ماسک عسل :

مطالب و مقالات ارسالی در مورد زنبورعسل و زنبورداری که توسط دوستان و کاربران ارسال شده است.
پرورش ملکه زنبورعسل,اصلاح نژاد,اصلاح نژاد,بيماريها وافات زنبورعسل,بازديد كندو و نگهداري,تجهيزات زنبورداري,لغات انگليسي زنبورعسل,اخبار و متفرقه,
شكل شناسي و فيزيولوژي,تغذيه زنبورعسل وزمستان گذراني

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
mellifera
مدیر سایت زنبورعسل ایران
مدیر سایت زنبورعسل ایران
پست: 4166
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۹, ۱۲:۰۰ ق.ظ
محل اقامت: آذربایجان شرقی-مرند
تشکر کرده: 4565 دفعه
تشکر شده: 2800 دفعه
تماس:

ماسک عسل :

پست توسط mellifera »

ماسک عسل :

عسل خالص را روی صورت تان بمالید و اجازه دهید که مدتی روی پوست تان باشد تا زمانیکه خشک شود. تقریبا پانزده دقیقه برای خشک شدن عسل برروی پوستتان کافی است. وقتی که خشک شد صورتتان را با آب گرم بشویید.

برای رطوبت ، نرمی و داشتن پوستی روشن ، در حمام بعدی تان از یک شیشه عسل استفاده کنید. عسل را به پوستتان بمالید و برای مطمئن شدن از خشک شدن عسل برروی پوست از دست تان کمک بگیرید ، در این حالت با اینکه عسل پوست شما را چسبناک کرده است اما به نرمی و راحتی دست شما روی پوست تان حرکت می کند. سپس بدنتان را با آب بشویید. نتیجه این کار گردش خون عالی ، زیبایی و روشنی پوست خواهد بود.

برای خوش بویی و نرمی پوست تان ، یک چهارم تا یک دوم فنجان عسل به آب وان اضافه کنید.

یک قاشق چای خوری عسل به همراه کمی پودر بادام را در کف دستان مخلوط کنید و به آرامی روی صورت تان بمالید. سپس این معجون عسل و بادام را با آب گرم بشویید.

مخلوطی از یک قاشق چای خوری عسل با پودر شیر تهیه کنید ، از این محلول به عنوان تمیزکننده مواد آرایش و زدودن کثیفی پوست صورت می توانید استفاده کنید و بعد با آب گرم صورت تان را بشویید.

برای براق کردن موهایتان می توانید مخلوطی از یک قاشق چای خوری عسل به همراه آبلیموی تازه فشرده شده و یک لیتر آب گرم تهیه کنید. طبق معمول با شامپوی همیشگی موهایتان را بشوید و بعد از مخلوط عسل برروی موهایتان بریزید. اجازه دهید موهایتان به صورت نرمال خشک شود ، نیازی به شستن مخلوط عسل از روی موهایتان نیست.

برای داشتن موها و پوست سری سالم می توانید از مخلوط یک دوم فنجان عسل و دو قاشق سوپخوری روغن زیتون استفاده کنید. موهایتان را با مخلوط عسل آغشته کنید ، سپس پوششی روی سرتان بگذارید و اجازه دهید برای سی دقیقه روی سرتان بماند. بعد از سی دقیقه شامپو بزنید و طبق معمول موهایتان را بشویید.

برای سفتی ، نرمی و مرطوب بودن پوست تان می توانید مخلوطی از هسته پوست گرفته شده یک سیب و یک قاشق سوپخوری عسل که در ماشین مخلوط کن تهیه کرده اید استفاده کنید.

در مورد مکانیسم های مختلف ترمیم زخم با عسل درمانی توضیحات کامل در صفحه اول داده شد در مورد نحوه پانسمان زخم متد های مختلفی وجود دارد

الف) یک قسمت عسل را با دوقسمت اب گرم حل کنید سپس یک قاشق چایخوری دارچین به ان اضافه کنید به صورت یک خمیر خواهد شد سپس خمیر را روی زخم پوست بگذارید حتی برای زخم معده میتوان پودر دارچین را به عسل اضافه کرد و قبل از هر وعده غذا میل کرد

ب) میتوان به جای پودر دارچین ارد گندم را به عسل حل شده در اب اضافه کرد و روی زخم پوست مالید

ج) راه دیگر ترکیب عسل با اب انار یا رب انار است

د) در متد دیگر موم عسل را ابتدا گرم کرده و سپس یک پارچه تمییز را به ان اغشته کرده و روی زخم گذاشته شود نکته مهم اینست که موم عسل یک ماده خنثی است و قابل ترکیب با بسیاری از مواد دارویی دیگر است لذا در بسیاری از موارد موم عسل به عنوان یکی از داروههای ترکیبی به کار میرود

