8 کشف علمي شگفت انگيز سال 2010

هر چی که دوست داشتی.مطالب جالب و خواندنی و...........

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
mellifera
مدیر سایت زنبورعسل ایران
مدیر سایت زنبورعسل ایران
پست: 4166
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۹, ۱۲:۰۰ ق.ظ
محل اقامت: آذربایجان شرقی-مرند
تشکر کرده: 4565 دفعه
تشکر شده: 2800 دفعه
تماس:

8 کشف علمي شگفت انگيز سال 2010

پست توسط mellifera »

فکر مي‌کنيد کدام کشف‌هاي علمي در گروه شگفت‌انگيزترين کشف‌هاي سال 2010 قرار دارند؟
سال 2010 در ماه پاياني خود به سر مي‌برد. در اين سال دانشمندان کشف‌هاي جالبي داشته‌اند که در اين گزارش به شگفت‌انگيزترين کشف‌هاي سال 2010 مي‌پردازيم.

1. ماه کوچک مي‌شود!
در اين تصوير که ناسا آن را منتشر کرده است، شواهدي از کوچک‌شدن ماه وجود دارد. دانشمندان اعلام کردند پيش از اين با تغييراتي در سطح ماه مواجه شده بودند که هم‌اکنون مي‌توان کوچک شدن ماه را دليل آن‌ها دانست.

2. ماده‌اي براي نامرئي کردن اجسام!
مربع‌هاي رنگي کوچکي در اين تصوير بر روي قطعه‌اي از ماده متافلکس ديده مي‌شوند. ماده متافلکس را مي‌توان براي توليد پوشش‌هايي که نور مرئي را دستکاري کرده و اشياء را نامرئي مي‌کنند مورد استفاده قرار داد.

3. تولد يک سياهچاله
در اين سال، دانشمندان براي نخستين بار موفق به مشاهده تولد يک سياه‌چاله شدند.

4. کشف قديمي‌ترين کهکشان
دانشمندان موفق به کشف پيرترين کهکشان جهان هستي شدند. اين تصوير را تلسکوپ هابل تهيه کرده است. اين کهکشان از زماني که جهان هستي تنها 600 ميليون سال عمر داشته است، وجود دارد.

5. آزمايشي براي کشف راز خلقت کيهان !
دانشمندان در يک برخورد دهنده هادورني، برخورد 2 پرتو پروتوني با سرعت بسيار بالا و سطح بالاي انرژي را شبيه‌سازي کردند. اين آزمايش با هدف بازسازي انفجار بزرگ (بيگ‌بنگ) و بررسي راز خلقت کيهان صورت گرفته است.

6. روشي جديد براي مبارزه با ايدز
محققان اثر بخشي يک ژل براي جلوگيري از ابتلاي زنان به ايدز را تاييد کردند. اين پژوهشگران از موفقيت اين ماده در کاهش 39 درصدي ابتلا زنان به ايدز خبر دادند.

7. چاقي با نور هم ارتباط دارد!
محققان اعلام کردند قرار گرفتن در معرض نور شديد در طول شب، چاقي را به دنبال دارد. اين اثر منفي در هنگام ثابت بودن ميزان غذاي مصرفي و فعاليت فرد کاملا مشهود است.

8. کشف کهکشاني عجيب!
ستاره‌شناسان به کمک تلسکوپ فضايي اسپيتزر موفق به تهيه تصوير از کهکشاني عجيب شدند. اين کهکشان داراي اشعه‌ها فرو سرخ عجيبي است که باعث مي‌شود بسيار نوراني به نظر برسد. اين کهکشان در محل اتصال 2 مجموعه از کهکشان‌ها قرار دارد.


چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 3 مهمان