صفحه 1 از 1

جرأت داری، نخوان!

ارسال شده: پنج‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۸۹, ۱:۱۵ ب.ظ
توسط mellifera
جرأت داری، نخوان!

ریسک کردن قسمت اصلی از تجارت است، ولی این به آن معنی نیست که همه ریسک ها به یک روش هستند. اگر می خواهید با انواع ریسک ها و خوب و بدشان آشنا شوید، با این مطلب همراه شوید.
بعضی ریسک ها کاملا شکست خورده اند و به هیچ وجه، بردی نداشته اند. نکته مهم این است که از قطع عملیات ریسک در نقاط و سیستم های بحرانی پرهیز کنید و در صورت چنین کاری هیچ ارزشی افزوده بر سرمایه به دست نخواهد آمد.
▪ ریـسـک هـای آیـنـده دار
ریسک هایی که تماما دارای پیشرفت و فایده هستند مانند نوآوری ها و ابتکارات یا توسعه دادن یک شبکه هستند و نیروی اصلی این نوع ریسک ابداع و نوآوری است.
▪ عوامـلـی کـه بـایـد در ریـسـک هـا در نـظـر بـگـیـریـد
ریسک کردن با ۳ فاکتور اصلی تغذیه می شود:
۱) سرعت: در دنیای تجاری، امروزه همه چیز به سرعت تغییر می کند و شرکت هایی که نتوانند به موقع واکنش نشان دهند خیلی راحت موقعیت را از دست خواهند داد.
۲) عدم قطعیت: با تغییرات بسیار زیاد در یک زمان کوتاه به سختی می توان تشخیص داد که موقعیت های فعلی در آینده به چه صورت درخواهند آمد؟ مشتری های فردا چه چیزی را دوست خواهند داشت؟ و رقبا چه خواهند کرد؟ بلایای پیش بینی نشده، رویدادهای اقتصادی و خواسته های قانونی چگونه بر محیط اقتصادی تسلط پیدا خواهند کرد؟
۳) ارتباطات: در جهان امروز اقتصاد صنایع مختلف و مناطق مختلف به هم وابسته هستند و تغییر در یک بخش روی بقیه بخش های اقتصادی تاثیر خواهد گذاشت.
▪ ۷ نکـتـه دربـاره ریـسـک
۱) از ریسک کردن برای به وجود آوردن ارزش ها استفاده کنید.
۲) در دنیای امروز که روز به روز ریسک کردن در آن افزایش پیدا می کند، هیچ گاه مدیریت ریسک تا این اندازه سخت نبوده است یا تا این اندازه مهم:
۳) افراد در هر مرتبه ای باید انواع ریسک کردن را بشناسند.
۴) بین زمان و منابع تان تعادل برقرار کنید.
۵) هزینه های مربوط به نگهداری در اموال و دارایی های شرکت تان را کاهش دهید.
۶) با ریسک هوشمندانه فرصت هایتان را افزایش دهید.
۷) شرکت ها اغلب ریسک و فرصت را از هم متمایز می کنند. در قسمت ریسک کردن ممکن است بخش مهمی از زمان و تلاش شان را روی حفاظت خودشان از تهدیدات متمرکز کنند ولی از این غافل می مانند که می توانند این تهدیدات را به فرصت ها تبدیل کنند. در قسمت به دست آوردن فرصت آنها ممکن است خیلی با شهامت روی فرصت های تجاری سرمایه گذاری کنند ولی از مدیریت ریسک غافل مانند. در واقع ریسک و فرصت دو روی یک سکه اند و باید مانند هم مدیریت شوند. نکته اساسی در ایجاد یک ریسک هوشمندانه برقراری تعادل میان خلاقیت و احتیاط است.

نوشته:سحر حبیبی