درمان بيماري نوزما در زمستان

تمامی سوالات در مورد بیماریها و افات زنبورعسل و داروهای زنبورداری و طریقه مصرف و درمان

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
hany
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
پست: 186
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲, ۷:۵۴ ب.ظ
محل اقامت: كاشان
تشکر کرده: 21 دفعه
تشکر شده: 84 دفعه
تماس:

Re: درمان بيماري نوزما در زمستان

پست توسط hany »

با سلام
از کاربران خواهش مندم که فلیم های از بیماری نوزما و تست نوزما را در سایت بگذارند.


[RIGHT][FONT=arial, sans-serif][SIZE=150][HIGHLIGHT=#ffffff] یا عباس نحن بحماک [/HIGHLIGHT][/SIZE][/FONT][/RIGHT]
نمایه کاربر
mellifera
مدیر سایت زنبورعسل ایران
مدیر سایت زنبورعسل ایران
پست: 4166
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۹, ۱۲:۰۰ ق.ظ
محل اقامت: آذربایجان شرقی-مرند
تشکر کرده: 4565 دفعه
تشکر شده: 2800 دفعه
تماس:

Re: درمان بيماري نوزما در زمستان

پست توسط mellifera »

:NOSEMA بیماری نوزما

بدترین و ناراحت كننده ترین بیماری در مناطق مرطوب است و یا در هنگامی از سال كه رطوبت بالاست یعنی اواخر زمستان و اوایل بهار اشاعه فراوان دارد.بیماری به شدت مسری است و زنبورها را به شدت ضعیف كرده و در حالت شدت همه انها را از بین می برد.


علائم بیماری:

زنبورهای بیمار با پرهای لرزان جلو كندو و یا كمی دورتر افتاده و ناگاه می میرند،بیماری مرگ و میر زنبورها را در داخل كندو افزایش می دهد.با ضعف در پاییز و یا در اوایل بهار باید به نوزما مشكوك شد.جمعیت بیماربه سرعت ضعیف می شوند كندوهایی كه در پاییز مبتلا می شوند زمستان را طاقت نیاورده و می میرند و اگر بتوانند زمستان را پشت سر بگذارند در بهار آینده قادر به جمع آوری محصول نبوده و در تابستان هم قوی نمی شوند. در اطراف سوراخ پرواز جمعیتهای بیمار لكه های زیادی دیده می شود كه در واقع مدفوع خشك شده زنبورهای مریض است كه به حالت اسهالی از خود دفع كرده اند.در هنگام شدت بیماری لكه ها در داخل كندو و در روی كادر ها نیز دیده می شودو لكه های مذكور دارای بوی ناخوشایندی می باشند.

عامل بیماری:

میكروبی به نام NOSEMA APIS كه در داخل سلولهای جدار روده های زنبور رشد كرده و آنها را به اسهال مبتلا می سازد.

راه انتقال بیماری:

انتقال به وسیله آب و مدفوع زنبورهای بیمار و یا غذاهای آلوده به اسپور نوزما و همچنین بوسیله زنبورهای نر كه مجازند به تمام كندوها رفت و آمد كنند انجام می گیرد. جمعیت های ضعیف و كم زنبور زود و به راحتی به این بیماری مبتلا می شوند. لارو زنبورها هرگز به این بیماری مبتلا نمی شوند و فقط زمانی می توانند به این بیماری مبتلا شوند كه زنبورها كامل شدند.

طرز تشخیص بیماری:

با دو انگشت یك دست سینه زنبور را گرفته و با دو انگشت دست دیگر شكمش را بكشید به طوری كه در اثر كشیدن روده هایش از بدن خارج گردند.رنگ قهوه ای یا كمی قرمز رنگ روده ها دلیل بر سلامتی آنها بوده و رنگ سفید شیری آنها دلیل بر مبتلا بودنشان می باشد. وجود زنبورهایی كه قادر به پرواز نیستند در نزدیكی سوراخ پرواز میتواند دلیل بر وجود این بیماری در كندو و یا زنبورستان باشد.

پیشگیری:

بهترین راه پیشگیری قوی نگه داشتن جمعیت است.جمعیت هایی كه در پاییز بد تغذیه گردند و یا اصلا تغذیه نگردند اگر در طول زمستان از گرسنگی نمیرند در اوائل بهار اغلب بیمار می گردند.بنابراین جمعیتها همیشه باید:


1- به اندازه كافی ذخیره عسلی داشته باشند.


2- به اندازه كافی گرده گل در داخل قابها ذخیره كرده باشند.


3- در هر یك از فصول سال اگر كمبود مواد غذایی در داخل كندو مشاهده شد بایستی فورا به جمعیت به اندازه كافی عسل رسانید.


4- سالانه دو بار،یك بار در اوائل پاییز و یكبار در اوائل بهار هنگام تغذیه جمعیتها باید مقداری داروی NOSEMACK به منظور پیشگیری به شربت افزود و به آنها خوراند.

معالجه بیماری:


1- شروع به تغذیه جمعیت با عسل نموده و در داخل غذای آنها مقداری داروی مداوا كننده بر ضد همین بیماری مثل FUMIDIL-B و یا NOSEMACK می ریزیم.این كار بایستی به محض آگاه شدن از وجود بیماری انجام گیرد.

بهترین وقت برای این كار پاییز و مخصوصا فروردین ماه است.پاییز برای پیشگیری و فروردین برای معالجه.

2- در صورتی كه جمعیت هنوز قوی باشد باید فوری از آن بچه گرفت و بدینوسیله زنبورهای جوان را از پیرها جدا كرد.

چون معمولا لاروها و زنبورهای جوان معمولا مبتلا نمی شوند و فقط زنبورهای پیر كه زمستان رادر كندو گذرانده اند نوزما می گیرند. با جدا كردن پیرها از جوانها به كمك بچه مصنوعی عملا زنبورهای بیمار را از زنبورهای سالم جدا كرده و آنها را نجات داده ایم.

تصویر
تصویر
ronin
کاربر فعال سایت زنبورعسل
کاربر فعال سایت زنبورعسل
پست: 72
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۱, ۳:۴۹ ب.ظ
محل اقامت: خراسان جنوبی ، بیرجند
تشکر کرده: 84 دفعه
تشکر شده: 119 دفعه
تماس:

Re: درمان بيماري نوزما در زمستان

پست توسط ronin »

سلام
شاید این کلیپ به درد شما بخورد
[CENTER][JUSTIFY]
تشخیص بیماری نوزما
[/JUSTIFY][/CENTER]
[COLOR=#00B050]((حضرت محمد (ص))[/COLOR]
[B]خود را از سه خصلت، باز داريد: حسادت، حرص و غرور.[/B]
نمایه کاربر
mellifera
مدیر سایت زنبورعسل ایران
مدیر سایت زنبورعسل ایران
پست: 4166
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۹, ۱۲:۰۰ ق.ظ
محل اقامت: آذربایجان شرقی-مرند
تشکر کرده: 4565 دفعه
تشکر شده: 2800 دفعه
تماس:

Re: درمان بيماري نوزما در زمستان

پست توسط mellifera »

تصاویر عامل بیماری نوزما
پیوست ها
تصاویر عامل بیماری نوزما
تصاویر عامل بیماری نوزما
تصاویر عامل بیماری نوزما
تصاویر عامل بیماری نوزما
نمایه کاربر
turkmansahra
کاربر ویژه سایت زنبورعسل
کاربر ویژه سایت زنبورعسل
پست: 229
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۱, ۸:۲۳ ق.ظ
محل اقامت: استان گلستان - بندرتركمن
تشکر کرده: 201 دفعه
تشکر شده: 152 دفعه
تماس:

Re: درمان بيماري نوزما در زمستان

پست توسط turkmansahra »

beigzade نوشته شده:
1170 نوشته شده:با سلام : لطفا" راجع به تشخيص بيماري نوزما هم توضيح دهيد .چون براي تازه كارها مهم است كه اول بدانند علائم بيماري نوزما چيست و بعد از توضيحات درماني شما استفاده كنند. تصویر

دوست عزیزم بهترین و مطمئن ترین روش تشخیص نوزما بررسی و تایید وجود میکروسپوریدیاها در زیر میکروسکوپ است که میتوان با یک مراجعه به آزمایشگاه شبکه دامپزشکی و یا بخش خصوصی از آن مطمئن شد.مشکوک بودن و مطمئن شدن دو بحث مجزاست.

در بحث درمان نوزما در زمستان باید به مسئله مهم اشاره کنم .

1- بهترین زمان برای بررسی بیماری نوزما در کندو اواسط پاییز است نه زمستان و توجه داشته باشید وجود علایم نوزما در زمستان ادامه حضور اسپورهایی است که باید در پاییز عقیم میشده اند.

2- تشخیص اینکه نوزما ی موجود از نوع آپیس است یا سرانی در استراتژی درمان مهم است.

3- چنانکه مشکل حاد نیست درمان را تا اواسط زمستان به تاخیر بیاندازید.

4- اما اگر متقاعد شدید درمان کنید استفاده از فوماژیلین،آمپیسیلین و عسل رقیق شده با دستور کارشناس بهترین روش درمانیست. موفق باشید.

با سلام خدمت اساتید
لطفا وقتی دارویی معرفی میکنید که با شربت یا خمیر و یا ..... ترکیب و مخلوط باید کرد مقدار و درصد مواد را هم قید بفرمائید . ممنون از همه تصویر
m3130
کاربر فعال سایت زنبورعسل
کاربر فعال سایت زنبورعسل
پست: 95
تاریخ عضویت: شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۱, ۱۰:۴۳ ق.ظ
تشکر کرده: 15 دفعه
تشکر شده: 71 دفعه
تماس:

Re: درمان بيماري نوزما در زمستان

پست توسط m3130 »

mellifera نوشته شده:با سلام ممنون ميشم راجب درمان بيماري نوزما در زمستان و زماني كه زنبوران به خوشه رفتند اگر اطلاعاتي دارين در اين تايپك قرار بدين.

