در سنگاپور چه غذایی بخوریم؟

هر چی که دوست داشتی.مطالب جالب و خواندنی و...........

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
youka
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
پست: 183
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶, ۵:۰۰ ب.ظ
تشکر شده: 1 دفعه
تماس:

در سنگاپور چه غذایی بخوریم؟

پست توسط youka »

خوشمزه ترین غذاهای سنگاپور
در سنگاپور گزینه های زیادی برای غذا خوردن دارید می توانید به رستوران های لوکسی که ستاره میشلن دارند بروید و یا می توانید کافه رستوران های زنجیره ای را انتخاب کنید. اما اگر غذاهای اصیل و ارزان محلی می خواهید مستقیما به مرکر هاوکر بروید
مرکز هاوکر یک جور بازار غذاست که در آنجا ردیفی از غرفه ها، غذاهای ارزان محلی می فروشند. در این مرکز می توانید غذاهای خوشمزه و متنوعی سفارش و برای هر وعده غذا هم فقط بین ۳ تا ۵ دلار سنگاپور پول دهید. شاید فکر کنید چون کیفیت غذاها بد است قیمت شان به این ارزانی است اما اصلا این طور نیست! دو مرکز هاوکر در سنگاپور در سال ۲۰۱۶ یک ستاره میشلن گرفتند و این یعنی کیفیت و مزه این غذاها خیلی خوب است. می خواهیم تعدادی از غذاهای معروف مرکز هاوکر در سنگاپور را معرفی کنیم:
برنج و مرغ
برنج و مرغ یک بشقاب برنج خوش عطر است که با تکه هایی از مرغ آب پز، جوانه لوبیا، خیار و سوپ خورده می شود. اگر قسمت های خاصی از مرغ مثل سینه یا ران را بیشتر دوست دارید موقع سفارش به فروشنده بگویید تا همان قسمت را برایتان بگذارد حتی می توانید یک مرغ کامل و یا نصفه مرغ هم سفارش دهید. در بعضی از غرفه ها به جای مرغ آب پز از مرغ سرخ کرده و سس سویا هم استفاده می کنند.
کیک هویج
نسخه سنگاپوری کیک هویج اصلا هویج ندارد! در این کیک به جای هویج از ترب سفید و آرد برنج استفاده شده است که به شکل مکعب در می آیند و با سیر و تخم مرغ سرخ می شوند.
نودل گوشت و قارچ
در این غذا نودل را با سس (فلفل، روغن، سرکه، سس قارچ و مواد دیگر) ترکیب می کنند و آن را با گوشت چرخ کرده یا تکه های گوشت، قارچ، کاهو و جوانه لوبیا سرو می کنند. این غذا چندین نوع دارد که در یک نوع آن در کنارش یک کاسه سوپ هم گذاشته می شود.منبع : تور سنگاپور
بان میان (Ban Mian)
«بان میان» یک نوع سوپ نودل است که در آن از نودل، ماهی، گوشت چرخ کرده، سبزیجات و سیر سرخ شده استفاده می شود و در آخر هم یک تخم مرغ خام بر روی غذا شکسته می شود.
برنج مخلوط
برنج مخلوط شاید ارزان ترین غذایی باشد که می توانید در مرکز هاوکر سفارش دهید. از بین انواع مختلف گوشت و سبزیجات غذای خودتان را انتخاب و قیمت آن را بر اساس تعداد یا نوع بشقابی که سفارش دادید پرداخت می کنید. در هنگام سفارش برنج می توانید اندازه آن را مشخص کنید و معلوم کنید که می خواهید غذا را در آنجا بخورید یا به بیرون ببرید.


نمایه کاربر
sahar1724
کاربر سایت زنبورعسل ایران
کاربر سایت زنبورعسل ایران
پست: 2
تاریخ عضویت: شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶, ۴:۱۷ ب.ظ
تماس:

Re: در سنگاپور چه غذایی بخوریم؟

پست توسط sahar1724 »

ممنون از مطلب خوبتون. تصویر
نمایه کاربر
helma93
کاربر سایت زنبورعسل ایران
کاربر سایت زنبورعسل ایران
پست: 3
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶, ۱۰:۴۰ ب.ظ
تماس:

Re: در سنگاپور چه غذایی بخوریم؟

پست توسط helma93 »

4 نمونه از سوغاتی های خوارکی سنگاپور

رول میگوی تند
یکی از خاص ترین سوغاتی های سنگاپور رول میگوی تند است که با برندهای مختلف به فروش می رسد . این اسنک ترد و خوشمزه را به راحتی می توان از فروشگاه های سوغاتی فروشی در سطح شهر و یا حتی فروشگاه های موجود در فروگاه تهیه کرد . رول میگوی تند سنگاپور در شکل های مختلف تهیه شده و معمولا در بسته بندی هایی با طرح مرلیون به فروش می رسند .

[CENTER]تصویر [/CENTER]انواع خشکبار
انواع خشکبار از دیگر مواردی است که در سفر به سنگاپور به عنوان سوغات می توان تهیه نمود . از آنجایی که سنگاپور یک کشور استوایی است در آن خشک شده انواع میوه های استوایی به وفور یافت شده و در سوپرمارکت ها ، بازارچه های خیابانی و هر جای دیگری که فکرش رال بکنید به فروش می رسد . اگر در تور سنگاپور قصد داشتید خشکبار به عنوان سوغات تهیه کنید انبه خشک شده را فراموش نکنید چرا که این میوه خشک شده یکی از محبوب ترین خشکبارهای سنگاپور به شمار می اید .
[CENTER]تصویر [/CENTER]کایا (مربای نارگیل)
مربای نارگیل یا کایا به همراه نان تست به عنوان یکی صبحانه ملی در سنگاپور شناخته شده است . این مربا از تخم مرغ ، شکر ، شیر نارگیل و برگ پاندان تهیه شده و در اکثر سوپرمارکت های سنگاپور عرضه می شود . از کایا به عنوان یک طعم دهنده در تهیه شیرینی و دسر نیز استفاده می شود .
[CENTER]تصویر[/CENTER]لاکسا پیست - Laksa Paste
لاکسا پیست از دیگر خوراکی هایی است که از سنگاپور می توان سوغات آورد . این خوارکی یک سوپ نودل سنتی پراناکان است که با ترکیب نمودن سبک آشپزی چینی و مالایی ایجاد شده است . برای راحتی گردشگران این سوپ لذیذ به صورت آماده و فریز شده در فروشگاه های به فروش می رسد .

[CENTER]تصویر[/CENTER]
موضوع جدید ارسال پست

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان