ویژگی های اتصالات پلی اتیلن

هر چی که دوست داشتی.مطالب جالب و خواندنی و...........

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
youka
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
پست: 183
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶, ۵:۰۰ ب.ظ
تشکر شده: 1 دفعه
تماس:

ویژگی های اتصالات پلی اتیلن

پست توسط youka »

• مقاومت در مقابل مواد شيميايي و زنگ زدگی ،شكستگي و ترك خوردگي ناشی از فشار یا ضربه ،خوردگي و ساييدگي،ارتعاشات ناشي از زمين لرزه،
• صیقلی و صاف بودن جداره خارجی و داخلی (کم بودن افت فشار ناشی از اصطکاک سطح داخلی)
• عدم رسوب گيري
• انعطاف پذيري بالا
• هزینه کم وسرعت بالا نصب و اجرا
• عدم نیاز به ماشين آلات سنگین در زمان اجرا
جوشكاري‌ های لوله‌ و اتصالات پلی اتیلن
کیفیت جوش علاوه بر قوانین واصول جوشکاری که جز نکات پایه است،بستگی به مناسب بودن دستگاه جوش مورد استفاده و تجهیزات و لوازم جانبی دارد.برای افزایش سرعت کار وکیفیت جوش وکاهش هزینه های ناشی ازنصب واجرای لوله و اتصالات پلی اتیلن از دستگاه جوش پلی اتیلن در این زمینه استفاده می شود.
مزایای لوله های پلی اتیلن
1-مقاومت در برابر خوردگی گالوانیکی
این خصوصیت در واقع مهم ترین عامل استفاده ازاین لوله ها دردریا می باشد چرا که ترکیب هواوآب خصوصا آب دریا برای لوله هایفلزی متعارف بسیار خورنده است شایان ذکر است خوردگی گالوانیکی لوله های پلی اتیلن تقریبا صفر است.
2-مقاومت در برابر پوسیدگی سایش و ضربه
این خاصیت به همراه خصوصیت قبلی عامل افزایش قابل توجه عمر مفید این لوله ها نسبت به لوله های دیگر می باشد.
3-خاصیت انعطاف پذیری مناسب
این خاصیت باعث سهولت نصب این لوله ها و نیاز به کاربرد اتصالات کمتر می گردد
خاصیت جمع شوندگی بسیار بالا در راستای لوله
4-سبکی وزن
این لوله ها نسبت به لوله های فولادی دارای وزن بسیار کمتری بوده در نتیجه حمل و نقل و انبار نمودن آنها آسانتر بوده و با هزینه کمتری انجا می شود. این مطلب برگرفته از سایت اجاره دیزل ژنراتور است .
5-مقاومت عالی دربرابر زمین لرزه و رانش زمین
باتوجه به میزان ضرب کشش بالا در مواد پلی اتیلن و استحکام کافی در برابر فشار ضربه ای لوله های پلی اتیلن بهترین مقاومت رادربرابر ارتعاشات زمین لرزه و جابجایی لایه های خاک نشان می دهند
6-قابلیت اتصال بسیار محکم بدون نشتی و درعین حال انعطاف پذیر
این اتصال قوی به وسیله جوشکاری یا اتصال از طریق فلنج وstub endحاصل می گردد.
7-مقاومت بالا در برابر اشعه فرابنفش خورشید
دارا بودن خصوصیات هیدرولیکی بسیارمناسب :به علت سطح داخلی کاملا صاف و صیقلی این لوله ها در مقایسه با لوله های دیگر از افت اصطکاکی بسیار کمتری برخوداربوده در نتیجه در بسیاری اوقات برای عبور دادن دبی مشخصی از سیال در مقایسه با سیار انواع لوله ها قطر کمتری خواهند. موضوع فوق در مقایسه با لوله های فولادی بسیار برجسته می باشد چرا که در لوله های فولادی جهت پووشش داخلی معمولا از یک لایه سیمانی استفاده می شود که این لایه علاوه بر کاهش سطح مقطع موثر لوله باعث افزایش زبری گشته افت بالاتری ایجاد می گردد. تامین لوله های فولادی با قطر به تنهایی می تواند بسیار ی از اختلاف هزینه ها خرید لوله را پوشش دهد.
8-هزینه پایین تعمیر و نگهداری
به دلیل خصوصیات مناسب لوله های پلی اتیلنی معمولا این لوله ها دریک بازه زمانی طولانی نیاز به تعمیر ندارد و در صورت نیازبه تعمیر لوله های فولادی با مشکلاتی همراه بوده و بالطبع با هزینه بالایی انجام می شود.
معایب لوله های پلی اتیلن
در هنگام کاربرد لوله و اتصالات پلی اتیلن در دریا برای آنها مسائلی همچون انمکان تحت فشار بودن جرم گرفتگی لوله تخلیه هوا در معرض امواج و جریانات دریایی بودن مطرح می باشد که در هنگام طراحی و نصب باید مدنظر قرار گیرند . همچنین این لوله به تمرکز تنش بسیار حساس است. بنابراین باید در نصب آنها دقت کافی صورت گیرد.
جوش الکتروفیوژن
دراین اتصال حرارت لازم برای سیال کردن پلی اتیلن توسط المنت هایی که باعبور جریان الکتریسیته تولید گرما می کنند ایجاد می شود المنت پس از انجام اتصال در محل باقی می ماند . این اتصال برای لوله های باقطر کمتر از500 مناسب است و برای لوله های باقطر زیاد هزینه و مشکلات زیادی به همراه دارد.
• مقاومت در برابر خوردگی گالوانیکی
• مقاومت در برابر پوسیدگی سایش و ضربه
• خاصیت انعطاف پذیری مناسب
• خاصیت جمع شوندگی بسیار بالا در راستای لوله
• سبکی وزن
• قابلیت اتصال بسیار محکم بدون نشتی و درعین حال انعطاف پذیر
• مقاومت بالا در برابر اشعه فرابنفش خورشید
• دارا بودن خصوصیات هیدرولیکی بسیارمناسب :به علت سطح داخلی کاملا صاف و صیقلی این لوله ها در مقایسه با لوله های دیگر از افت اصطکاکی بسیار کمتری برخوداربوده در نتیجه در بسیاری اوقات برای عبور دادن دبی مشخصی از سیال در مقایسه با سیار انواع لوله ها قطر کمتری خواهند. موضوع فوق در مقایسه با لوله های فولادی بسیار برجسته می باشد چرا که در لوله های فولادی جهت پووشش داخلی معمولا از یک لایه سیمانی استفاده می شود که این لایه علاوه بر کاهش سطح مقطع موثر لوله باعث افزایش زبری گشته افت بالاتری ایجاد می گردد. تامین لوله های فولادی با قطر به تنهایی می تواند بسیار ی از اختلاف هزینه ها خرید لوله را پوشش دهد.
• هزینه پایین تعمیر و نگهداری


موضوع جدید ارسال پست

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 10 مهمان