با تشكر

جناب اقای جهانی بهترین دارویی که برای نوزما در اتحادیه اروپا تایید و مورد استفاده قرار می گیرد نوزویت هست که توضیحات کارخانه سازنده ان بشرح زیر برای ااطلاع دوستان قرار می دهم . ضمنا ترجمه رو نرم افزار انجام داده ولی می توان کلیت انرا متوجه شد:


Nozevit مکمل غذايي پلي فنل هاي گياهي زنبور عسل طبيعي است که به خوراک شربت شکر خود را اضافه شده است. NOZEVIT بايد به مستعمرات خود را 4 روز از هم جدا در بهار در پاييز تغذيه 4 بار و دوباره 4 بار 4 روز از هم جدا، درست قبل از زمستان. تغذيه به صورت مستقيم در بالاي فريم هاي خوراندن و يا اسپري هستند که بهترين روش براي درمان. زنبور عسل بيمار نمي کندو را ترک کنيد به غذا و زنبور عسل در نتيجه خيس در نيروهاي کندو آنها را به تميز کردن و مصرف خيس مخلوط Nozevit / شربت. مطالعات ما نشان مي دهد زنبور عسل را در حدود 3 تا 4 ساعت به طور کامل پاک کردن تغذيه خيس. همچنين، در مي يابيم که زنبور عسل خوراک و "کار" راه حل در مورد 23 به 24 بار در 3 - دوره 4 ساعت مي باشد. با استفاده از 50/50 شربت نازک، زنبورها تمايل به مصرف فورا مايع در حالي که آزمايش ما نشان مي دهد که شربت ضخيم تر بيشتر ذخيره مي شود و مصرف در آينده توسط زنبور جوان و زنبور عسل بيمار موجود هرگز از مزاياي Nozevit / شربت دريافت راه حل.

با توجه به منتشر علمي Nozevit مطالعات داراي 4 ويژگي متمايز است.

1. Nozevit بازيابي PH طبيعي از روده مياني زنبور عسل. هنگامي که زنبور عسل بيمار مي شود، pH از اواسط روده تبديل قليايي يا اسيدي کمتر. Nozevit داراي خواص اسيدي طبيعي مشتق شده از اسيدهاي تانن در پلي فنل هاي گياهي استخراج مي شود. pH بالاتر در نتايج روده اواسط در سخت شدن و صاف شدن شکم و در نتيجه پردازش مواد غذايي کمتر است.

2. Nozevit بازيابي کشش روده مياني زنبور عسل. هنگامي که pH در روده زنبور عسل افزايش مي يابد و زنبورها آلوده داخلي اواسط روده سفت کردن و از دست آن را "دزدکي" ويژگي. اواسط روده بيشتر "دزدکي" و يا الاستيک بهتر قادر به پردازش عناصر خورده است.

3. Nozevit توليد "چسب مانند« جوهر ما دوست دارم را "خلط روده" است که خطوط روده مياني زنبور عسل و تله و داراي عناصر خارجي ساکن حذف اواسط روده. پاک کننده صورت مي گيرد بسيار به سرعت و به "روده خلط" تله و داراي باکتري هاي ساکن، ميکروب، و microsporidians.

4. Nozevit شامل "probotics" طبيعي يا پپتيد آمينه که در فرايند هضم زنبور عسل کمک کند. هنگامي که روده مياني زنبور عسل پاکسازي شده است، به عنوان در انسان، باکتري هاي مفيد طبيعي است نياز به شروع روند هضم غذا تازه مصرف شود.

ABJ مه '09، '09 نوامبر، '11 اکتبر.


Nozevit از تمام مواد ارگانيک طبيعي با توجه به دهه هاي قديمي دستور سنتي اروپا توليد مي شود. کلني هاي زنبور عسل سالم ساخت سريعتر نوزادان در فصل بهار و زمستان بسيار خوب خواهد شد هنگامي که يکپارچگي روده خود را سالم و دست نخورده است. مستعمرات استثنايي را مي توان با استفاده از تمام Nozevit طبيعي به عنوان يک مکمل غذايي براي پاکسازي روده، در نتيجه کاهش نياز به درمان هاي شيميايي براي بيماري هاي داخلي ساخته شده است.


دستورالعمل پيشنهادي براي استفاده از Nozevit

اطلاعات عمومي

ما غذا تقريبا 1 فنجان يا حدود 8-10 اونس نور 50/50 شربت قند با Nozevit 1ml اضافه در هر کندو در تغذيه.

بديهي است که متغيرهاي کمي بيشتر يا کمتر در هر کندو بسته به قدرت کندو ضروري است.

روش نرم افزار يا با خيس و يا اسپري به طور مستقيم در بالاي فريم در کندو. ما ترجيح مي دهند زمان قديمي آبياري مي توانند به طور مساوي خيس فريم در حالي که هنوز در جعبه.

ما فقط بلند درب و حذف پوشش داخلي و اسپري يا خيس بالاي کندو، کندو پس از آن را پوشش دهد و در حرکت به يک بعدي. اين فرايند ما طول مي کشد حدود 10 تا 15 ثانيه در هر کندو بسته به اينکه چگونه گير درب و پوشش داخلي هستند. دو خدمه مرد در حدود 8 ثانيه در هر کندو.

شما مي توانيد يک سمپاش پمپ از فروشگاه عرضه باغ محلي خود و يا استفاده براي عمليات بزرگتر شما مي توانيد در 55 گالن در هر بشکه يا 250 گالن هاي پلاستيکي حمل و نقل کردن در قفس سيم مخلوط (يا بزرگتر) و قلاب تا پمپ 12 ولت و ضميمه يک شلنگ با فن اسپري نازل جت و يا در پايان. آيا زنبورها انفجار نيست. نور حتي اسپري يا خيس بين فريم چيزي است که شما در حال تلاش براي انجام. اگر شما در حال سم پاشي، من پيشنهاد مي کنم اسپري به يک سطل و در زمان و چه مدت آن طول مي کشد تا اسپري 8-10 اونس. پمپ همه را و سمپاش متفاوت است بنابراين نمي توانم به شما بگويم به اسپري به مدت 8 يا 10 ثانيه. شما در سطل شما اسپري و پس از آن شما خواهد شد سرعت خود را تحويل مي دانم.

