سرور ایده ال را پیدا کنید : کدام پکیج سرور جهت استفاده شما

هر چی که دوست داشتی.مطالب جالب و خواندنی و...........

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
sheyda69
کاربر نیمه فعال سایت
کاربر نیمه فعال سایت
پست: 7
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵, ۱:۴۵ ق.ظ
تماس:

سرور ایده ال را پیدا کنید : کدام پکیج سرور جهت استفاده شما

پست توسط sheyda69 »

[CENTER]تصویر

امروزه «جهان میزبانی وب »به عنوان بخش مهمی از گرداننده شغل های جهان ست که تا هشتاد درصد شغل ها و تا پنجاه درصد نیاز خانواده ها را در برمی گیرد. دیگر آن روزها رفته اند که مقایسه هاست با هاست دیگر کار شاقی به نظر می رسید! یا حتی نمی توانستید پکیج های هاست شرکـت را با هم مقایسه بکنید و گیج می شدید !

زمانی که هاست میزبانی را انتخاب می بکنید چه این انتخاب برای برنامـه های مهم حیاتی یک شرکت بزرگ و چه جهت وب وب سایت ساده شخصی خودتان باشد سری اعظمی از سخت افزار پروگرام سرور در این دو انتخاب یکسان خواهند بود. ولی یک فرق عمده مهم بین پکیج های هاست میزبانی وجود دارد آن سوالی است که می بایست از درمورد مقیاس و اندازه سرور بپرسید . انتخاب یک پکیج که به اندازه کافی بزرگ باشد برای حفظ سرعت وب وب سایت شما در موقع اوج ترافیک یا به اصطلاح پیک وبسایت بسیار زیاد مهم ضروری است البته خريد vps ارزان یا گران نیز خیلی تعیین کننده در انتخاب شماست .

جهت درک کامل این مسئله در ادامه با ما همراه باشید تا شاخصه های با اهمیت سرور را به اتفاق مرور کنیم:

سخت افزار سرور: ایجاد بنیان مناسب

باور داشته باشید یا نه به هر حال شما هـر روز بوسیله جهان ی سرورها محاصره شده اید.از سرور شرکـت های کوچک گرفته که مدیریت شبکه های چاپگر را به عهده دارند تا سرورهای ذخیره سازی اطلاعات متصل به شبکه که بسياري از مردم جهت پشتیبان گیری از داده هایشان استفاده می کنند . سرورها تمام در اطراف شما هستند ! اما اکثر سرورها به گونه ای طراحی شده اند که به تعداد اندکی اجازه اتصال همزمان به سرور را می دهند و بسیار زیاد قدرتمند تر از دسکتاپ رایانه شما نیستند. برای وب سایتتان شما نیاز به سروری دارید که بتواند صدها یا( {هزاران |هزارها) اتصال را در یک زمان برقرار نماید بتوانید با آن بدون وقفه و نامحدود کار بکنید .

اندازه سرور

ی شما سروری را گزینش می بکنید باید به دنبال سه شاخصه مهم سخت افزار باشید که تعیین بکنید کدام سرور مناسب کار شماست!

۱)پزدازنده :


مغز سرور شماست ، اکثر سرورها حاوی پردازنده های چند هسته ای هستند پس می توانند با سرعت کارایی بالا به خوب ی از عهده کارهای محاسباتی بربیایند . در کل ، هر چقدر که پردازنده شما قوی و تعداد نخ (Thread) اختصاص داده شده به سرور شما بیشتر باشد برنامـه های پیچیده نرم افزار های شما خوب اجرا خواهند شد.

۲)RAM :

«حافظه» برای عملیات سرور حیاتی است . چون اجازه دسترسی به اطلاعات را بدون اعمال فشار عملیات خواندن/نوشتن به درایوهای حافظه سرور فراهم می نماید . حتی یک بلاگ شخصی نیاز به حافظه مناسب دارد . که باید از CMS های چون وردپرس که زیاد هم محبوب شده اند به خاطر رعایت مسئله حافظه تشکر کرد.در سرور اختصاصی ۴GB حداقل میزان حافظه ای است که باید در نظر بگیرید.