با توجا به اینکه عسل خاصیت ضد میکروبی بسیار قوی دارد حتی مالیدن عسل برروی زخم هی چرکی ا و دمل های چرکی هم نه تنها مانعی ندارد بلکه مفید است البته در این موارد حتما باید تحت نظر پزشک این درمان ها صورت بگیرد


● ژل رویال

غذای زنبور ملکه است و باعث می گردد تا زنبور ملکه ، ۵۰ برابر زنبور های عادی زندگی کند . علت اینکه ملکه زنبور عسل در ۲۴ ساعت می تواند در حدود ۲۰۰۰ تخم بگذارد و مدت ۳ تا ۵ سال زندگی کند (در حالی که عمر زنبورهای دیگر ۴۵ تا ۶۰ روز است)این است که ملکه غذای مخصوصی تغذیه می کند که سایر زنبوران به جز سه روز اول مرحله رشد به آن دسترسی ندارند این غذای مخصوص ژله رویال نام دارد و اهمیت آن در زندگی زنبور عسل همانند نقش شیر مادر در زندگی نوزادان است.

به طور سنتی از ژل رویال برای جوان ماندن و بهبود زیبایی پوست استفاده می شده است ، زیرا ژلاتین موجود در آن مانع از پیر شدن پوست شده ، طراوت ، شادابی و جوانی آن را حفظ می کند .

ژل رویال منبع غنی ازپروتئین (حاوی ۸ اسید آمینه ضروری) ، انواع ویتامین ها (به جزء ویتامین k) ، مواد معدنی مختلف ، اسیدهای چرب ، قندها ، استیل کولین ( کمبود این ماده فرد را برای ابتلا به آلزایمر مستعد می کند) و گاماگلبولین (تقویت کننده سیستم ایمنی) می باشد

بررسی های اخیر نشان میدهد که این ماده همچنین در افزایش انرژی ، کاهش اضطراب ، بیخوابی و افسردگی ، حفظ و تقویت حافظه و ایمنی بدن نیز موثر است.

علائم ناشی از یائسگی ( منوپوز ) ، بیماری های عروق قلبی ، آتریت ( التهاب مفاصل ) ، بالا بودن کلسترول ، کاهش حافظه ( به دلیل دارا بودن استیل کولین که باعث انتقال پیام های عصبی در مغز می گردد ) و محرک سیستم ایمنی.

هم اکنون کپسول ژل رویال که از خارج وارد میشود در داروخانه ها موجود است بطوریکه مقدار بسیار کمی از ژل رویال را داخل کپسول های کوچک میکنند و به علت خواص درمانی بسیار ان به قیمت نسبتا گرا ن به فروش می رسد البته اگر بتوان ژل رویال خالص و تازه را از زنبورداران و تولید کنندگان حرفه ای عسل تهیه و استفاده کرد بسیار بهتر است

ژله رویال توسط غدد بزاقی حلقی کارگران جوان ترشح شده که به واسطه آن دیگر لارو های کندو را تغذیه کرده این در حالی است که تغذیه لاروهای کارگر توسط ژله رویال از روز سوم رشد ، متوقف شده در حالی که لارو های انتخابی بجهت ملکه شدن همچنان از ژله رویال تغذیه میکنند . آنجا که تولد ملکه جوان در یک کندو در فصول خواص و تحت شرایط خواص کندو امکان پذیر میباشد . تولید ژله رویال یک کاراساسی بوده و توسط زنبورداران متخصص تحت شرایط آزمایشگاهی خاص صورت پذیر است و نیاز به آموزش دارد .

ژله رویال ماده ی است که به وسیله یک جفت غده مغزی زنبوران کارگر پرستاز در سنین ۳ تا ۱۲ روزگی ترشح و مورد استفاده ملکه در تمام طول عمر و نوزادان زنبور کارگر در مراحل اولیه رشد لارو به مدت سه روز قرار می گیرد. ژله رویال همیشه به طور مستقیم به ملکه یا لارو کارگر داده شده و در کندو ذخیره نمی شود. ۲) پوستی روشن با حمام عسل : ۳) وان عسل : ۴) ماساژعسل : ۵) تمیز کننده روزانه صورت : ۶) موهای درخشان : ۷) نرم کننده مو : ۸) جوهر پوست : ۹) درمان زخم های پوستی باعسل


چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 37 مهمان