براي مراقبت از پيشگيري از زنبور عسل خود را توصيه مي کنيم تغذيه زنبور عسل خود را 2 بار، 10 روز از هم جدا. ما غذا دو بار در بهار و دو بار در پاييز درست قبل از زمستان. اگر شما کمبود تابستان در منطقه شما توصيه مي کنيم به شما غذا دو يا سه بار با Nozevit در شربت شکر خود را.

براي مراقبتهاي ويژه زنبور عسل را تحت استرس و يا تجاري گرده افشاني ما به شدت تغذيه 4 بار 4 روز از هم جدا توصيه مي کنند. در بسياري از جهان ما در حال حاضر استرس در زنبور عسل را ببينيد و هميشه تغذيه زنبور عسل خود ما 4 بار 4 روز از هم جدا در فصل بهار و دوباره در پاييز.

Nozevit در شربت آخرين فقط تا زماني که شربت شما خوب و تخمير نشده است و يا رفتن بد است. هميشه Nozevit استفاده نشده و شربت با Nozevit در محل خنک و تاريک ذخيره کنيد.

بتس پروتئين بايد Nozevit اضافه داشته باشد. مخلوط 1 1/2 ميلي ليتر به وزن نهايي مرطوب پتي £ 1 يا ½ کيلو.

Nozevit نور / مخلوط شربت قند خوردها حدود 4 کندو در هر ليتر در بهار زماني که کهير مي شوند فقط از زمستان و نه در قدرت کامل در آينده و پس از 3 کهير کهير هستند از بادام آينده و "متلاشيکننده از درزهاي" و کهير در قدرت کامل و آماده به تقسيم مي شود.


چگونه به مخلوط:

براي سرگرمي و يا در مقياس کوچک پرورش دهندهء زنبور عسل:

مخلوط 1 قاشق چاي خوري در هر کوارت و يا ليتر از شربت قند 50/50 نازک. اين به اندازه کافي براي تغذيه حدود 4 کهير هر يک زمان است. يک بطري کننده 50ml را مي توان در بزرگ جديد 3 1/2 گالن سمپاش باغ نور 50/50 شربت قند مخلوط مي شوند. اين 3.5 گالن به اندازه کافي براي تغذيه حدود 50 کهير هر يک زمان هستند. به ياد داشته باشيد، بهتر است براي تغذيه کهير 4 بار 4 روز از هم جدا و يا هر زمان که شما در حال اضافه کردن خوراک به کندو. Nozevit همه طبيعي است و شما نمي توانيد بدهيد و يا تغذيه بيش از حد به زنبورها. آنها آن را دوست دارم!

تماشاچي:

يک بطري مو 250ml بايد در 15 گالن نور 50/50 شربت مخلوط مي شوند. اين به اندازه کافي براي تغذيه حدود 250 کهير يک زمان هر 125 يا کهير حداقل دو وعده غذا دهي به فاصله 10 روز براي تعمير و نگهداري و نور، و يا پيشنهاد قوي ما از 62 کهير تغذيه 4 بار 4 روز از هم جدا است.

تجاري:

يک بطري پلي ¬ پروپيلن 500ml بايد به 30 گالن شربت نازک مخلوط مي شوند. اگر درام 55 گالن به حال نه کاملا کامل به شما خواهد بطري 800ml 3/4 ليتري و يا اضافه و مخلوط کنيد. اين به اندازه کافي براي تغذيه حداقل 650-800 کهير يک زمان هر يا 325-400 کهير دو بار. بطري يک ليتر Nozevit 1000 کهير زماني که به 85 گالن شربت مخلوط تغذيه هر زمان. ما اضافه کردن 3 1/2 ليتر Nozevit به بزرگ حمل و نقل کردن 250 گالن.

ما قويا توصيه اضافه کردن OPTIMA به مخلوط شربت هاي نازک خود را براي آبدهي يا اسپري. روغن هاي پيچيده آلي ضروري، پلي گياهي، ويتامين ها کامل، مواد معدني کامل، و اسيدهاي آمينه کامل براي مخلوط غذايي بزرگ را، تا مطمئن شويم که شما در حال ارائه بهترين مکمل غذايي زنبور عسل و کمک به ايجاد سيستم ايمني بدن است. اسانس ما ضد ميکروبي، ضد قارچي، ضد باکتريايي و.

هيچ کس در اين صنعت استفاده مي کند تنها اسانس گواهي شده ارگانيک، آلي پلي فنول هاي گياهي، ويتامين ها بالاترين کيفيت، مواد معدني، اسيدهاي آمينه و - دوره! ما تنها شرکت خوراک زنبور عسل است که ما از آن مي دانم که پايبند به 100? از تجارت عادلانه نيز.

Nozevit است يک دارو يا ضد جاندار نيست. آن است که از آب تصفيه شده و تمام پلي فنل هاي گياهي طبيعي ساخته شده است.
نمایه کاربر
mahdi1
کاربر ویژه سایت زنبورعسل
کاربر ویژه سایت زنبورعسل
پست: 243
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۹:۵۳ ب.ظ
تشکر کرده: 107 دفعه
تشکر شده: 86 دفعه
تماس:

Re: درمان بيماري نوزما در زمستان

پست توسط mahdi1 »

m3130 نوشته شده:
mellifera نوشته شده:با سلام ممنون ميشم راجب درمان بيماري نوزما در زمستان و زماني كه زنبوران به خوشه رفتند اگر اطلاعاتي دارين در اين تايپك قرار بدين.