۳)فضای هارد :

سرانجام محیط هارد سرور شما با اهمیت زیاد است به اینکه محدودیت هارد میزان ی که می توانید اطلاعات را بر روی سرورتان ذخیره بکنید تعیین می نماید . از تصاویر گرفته تا فایل های HTML وب سایت شما نیاز به تنفس دارد . مفهوم این حرف در این پنهان است که جهت مثال چنانچه شما وب وبسایت مثل سایت تجاری با صدها محصول دارید این ضرورت وجود دارد و نیازمند به فضای بزرگ هستید . چنانچه در شرکـت ی که مسئولیت میزبانی سایت شما با آن است مورد درایو SSD وجود داشته باشد اینها زود تر و قابل اعتماد تر از درایوهای قدیمی هستند .

رفع اشکالات پشتیبانی


در حالیکه قدرت سرعت سخت افزار برای دسترسی روز به روز به سرور خیلی مهم است شما می بایست سخت افزار و نرم افزار مربوط به سرور خود را جهت اطمینان از حفاظت داده ها در نظر داشته باشید . جهت مثال سرورهای بسياري دیسک های خود را دو نسخه ای می کنند اجرای دو دیسک بر روی « رید ۱ » جهت اطمینان از این است که چنانچه یکی از دیسک ها خراب شدند کل سیسـتم از بین نخواهد رفت . رید ۱ ۵ و ۶ مورد های افزونه ای محبوبی جهت این کارکرد هستند . اما نیازمند چندین درایو هستند می توانند باعث ارتقا زیاد قیمت سرور شما شوند در حالیکه در دراز مدت به شما آرامش خاطر می دهند.

اوج ترافیک «آغوش مرگ»

هر وبسایتی استرس درباره اوج ترافیک دارد : تعداد فرد انی که تلاش خواهند کرد تا در زمان بیشترین محبوبیت وب وب سایت به آن دسترسی داشته باشند. برای وب وبسایت های مجموعه این حالت بعد از انشار خپروگرام مهم اتفاق می افتد.

خطرات ناشی از نا آماده بودن


چنانچه وب وبسایت شما از عهده یک اوج ترافیک بالا برنیاید در میزان خزیدن نماید شده و یا به صورت کامل آفلاین خواهد شد. این برای صاحبان سایت زیاد زیاد مخرب است و به همین دلیل خريد سرور مجازي ارزان باید با دقت انجام شود . چون به این مفهوم است که سایت در اوج محبوبیت خود قطع و غیرقابل دسترس است . قطع بودن سایت شما در زمانی که مردم انتظار دارند به محتوای سایت شما دسترسی داشته باشند غیر پیشرفته به نظر می آید باعث می شود وبسایت های دیگر محتوای سایت شما را آپلود کرده و از ویژگی ها ی ترافیک جهت اهداف خودشان استفاده کنند.

گزینش میزبان مناسب جهت از عهده برآمدن اوج ترافیک

در حالیکه سیستم های تحویل محتوای طرف سوم نیز وجود دارند که با هدف تقویت وب وبسایت در اوج ترافیک به میدان می آیند ، معیار واقعی توانایی وب سایت شما جهت حفظ سطح بالایی از اوج ترافیک به پکیج های میزبانی شما برمی گردد. خیلی شبیه به به این روش که شما وقتی روزی برای داشتن خانواده برنامه ریزی می بکنید یک خانه را با اتاق خواب اضافی خرید می بکنید باید پکیج های میزبانی وب به عنوان مثال سرور مجازي فرانسه یا سرور مجازي آلمان را با پهنای باند بالا و گنجایش سرور مناسب برای میزبانی وب سایت خریداری نمایید .[/CENTER]


چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 11 مهمان