عسل بخوريد ، وزنتان را متعادل نگه داريد!

مطالب و مقالات ارسالی در مورد زنبورعسل و زنبورداری که توسط دوستان و کاربران ارسال شده است.
پرورش ملکه زنبورعسل,اصلاح نژاد,اصلاح نژاد,بيماريها وافات زنبورعسل,بازديد كندو و نگهداري,تجهيزات زنبورداري,لغات انگليسي زنبورعسل,اخبار و متفرقه,
شكل شناسي و فيزيولوژي,تغذيه زنبورعسل وزمستان گذراني

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
mellifera
مدیر سایت زنبورعسل ایران
مدیر سایت زنبورعسل ایران
پست: 4166
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۹, ۱۲:۰۰ ق.ظ
محل اقامت: آذربایجان شرقی-مرند
تشکر کرده: 4565 دفعه
تشکر شده: 2800 دفعه
تماس:

عسل بخوريد ، وزنتان را متعادل نگه داريد!

پست توسط mellifera »

عسل بخوريد ، وزنتان را متعادل نگه داريد!

ترجمه : علي مزرعتي

شما مي توانيد در برنامه غذايي خود، از فوايد عسل در زمينه كاهش وزن بهره ببريد . اگر تلاش مي كنيد كه وزن خود را كاهش دهيد ، مصرف عسل مي تواند كمك زيادي به شما در اين زمينه كند. اما پيش از اين كه در مورد فوايد عسل در كاهش وزن صحبت كنيم ، بد نيست به پرسشي كه اغلب در مورد عسل پرسيده مي شو ، پاسخ بدهيم:
بسياري از مردم مي پرسند كه آيا عسل، نوعي قند محسوب نمي شوند؟ آيا مصرف عسل باعث افزايش وزن نمي شود ؟ آيا كالري موجود در عسل ، تلاش براي كاهش وزن را خنثي نمي كند؟
بله ، حق با شماست . عسل حاوي قند است . اما عسل بر خلاف بسياري از قندهاي تصفيه شده ، حاوي ويتامين ها و مواد معدني نيز هست .
به طور طبيعي ، براي هضم شكر در بدن ما ، ويتامين ها و مواد معدني ذخيره شده در بدنمان مورد استفاده قرار مي گيرند و در نتيجه سطح ذخاير اين مواد مغذي كاهش مي يابد . بنابراين وقتي شما مقادير زيادي قند و شكر مصرف مي كنيد ، وزن شما نه فقز به دليل دريافت كالري ، بلكه به دليل كاهش ويتامين ها و مواد معدني ، افزايش مي يابد . بر عكس ، عسل منبع خوبي از مواد مغذي است و به شما در كاهش وزن ، كمك مي كند.

عسل و آب گرم

به طور طبيعي ، چربي ها در بدن به عنوان منابع استفاده نشده انرژي ، ذخيره شده و باعث افزايش وزن و تغيير شكل ظاهري بدن مي شوند. عقيده بر اين است كه عسل باعث استفاده از چربي ذخيره شده بدن مي شود. وقتي اين چربي به منظور ايجاد انرژي براي فعاليت هاي روزانه شما ، سوزانده مي شود،شاهد كاهش تدريجي ميزان چاقي خود خواهيد بود. پيشنهاد مي شود كه روزانه يك قاشق غذاخوري عسل را با همان ميزان آب گرم مخلوط كرده و ميل بفرماييد.

عسل و آب ليمو

اگر عسل هرماه آب گرم و آب ليمو مصرف شود، در كاهش وزن موثرتر است. بسياري از مردم ، اين تركيب را هنگام صبح به عنوان اولين خوردني استفاده مي كنند تا وزن خود را كاهش دهند.

عسل و دارچين

روش ديگر ، استفاده از پودر دارچين با عسل و آب گرم است . يك قاشق غذاخوري پودر دارچين با با يك قاشق غذاخوري عسل و يك فنجان آب گرم مخلوط كرده و به خوبي هم بزنيد و با معده خالي مصرف كنيد. روشن نيست كه اين مخلوط چگونه در كاهش وزن ، نقش ايفا مي كند؛ ولي بسياري از مردم ادعا مي كنند كه مصرف مرتب اين مخلوط ، باعث كاهش وزن در آنها شده است .

عسل و هضم غذا

عسل همچنين در هضم غذا موثر است و باعث كاهش وزن مي شود. بنابراين زماني كه بيش از حد غذا خورديد ، كمي عسل بخوريد.
و آخر اين كه بسياري از مردم براي كاهش وزن ، از غذا خوردن دست مي كشند . اگر شما به انداز كافي غذا مصرف نكنيد ، دريافت ناكافي كالري ، ويتامين ها ، مواد معدني و فيبرها و... باعث ضعيف شدن سيستم ايمني بدن شما خواهد شد . در برنامه كاهش وزن ، شما بايد دريافت كالري خود را كاهش دهيد نه اين كه دريافت آن را متوقف كنيد . همچنين شما بايد ميزان مصرف انرژي روزانه را با ورزش مرتب ،‌افزايش دهد تا از ذخيره انرژي در بدن به صورت چربي خودداري كنيد ، و همچنين چربي هاي انباشته شده در بدن را نيز به صورت انرژي مورد استفاده براي فعاليت هاي روزانه و ورزش ، بسوزانيد .
[CENTER]تصویر[/CENTER]

منبع:ماهنامه دانشمند شماره 565
www.rasekhoon.net


چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 30 مهمان