با تشكر

جناب اقای جهانی بهترین دارویی که برای نوزما در اتحادیه اروپا تایید و مورد استفاده قرار می گیرد نوزویت هست که توضیحات کارخانه سازنده ان بشرح زیر برای ااطلاع دوستان قرار می دهم . ضمنا ترجمه رو نرم افزار انجام داده ولی می توان کلیت انرا متوجه شد:


Nozevit مکمل غذايي پلي فنل هاي گياهي زنبور عسل طبيعي است که به خوراک شربت شکر خود را اضافه شده است. NOZEVIT بايد به مستعمرات خود را 4 روز از هم جدا در بهار در پاييز تغذيه 4 بار و دوباره 4 بار 4 روز از هم جدا، درست قبل از زمستان. تغذيه به صورت مستقيم در بالاي فريم هاي خوراندن و يا اسپري هستند که بهترين روش براي درمان. زنبور عسل بيمار نمي کندو را ترک کنيد به غذا و زنبور عسل در نتيجه خيس در نيروهاي کندو آنها را به تميز کردن و مصرف خيس مخلوط Nozevit / شربت. مطالعات ما نشان مي دهد زنبور عسل را در حدود 3 تا 4 ساعت به طور کامل پاک کردن تغذيه خيس. همچنين، در مي يابيم که زنبور عسل خوراک و "کار" راه حل در مورد 23 به 24 بار در 3 - دوره 4 ساعت مي باشد. با استفاده از 50/50 شربت نازک، زنبورها تمايل به مصرف فورا مايع در حالي که آزمايش ما نشان مي دهد که شربت ضخيم تر بيشتر ذخيره مي شود و مصرف در آينده توسط زنبور جوان و زنبور عسل بيمار موجود هرگز از مزاياي Nozevit / شربت دريافت راه حل.

با توجه به منتشر علمي Nozevit مطالعات داراي 4 ويژگي متمايز است.

1. Nozevit بازيابي PH طبيعي از روده مياني زنبور عسل. هنگامي که زنبور عسل بيمار مي شود، pH از اواسط روده تبديل قليايي يا اسيدي کمتر. Nozevit داراي خواص اسيدي طبيعي مشتق شده از اسيدهاي تانن در پلي فنل هاي گياهي استخراج مي شود. pH بالاتر در نتايج روده اواسط در سخت شدن و صاف شدن شکم و در نتيجه پردازش مواد غذايي کمتر است.

2. Nozevit بازيابي کشش روده مياني زنبور عسل. هنگامي که pH در روده زنبور عسل افزايش مي يابد و زنبورها آلوده داخلي اواسط روده سفت کردن و از دست آن را "دزدکي" ويژگي. اواسط روده بيشتر "دزدکي" و يا الاستيک بهتر قادر به پردازش عناصر خورده است.

3. Nozevit توليد "چسب مانند« جوهر ما دوست دارم را "خلط روده" است که خطوط روده مياني زنبور عسل و تله و داراي عناصر خارجي ساکن حذف اواسط روده. پاک کننده صورت مي گيرد بسيار به سرعت و به "روده خلط" تله و داراي باکتري هاي ساکن، ميکروب، و microsporidians.

4. Nozevit شامل "probotics" طبيعي يا پپتيد آمينه که در فرايند هضم زنبور عسل کمک کند. هنگامي که روده مياني زنبور عسل پاکسازي شده است، به عنوان در انسان، باکتري هاي مفيد طبيعي است نياز به شروع روند هضم غذا تازه مصرف شود.

ABJ مه '09، '09 نوامبر، '11 اکتبر.


Nozevit از تمام مواد ارگانيک طبيعي با توجه به دهه هاي قديمي دستور سنتي اروپا توليد مي شود. کلني هاي زنبور عسل سالم ساخت سريعتر نوزادان در فصل بهار و زمستان بسيار خوب خواهد شد هنگامي که يکپارچگي روده خود را سالم و دست نخورده است. مستعمرات استثنايي را مي توان با استفاده از تمام Nozevit طبيعي به عنوان يک مکمل غذايي براي پاکسازي روده، در نتيجه کاهش نياز به درمان هاي شيميايي براي بيماري هاي داخلي ساخته شده است.


دستورالعمل پيشنهادي براي استفاده از Nozevit

اطلاعات عمومي

ما غذا تقريبا 1 فنجان يا حدود 8-10 اونس نور 50/50 شربت قند با Nozevit 1ml اضافه در هر کندو در تغذيه.

بديهي است که متغيرهاي کمي بيشتر يا کمتر در هر کندو بسته به قدرت کندو ضروري است.

روش نرم افزار يا با خيس و يا اسپري به طور مستقيم در بالاي فريم در کندو. ما ترجيح مي دهند زمان قديمي آبياري مي توانند به طور مساوي خيس فريم در حالي که هنوز در جعبه.

ما فقط بلند درب و حذف پوشش داخلي و اسپري يا خيس بالاي کندو، کندو پس از آن را پوشش دهد و در حرکت به يک بعدي. اين فرايند ما طول مي کشد حدود 10 تا 15 ثانيه در هر کندو بسته به اينکه چگونه گير درب و پوشش داخلي هستند. دو خدمه مرد در حدود 8 ثانيه در هر کندو.

