (جوش لب به لب)
جوشكاري به روش لب به لب با صفحه داغ (Butt fusion) درصورت درست انجام شدن یکی از بهترین جوش های اتصالات لوله های پلی اتیلن است. از این نوع جوشکاری برای لوله هایی می توان استفاده نمود که از نظر قطر و ضخامت و جنس برابر و یکسان باشند. از روش بات فیوژن در شبکه های توزیع فاضلاب، آبرسانی و آتش نشانی در فشارهای مختلف استفاده می شود.
2-دستگاه جوش الكتروفيوژن
جوشکاری به روش الکتروفیوژن بیشتر در شبكه هاي گازرسانی مورد استفاده قرار می گیرد. در این سایت اطالاعاتی در این مورد می توانید پیدا کنید .این مطلب برگرفته از سایت دستگاه جوش پلی اتیلن است .
3-دستگاه جوش اكسترودر
دستگاه جوش اکسترودر دستگاهی است که به صورت دستی برای ترمیم جوش واتصالات لوله پلی اتیلن مورد استفاده قرار می گیرد . این نوع دستگاه جوش دراندازه های مختلف تولید می شود.
کاربرد لوله های پلی اتیلن
• خطوط انتقال مایعات و فاضلاب شهری –صنعتی
• خطوط شبکه های اطفا حریق
• خطوط انتقال شبکه گاز
• خطوط انتقال شبکه آب (آب دریا-آب سرد-آب پرفشار وبا سختی بالا-آب های زه کشی)
• خطوط لوله لایروبی
لوله و اتصالات پلی اتیلن
از ابتدای دهه 1960 و در زمان کوتاهی پس از اولین معرفی لوله های پلی اتیلنی به طور فزاینده جهت کاربردهای دریایی مورد استفاده قرار گرفته اند .تخلیه سیال ،انتقال سیال از زیر رودخانه یا دریاچه و گرفتن آب دریا ممکن است از انها در مواردی همچون خطوط لوله موقت شناور روی سطح آب نصب روی زمین های باتلاقی و استفاده در عملیات لایروبی استفاده شود.
ساختار پلی اتیلن ،پلی اتیلن یک نوع پلاستیک semi crystallineاست که دارای مقاومت های مکانیکی مناسب می باشد . پلیمرازسیون گاز اتلین در فشار بالا باعث تولید پلی اتیلن با دانسیته پائین با زنجیره انشعابی زیاد می شود. همچنین پلیمریزاسیون اتیلن در فشار پائین باعث تولید پلی اتیلن با دانسیته بالا و زنجیره صاف می شود.بابالا رفتن چگالی مقاومت کششی مدول الاستیسیته و مقاومت شیمیایی بهتر می گردند.
ماده اولیه لوله های پلی اتیلن توسط عدد mrsاز هم متمایز می گردند. این عدد نشاندهنده مقاومت فشار داخلی دراز مدت در دمای 20درجه سانتیگراد و مدت 50سال در محیط آب است
عناصر غیرموثر روی پلی اتیلن
انواع حلال های آلی و معدنی
انواع عناصر شیمیایی معدنی
انواع باکتری ها
عناصرموثر بصورت محدود روی پلی اتیلن
انواع روغن چربی و هیدروکربورهای آروماتیک
عناصر موثر روی پلی اتیلن
اسیدهای قوی اکسیدکننده برای مثال اسید سولفوریک
هالوژن های آزاد
انواع لوله های پلی اتلین
لوله های تک جداره: لوله های تک جداره همانگونه که از اسمش پیداست بصورت یک لایه و یکپارچه بوده و در یک مرحله تولید می شود. روش تولید اکستروژن بوده ولوله توسط یک دستگاه خطی اکستروژن تولید می شود.مزایای این لوله ها مقاومت داخلی بالا و مقاومت خمشی زیاد می باشد و با توجه به نوع اتصال لب به لب که در آنها انجام می گیرد ازنظر اتصال نیز مزیت دارد. عیب اساسی آنها عدم امکان تولید در سایزهای بالا می باشد
لوله دوجداره اسپیرال:ابن لوله از اتصال کنار هم پروفبل قوطی شکل پلی اتیلن که قبلا با روش اکستروژن تولید شده اند بااستفده از جو اکستروژن تولید می شود . این نوع لوله دارایمقاومت خارجی زیاد و امکان تولید در قطرهای بالامی باشد همچنین وزن کمتری داشته ولی مقاومت خمشی خوبی نداشته واتصال آن مشکل تر است.
لوله دوجداره پروفیلدار: این لوله از اتصال کنار هم ورق های پلی اتیلن به همراه یک لوله پلی اتیلن روی آن که روی یک قالب مرکزی قرار می گیرد تولید می شود. این لوله نیز خصوصیات لوله های پلی اتیلنی دوجداره اسپیرال را داراست.


موضوع جدید ارسال پست

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان