آموزش روش های نصب حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای

هر چی که دوست داشتی.مطالب جالب و خواندنی و...........

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
youka
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
پست: 183
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶, ۵:۰۰ ب.ظ
تشکر شده: 1 دفعه
تماس:

آموزش روش های نصب حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای

پست توسط youka »

روش های نصب حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای با توجه به بستر کار تعیین می شود، همچنین در مورد دیوارهای با درپوش سنگی، دیوارهای با درپوش فلزی و یا موارد خاص به اختصار مطالبی بیان شد. در این مقاله سعی بر این است که این روش ها بعلاوه نکاتی راجع به برخی شرایط موجود و خواسته های کارفرمایان نیز بطور کامل بررسی شوند.
اجرای حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای بر روی دیوار با درپوش سنگی:
در این روش سوراخ هایی به قطر 10 میلی متر و فاصله 1.5 متر از یکدیگر بر روی دیوار ایجاد می شود سپس قطعاتی فلزی موسوم به چهار پهلو، به طول 15 سانتی متر به عنوان میخ داخل سوراخ ها کوبیده می شود تا زمینه اتصال دیوار و حفاظ شاخ گوزنی مهیا گردد.بعد از این اقدامات حفاظ ها به بالای دیوار انتقال یافته ، حفاظ و دیوار به یکدیگر متصل می گردند. ضمنا باید در نظر داشت که علاوه بر اتصال حفاظ ودیوار لازم است که خود حفاظ ها نیز به یکدیگر متصل شوند تا کلیه حفاظ ها بصورت یکپارچه درآیند. پس از اتمام نصب لگه گیری نقاط جوش خورده ضروری به نظر می رسد تا از زنگ زدگی در نقاط فوق جلوگیری به عمل آید.
نکته1:
شاسی کشی بالای درب پارکینگ و نفر رو:
به منظور زیبایی کار نیاز به شاسی کشی بالای درب ها ضروری به نظر می رسد. در مواردی که درب نفر رو و درب پارکینگ با هم فاصله چندانی ندارند بهتر است شاسی کشی بصورت یکپارچه اجرا گردد، علت این کار خمش کمتر در طول دهانه می باشد که بصورت دیاگرام مشاهده می گردد. ضمنا باید توجه داشت که وزن حفاظ به علت اختلال در باز و بسته شدن درب، به درب منتقل نشود بلکه به دیوارهای اطراف انتقال یابد.
نکته2:
دیوار های ممتد غیر یکنواخت:
منظور از چنین دیوارهایی: دیوار لغاز است، به گونه ای که ارتفاع دیوار ها کمتر از ارتفاع لغاز ها می باشد. در چنین مواردی هم می توان با شاسی کشی مساله را حل نمود و هم با ساخت حفاظ شاخ گوزنی در دو یا چند ارتفاع. باید توجه داشت کدام یک از موارد مقرون به صرفه تر از دیگری است.این مطلب برگرفته از سایت نرده راه پله است .
1)شاسی کشی: در این روش باید فاصله بین لغازها و اختلاف ارتفاع آنها با دیوار اندازه گیری شده و نسبت به ساخت شاسی اقدام به عمل آید. در دهانه های بیش از 2.5 متر جهت جلوگیری از خمش بهتر است ارتفاع شاسی را افزایش داد.
2)ساخت حفاظ شاخ گوزنی در ارتفاع های مختلف: در این روش با در دست داشتن اختلاف ارتفاع بین لغاز و دیوار می توان به زیبایی حفاظ ها را نصب نمود. به این صورت که مثلا اگر اختلاف ارتفاع لغاز و دیوار 30 سانتی متر باشد، با ساخت حفاظ در دو ارتفاع90 سانتی متر و 120 سانتی متر به گونه ای که حفاظ 90 سانتی متر روی لغاز و حفاظ 120 سانتی متر روی دیوار نصب می گردد. البته شرایط خاص تر نیز مانند تصویر ۵ وجود دارد که با در دست داشتن اختلاف ارتفاع ها می توان مساله را حل نمود.
نکته3:
دیوار های پلکانی :
جهت نصب حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای بر روی دیوار های پلکانی باید به این نکته توجه نمود که: پله ایجاد کردن در حفاظ نقطه ضعف بزرگی است.در برخی از اصلاحات انجام شده از سوی صنایع فلزی سی صاد بنا به درخواست کارفرما اعلام شده که دقیقا از نقاطی که حفاظ بصورت پله ای اجرا شده سارقین توانایی عبور را پیدا کرده اند. علت این است که در دیوارهای پلکانی مثلا اگر اختلاف ارتفاع 30 سانتی متر باشد و حفاظ شاخ گوزنی نصب شده به ارتفاع 75 یا 90 سانتی متر باشد، فاصله مشترک بین حفاظ ها 40 یا 60 سانتی متر خواهد بود و عبور از حفاظ 40 سانتی متر و تا حدودی 60 سانتی متر حتی حفاظ شاخ گوزنی به راحتی انجام می گیرد.حال پیشنهاد ما در جنین مواقعی حتی اگر کارفرمایان توانایی مالی برای اجرای حفاظ در ارتفاع های مختلف را داشته باشد این است که حداقل 1 متر و حداکثر 2 متر از حفاظ در نقاط پله ای بصورت شیبدار اجرا گردد.


نمایه کاربر
almassite
عضو جدید سایت زنبورعسل
عضو جدید سایت زنبورعسل
پست: 1
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶, ۱۱:۰۸ ب.ظ
محل اقامت: http://almassite.com/
تماس:

Re: آموزش روش های نصب حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای

پست توسط almassite »

تولید کننده حفاظ آهنی ساختمان در تهران:درب آهنی حیاط و پارکینگ در طرح ها و رنگ های مختلف،مدرن و کلاسیک ،حفاظ روی دیوار در مدل های حفاظ شاخ گوزنی ، سر نیزه حفاظ و حفاظ بوته ای،،درب آکاردئونی محافظ آپارتمان و درب اکاردئونی پارکینگ و حفاظ پنجره آهنی
موضوع جدید ارسال پست

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 11 مهمان