شما مي توانيد يک سمپاش پمپ از فروشگاه عرضه باغ محلي خود و يا استفاده براي عمليات بزرگتر شما مي توانيد در 55 گالن در هر بشکه يا 250 گالن هاي پلاستيکي حمل و نقل کردن در قفس سيم مخلوط (يا بزرگتر) و قلاب تا پمپ 12 ولت و ضميمه يک شلنگ با فن اسپري نازل جت و يا در پايان. آيا زنبورها انفجار نيست. نور حتي اسپري يا خيس بين فريم چيزي است که شما در حال تلاش براي انجام. اگر شما در حال سم پاشي، من پيشنهاد مي کنم اسپري به يک سطل و در زمان و چه مدت آن طول مي کشد تا اسپري 8-10 اونس. پمپ همه را و سمپاش متفاوت است بنابراين نمي توانم به شما بگويم به اسپري به مدت 8 يا 10 ثانيه. شما در سطل شما اسپري و پس از آن شما خواهد شد سرعت خود را تحويل مي دانم.

براي مراقبت از پيشگيري از زنبور عسل خود را توصيه مي کنيم تغذيه زنبور عسل خود را 2 بار، 10 روز از هم جدا. ما غذا دو بار در بهار و دو بار در پاييز درست قبل از زمستان. اگر شما کمبود تابستان در منطقه شما توصيه مي کنيم به شما غذا دو يا سه بار با Nozevit در شربت شکر خود را.

براي مراقبتهاي ويژه زنبور عسل را تحت استرس و يا تجاري گرده افشاني ما به شدت تغذيه 4 بار 4 روز از هم جدا توصيه مي کنند. در بسياري از جهان ما در حال حاضر استرس در زنبور عسل را ببينيد و هميشه تغذيه زنبور عسل خود ما 4 بار 4 روز از هم جدا در فصل بهار و دوباره در پاييز.

Nozevit در شربت آخرين فقط تا زماني که شربت شما خوب و تخمير نشده است و يا رفتن بد است. هميشه Nozevit استفاده نشده و شربت با Nozevit در محل خنک و تاريک ذخيره کنيد.

بتس پروتئين بايد Nozevit اضافه داشته باشد. مخلوط 1 1/2 ميلي ليتر به وزن نهايي مرطوب پتي £ 1 يا ½ کيلو.

Nozevit نور / مخلوط شربت قند خوردها حدود 4 کندو در هر ليتر در بهار زماني که کهير مي شوند فقط از زمستان و نه در قدرت کامل در آينده و پس از 3 کهير کهير هستند از بادام آينده و "متلاشيکننده از درزهاي" و کهير در قدرت کامل و آماده به تقسيم مي شود.


چگونه به مخلوط:

براي سرگرمي و يا در مقياس کوچک پرورش دهندهء زنبور عسل:

مخلوط 1 قاشق چاي خوري در هر کوارت و يا ليتر از شربت قند 50/50 نازک. اين به اندازه کافي براي تغذيه حدود 4 کهير هر يک زمان است. يک بطري کننده 50ml را مي توان در بزرگ جديد 3 1/2 گالن سمپاش باغ نور 50/50 شربت قند مخلوط مي شوند. اين 3.5 گالن به اندازه کافي براي تغذيه حدود 50 کهير هر يک زمان هستند. به ياد داشته باشيد، بهتر است براي تغذيه کهير 4 بار 4 روز از هم جدا و يا هر زمان که شما در حال اضافه کردن خوراک به کندو. Nozevit همه طبيعي است و شما نمي توانيد بدهيد و يا تغذيه بيش از حد به زنبورها. آنها آن را دوست دارم!

تماشاچي:

يک بطري مو 250ml بايد در 15 گالن نور 50/50 شربت مخلوط مي شوند. اين به اندازه کافي براي تغذيه حدود 250 کهير يک زمان هر 125 يا کهير حداقل دو وعده غذا دهي به فاصله 10 روز براي تعمير و نگهداري و نور، و يا پيشنهاد قوي ما از 62 کهير تغذيه 4 بار 4 روز از هم جدا است.

تجاري:

يک بطري پلي ¬ پروپيلن 500ml بايد به 30 گالن شربت نازک مخلوط مي شوند. اگر درام 55 گالن به حال نه کاملا کامل به شما خواهد بطري 800ml 3/4 ليتري و يا اضافه و مخلوط کنيد. اين به اندازه کافي براي تغذيه حداقل 650-800 کهير يک زمان هر يا 325-400 کهير دو بار. بطري يک ليتر Nozevit 1000 کهير زماني که به 85 گالن شربت مخلوط تغذيه هر زمان. ما اضافه کردن 3 1/2 ليتر Nozevit به بزرگ حمل و نقل کردن 250 گالن.

ما قويا توصيه اضافه کردن OPTIMA به مخلوط شربت هاي نازک خود را براي آبدهي يا اسپري. روغن هاي پيچيده آلي ضروري، پلي گياهي، ويتامين ها کامل، مواد معدني کامل، و اسيدهاي آمينه کامل براي مخلوط غذايي بزرگ را، تا مطمئن شويم که شما در حال ارائه بهترين مکمل غذايي زنبور عسل و کمک به ايجاد سيستم ايمني بدن است. اسانس ما ضد ميکروبي، ضد قارچي، ضد باکتريايي و.

