پرورش ملكه به روش دوليتل

مطالب و مقالات ارسالی در مورد زنبورعسل و زنبورداری که توسط دوستان و کاربران ارسال شده است.
پرورش ملکه زنبورعسل,اصلاح نژاد,اصلاح نژاد,بيماريها وافات زنبورعسل,بازديد كندو و نگهداري,تجهيزات زنبورداري,لغات انگليسي زنبورعسل,اخبار و متفرقه,
شكل شناسي و فيزيولوژي,تغذيه زنبورعسل وزمستان گذراني

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
mellifera
مدیر سایت زنبورعسل ایران
مدیر سایت زنبورعسل ایران
پست: 4166
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۹, ۱۲:۰۰ ق.ظ
محل اقامت: آذربایجان شرقی-مرند
تشکر کرده: 4565 دفعه
تشکر شده: 2800 دفعه
تماس:

پرورش ملكه به روش دوليتل

پست توسط mellifera »

[JUSTIFY]پرورش ملكه به روش دوليتل

بهترين زمان براي تشخيص مرحله پرورش ملكه فراوان بودن زنبورهاي نر مي باشد . با بيرون رفتن زنبورهاي نر از كلني و كاهش ميزان پرورش زنبور عسل نر و يا توقف آن ، مرحله و دوره پرورش ملكه نيز خاتمه مي يابد . به طور كلي بهترين زمان براي پرورش ملكه و در هر منطقه اوج توليد نوزاد نر مي باشد ، چون در آن زمان زنبورهاي پرستار به تعداد زياد در كلني ها بوده و تمام نيازمنديهاي شاخون را تامين مي نمايند . پرورش ملكه به روش مصنوعي از طريق عمل پيوند صورت مي گيرد . به عمل انتقال لاروها در سن 1 روزگي از سلولهاي كارگر به شاخون هاي ملكه ( سلولهاي ملكه ) پيوندي گويند . پرستاري از لاروهاي جوان وظيفه كندوهاي پرستار است .
كندوي پرستاري كندويي است كه ، فاقد ملكه بوده و عهده دار پرورش شاخون هاي ملكه مي باشد در اين كندو ها حداقل دو قاب پر از عسل ( بتعداد تقريبي 4 كيلو گرم ) و دو قاب گرده وجود دارد . شاخون هاي ملكه ( فنجان هاي ملكه با قطر 1 ميليمتر ) با موم تصفيه شده و به وسيله انگشت هاي چوبي مخصوص ساخته مي شود . چند روز قبل از عمل پيوند در كندو هاي مادري شان هاي مناسب براي تخمگذاري قرار داده مي شود . با آمادگي كامل كندوهاي پرستار عمل پيوند شروع مي شود . در انتهاي هر شاخون مصنوعي ملكه ، يك قطره ژله رويان مايع قرار داده مي شود ژله رويان ماده غذايي لازم براي پرورش ملكه است كه از شاخون هاي طبيعي استخراج مي شود و با آب مقطر رقيق مي شود . در اين حالت لارو هاي جوان در ژله رويان شناور مي شوند . پس از عمل پيوند قابهاي پينودي به كندو پرستار انتقال داده مي شود و تغذيه كمكي
به كندوهاي پرستار با شربت ( آب و شكر به نسبت 1 به 1 ) براي تحريك زنبورهاي كارگر در تغذيه و براي جلوگيري از بيماري نوزما ، داروي فوماژيلين نيز به شربت آنها افزوده مي شود . پس از 36 ساعت ميزان موفق بودن عمل پيوند بررسي شده و در هر يك از شاخونهاي ملكه كه متوسط زنبورهاي پرستار تكميل نشده و يه لارو جوان با آن تغذيه نشده باشد . ( علامت عدم موفقت عمل پيوند ) بعداً از لاروهاي جوان همان كندوي مادري پيوند زده مي شود .
حدود 10 روز پس از پيوند و تبديل لارو جوان به شفيره كامل شاخون هاي ملكه از محل استقرار بريده شده و در داخل محفظه چوبي قرار داده مي شود تا اگر ملكه باكره اي متولد شد بقيه شاخون ها را نتواند با نيش زدن از بين ببرد حدود 24 ساعت از آن كه شاخون هاي داخل محفظه چوبي در محل انكوباتور ( انكوباتور داراي شرايط محيطي شبيهه داخل كندو است. ) باقي ماندند به كندو هاي فاقد ملكه جهت تشكيل كلني هاي جديد انتقال داده مي شود .