هيچ کس در اين صنعت استفاده مي کند تنها اسانس گواهي شده ارگانيک، آلي پلي فنول هاي گياهي، ويتامين ها بالاترين کيفيت، مواد معدني، اسيدهاي آمينه و - دوره! ما تنها شرکت خوراک زنبور عسل است که ما از آن مي دانم که پايبند به 100? از تجارت عادلانه نيز.

Nozevit است يک دارو يا ضد جاندار نيست. آن است که از آب تصفيه شده و تمام پلي فنل هاي گياهي طبيعي ساخته شده است.
با سلام
در ایران کسی این دارو را اقدام به فروش یا تولید کرده
باید دنیا را کمی بهتر از آنچه تحویل گرفته ای ؛ تحویل دهی ...
خواه با فرزندی خوب ...
خواه با باغچه ای سرسبز ...
خواه با اندکی بهبود شرایط اجتماعی ...

و اینکه بدانی ...
حتی فقط یک نفر با بودن تو ساده تر نفس کشیده است .
این یعنی تو موفق شده ای!
نمایه کاربر
Kismar
مدير افتخاري تالار گفتگوي سايت زنبورعسل ايران
مدير افتخاري تالار گفتگوي سايت زنبورعسل ايران
پست: 830
تاریخ عضویت: شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲, ۸:۵۸ ب.ظ
محل اقامت: تهران...بجنورد
تشکر کرده: 335 دفعه
تشکر شده: 779 دفعه
تماس:

Re: درمان بيماري نوزما در زمستان

پست توسط Kismar »

[JUSTIFY]
برای درمان کلنی های آلوده به نوزما N. cerana روش های متفاوت وجود دارد. در این آزمایش مشخص گردید که در صورت تعویض و معرفی ملکه ای جوان و تخمریز، بیماری نوزما در قیاس با درمان با فوماژیلین بطور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد
[/JUSTIFY]
*[I]** زنبورستان کیسمار استان خراسان شمالی شهر ستان شیروان***09123386142
...........
[/I]
نمایه کاربر
Kismar
مدير افتخاري تالار گفتگوي سايت زنبورعسل ايران
مدير افتخاري تالار گفتگوي سايت زنبورعسل ايران
پست: 830
تاریخ عضویت: شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲, ۸:۵۸ ب.ظ
محل اقامت: تهران...بجنورد
تشکر کرده: 335 دفعه
تشکر شده: 779 دفعه
تماس:

Re: درمان بيماري نوزما در زمستان

پست توسط Kismar »

Kismar نوشته شده:[JUSTIFY]
برای درمان کلنی های آلوده به نوزما N. cerana روش های متفاوت وجود دارد. در این آزمایش مشخص گردید که در صورت تعویض و معرفی ملکه ای جوان و تخمریز، بیماری نوزما در قیاس با درمان با فوماژیلین بطور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد
[/JUSTIFY]

...........................................................
همیشه پیشگیری بهتر از درمان است
1... یکی از راههای پیشگیری بیماری نوزما استفاده از کندوهای کف میباشد زیرا در این کندوها رطوبت کندو بسیار کم بوده و بطور طبیعی دفع میگردد..
2... استفاده از سرکه سیب در کیک و یا خمیر سیرین به میزان 300 سی سی در هر 10 کیلو خمیر باعث جلوگیری ازیوبوست زنبورها و شروع بیماری نزما خواهد بود .
3.... قرار دادن یک ابخوری توسط در زنبورستان خودتان باعث عدم انتقال بیماری از زنبورستانهای مجاور به زنبورستان خواهد شد..
*[I]** زنبورستان کیسمار استان خراسان شمالی شهر ستان شیروان***09123386142
...........
[/I]
نمایه کاربر
azartejarat
کاربر فعال سایت زنبورعسل
کاربر فعال سایت زنبورعسل
پست: 20
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳, ۱۲:۵۸ ب.ظ
محل اقامت: تهران
تشکر کرده: 1 دفعه
تشکر شده: 3 دفعه
تماس:

Re: درمان بيماري نوزما در زمستان

پست توسط azartejarat »

سلام این عکسها کاملا گویا هستند مطمین شدم که تلفات 5کندوی من از نوروما بوده به نظر شما اساتید امکانش هست که زنبورهای کندوهای من باز مبتلا باشند دراین فصل استفاده از داروهای نوزوپا عقلانی هست لطفا راهنمایی کنید مچکرم
blackbil
کاربر ویژه سایت زنبورعسل
کاربر ویژه سایت زنبورعسل
پست: 272
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱, ۱۲:۰۲ ق.ظ
محل اقامت: تهران
تشکر کرده: 1060 دفعه
تشکر شده: 229 دفعه
تماس:

Re: درمان بيماري نوزما در زمستان

پست توسط blackbil »

azartejarat نوشته شده:سلام این عکسها کاملا گویا هستند مطمین شدم که تلفات 5کندوی من از نوروما بوده به نظر شما اساتید امکانش هست که زنبورهای کندوهای من باز مبتلا باشند دراین فصل استفاده از داروهای نوزوپا عقلانی هست لطفا راهنمایی کنید مچکرم

از سرکه سیب یا آسسول پلاس در شربت استفاده کنید
Yours sincerely
taleshalmashoney

نمایه کاربر
azartejarat
کاربر فعال سایت زنبورعسل
کاربر فعال سایت زنبورعسل
پست: 20
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳, ۱۲:۵۸ ب.ظ
محل اقامت: تهران
تشکر کرده: 1 دفعه
تشکر شده: 3 دفعه
تماس:

Re: درمان بيماري نوزما در زمستان

پست توسط azartejarat »

از شما سپاسگذارم
لطفا در مورد میزان مصرف سرکه سیب و..درهر لیتر شربت رو برام توضیح بدید ممنون میشم
نمایه کاربر
khansari
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
پست: 135
تاریخ عضویت: شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴, ۱۲:۱۰ ق.ظ
محل اقامت: خوانسار
تشکر کرده: 36 دفعه
تشکر شده: 30 دفعه
تماس:

Re: درمان بيماري نوزما در زمستان

پست توسط khansari »

فکر کنم یک استکان توی 20 لیتر بود دقیق یادم نیست
نمایه کاربر
mohammad123
کاربر ویژه سایت زنبورعسل
کاربر ویژه سایت زنبورعسل
پست: 458
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲, ۷:۱۱ ب.ظ
محل اقامت: فارس
تشکر کرده: 552 دفعه
تشکر شده: 321 دفعه
تماس:

Re: درمان بيماري نوزما در زمستان

پست توسط mohammad123 »

سلام

باتشکر از نظرات دوستان

طبق تجربه ای که من دارم ویروس یا بیماری نوزما مختص زمستان نیست و در تمام فصول سال وجود خواهد داشت چرا که در تابستان هم در مناطق گرمسیر زنبورهایی با معده سفید رنگ دیده میشوند .
نتیجه سرکه سیب طبیعی تنها ویتامینی هست که طعم و بوی ان در عسل اثری بجا نمیگذارد و جمعیتی که سرکه سیب مداوم مصرف کند قدرت ژل سازی فوق العاده زیادی بدست اورده و رمز قدرت وافزایش جمعیت با ژل سازی رابطه مستقیم دارد .
نمایه کاربر
azartejarat
کاربر فعال سایت زنبورعسل
کاربر فعال سایت زنبورعسل
پست: 20
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳, ۱۲:۵۸ ب.ظ
محل اقامت: تهران
تشکر کرده: 1 دفعه
تشکر شده: 3 دفعه
تماس:

Re: درمان بيماري نوزما در زمستان

پست توسط azartejarat »

سلام
از اطلاعات شما سپاسگذارم


فقط میزان مصرف سرکه چقدر باید باشه که زنبورها راحت تر بتونند مصرف کنند
نمایه کاربر
davodmolae
کاربر نیمه فعال سایت
کاربر نیمه فعال سایت
پست: 12
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۰, ۸:۴۲ ب.ظ
محل اقامت: زنجان
تشکر کرده: 42 دفعه
تشکر شده: 3 دفعه
تماس:

Re: درمان بيماري نوزما در زمستان

پست توسط davodmolae »

سلام
مقدار سرکه بسته به غلظت آن فرق می کند و نمی توان مقدار مشخصی رو عنوان کرد .من سرکه سیب مورد نیازم رو ، خودم تهیه می کنم . بار اول سرکه سیب خالص برداشت میکنم و اونو به مصرف خودمون اختصاص میدیم. بعد روی تفاله سیب ،مجددا آب میریزم و میزارم چند وقت بگذره مثلا 2 ماه بعد اونو آبگیری می کنم و سرکه بدست اومده رو واسه شربت زنبورا نگه می دارم.در بعضی مواقع تا سه بار به این روش عمل میکنم(بسته به میزان سیب و کیفیت اون ، متغیره) به همین خاطر غلظت سرکه های بدست آمده با یکدیگر متفاوته.
نمایه کاربر
azartejarat
کاربر فعال سایت زنبورعسل
کاربر فعال سایت زنبورعسل
پست: 20
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳, ۱۲:۵۸ ب.ظ
محل اقامت: تهران
تشکر کرده: 1 دفعه
تشکر شده: 3 دفعه
تماس:

Re: درمان بيماري نوزما در زمستان

پست توسط azartejarat »

سلام
خیلی خوبه که ادم لوازم ومواد مورد نیاز زنبوراشو خودش تهیه کنه
دریکی از کانالهای کشاورزی ترکیه یه اقایی بود که زنبورداری رو به صورت مبتکرانه ای انجام می داد خودش یه کارگاه کوچیک نجاری زده بود کندوهای مختلف درست می کرد ویه اتاق مخصوص برای نگهداری شانهای پوکه داشت وکندوچه های زنبور درست می کرد
به نظر من کارزنبورداری عشق میخواد باید زنبورها رو دوست داشت وعلاوه بر منبع درامد بودن زنبورها بهترین امکانات ونگهداری روبرای زنبورها فراهم کرد
نمایه کاربر
mohammad123
کاربر ویژه سایت زنبورعسل
کاربر ویژه سایت زنبورعسل
پست: 458
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲, ۷:۱۱ ب.ظ
محل اقامت: فارس
تشکر کرده: 552 دفعه
تشکر شده: 321 دفعه
تماس:

Re: درمان بيماري نوزما در زمستان

پست توسط mohammad123 »

فرض اگر سرکه خالص سیب طبیعی رو بار اول برداشت کردیم نسبت 2 لیترسرکه در 100 لیتر شربت یک نسبت متعادل هست .
موضوع جدید ارسال پست

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 10 مهمان