مقاله کامل در ادرس زیر:
http://www.mellifera.ir/download-file-267.html
محقق احمد زماني هرگلاني
[/JUSTIFY]


نمایه کاربر
Hassannozarpour

Re: پرورش ملكه به روش دوليتل

پست توسط Hassannozarpour »

باعرض سلام برای پرورش ملکه زنبور عسل از راه های زیرمیتوان اقدام کرد:
1)نصف کردن یک کلنی که درصورت انجام این عمل به طورطبیعی کندویی که فاقدملکه است توسط زنبوران کارگر محور چند عدد ازحجره های کارگری که دارای تخم روز یالاروی که دارای قابلیت تبدیل شدن به ملکه باشد تغییر داده شده وعمود بر کف صندوق می شود که سبب تولید ملکه باکره می گردد که چندروز بعداز تولد عمل جفتگیری را انجام می دهد وبعد از گذشت مدتی شروع به تخم گذاری می کند.
2)با برداشتن ملکه کلنی زنبوران کارگر مشابه روش اول شروع به تولید حجره ملکه می کنند.
3)روش معمول که در زنبورداریها برای تولید ملکه به تعداد زیاد به کار برده می شود استفاده از حجره های پلاستیکی تولید ملکه است که در اتحادیه ها یی که لوازم پرورش زنبور عسل عرضه می شود میتوان تهیه کرد که با استفاده از سوزن پیوند لاروی که از گرده تغذیه نشده باشد را از حجره مومی بیرون آورده می شود ودر داخل حجره های پلاستیکی قرار داده می شود در صورت پذیرفته شدن توسط زنبوران کارگر تغذیه شده وادامه آن را می بافند وسربسته می کنند.
نمایه کاربر
irannovin
کاربر سایت زنبورعسل ایران
کاربر سایت زنبورعسل ایران
پست: 2
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶, ۴:۴۷ ب.ظ
تماس:

Re: پرورش ملكه به روش دوليتل

پست توسط irannovin »

کاشت مو - طلاق توافقی
کلینیک تخصصی کاشت مو و زیبایی ایران نوینیکی از عوامل مهم در زیبایی انسان ها، موی سر می باشد که تاثیر زیادی در برقرار کردن ارتباط های اجتماعی دارد. مو یکی از بخش های است که باید حواستان به آن باشد و از آن به خوبی مراقبت کنید تا از آسیب های احتمالی در امان بمانند. در این مقاله به عوامل ریزش مو و روش کاشت مو پرداخته ایم. با ما همراه شوید.علاوه بر پاکیزگی و خوش‌حالت بودن مو، حجم مو نیز مهم است به طوری که از دست دادن آن موجب استرس و فشار روحی می‌شود و فرد مبتلا مدام نگران نگاه و کنایه اطرافیان است. به دلیل تمام این مسائل، انسان به دنبال راهی برای رفع این مشکل بوده و با وجود درمان‌های بسیاری که برای این مشکل وجود دارد، شاید بتوان گفت یکی از امیدهای افراد به کاشت مو ست. کاشت مو ی طبیعی روشی است ، برای افرادی که دچار ریزش مو یا طاسی شدید شده‌اند، قابل انجام است و یکی از راه‌های جبران طاسی سر است. این روش در سال‌های اخیر دچار تحولات شگرفی شده و در صورتی‌که به درستی انجام شده باشد، به سختی می‌توان کاشت مو را در یک فرد تشخیص داد. ضمن آنکه با یک جراحی سرپایی می‌توان نتایج شگفت‌انگیزی را شاهد بود. به همین دلیل با دکتر فرامرز صفائی، بورد تخصصی جراحی(پلاستیک –ترمیمی) گفت‌وگویی را درباره آنچه باید درباره کاشت مو بدانید داشته‌ایم که می‌خوانید.

طلاق توافقی نوعی طلاق است که به صورت توافق در بین زوجین ای که با مشکلاتی غیر قابل حل در پس از ازدواج رو به رو میشوند شکل میگیرد. در طلاق توافقی تمامی شرایط و موارد مورد توافق به زوجین بستگی دارد و لازم است با دقت و با فرصت کافی این موارد مورد بحث قرار گرفته و نتیجه نهایی در هر مورد یادداشت شود.از مهم ترین این موارد که لازم است در مورد آنها بین زوجین به توافق رسیده شود می توان به مهریه مورد پرداخت و یا بخشش آن، چگونگی حضانت فرزندان پس از طلاق، نفقه و نحوه تقسیم جهیزیه و در صورت نیاز هزینه خانه دانست.پس از به جمع بندی رسیدن موارد فوق، زوج جهت انجام طلاق توافقی به دادگاه خانواده مراجعه خواهند نمود و پس ار درخواست صدور گواهی عدم امکان سازش و پر کردن مطالب مورد درخواست درخواست طلاق توافقی را خواهند نمود.
کاشت مو طبیعی
http://www.irannovinclinic.com
موضوع جدید ارسال پست

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 34 مهمان