امکانات جدید تلگرام ۲۰۱۷

هر چی که دوست داشتی.مطالب جالب و خواندنی و...........

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
raha-elham
کاربر سایت زنبورعسل ایران
کاربر سایت زنبورعسل ایران
پست: 3
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵, ۱۰:۲۳ ق.ظ
تماس:

امکانات جدید تلگرام ۲۰۱۷

پست توسط raha-elham »

در جدیدترین نسخه ی تلگرام یعنی ۳.۱۶ که رونمایی آن مصادف با روزهای آغازین سال ۲۰۱۷ میلادی شد امکانات و ویژگی های بسیار زیاد و کاربردی ای به این پیامرسان اجتماعی اضافه شده است. در این مطلب قصد داریم آنها را معرفی کنیم.

امکان حذف پیام ها در گروه ها و چت های تلگرام
در نسخه ی ۳.۱۶ به بعد تلگرام شما میتوانید هنگام حذف یا ویرایش پیام های خود در گروه ها و همچنین در چت ها تعیین کنید که پیام فقط برای شما پاک شود یا در گروه و یا چت هم پاک شود؟
برای مثال اگر قبلا در چت شخصی پیامی را اشتباهی ارسال میکردید دیگر نمیتوانستید آن را پاک کنید و بعد از آمدن ویژگی ویرایش میتوانستید آنرا ویرایش کنید. اما در حال حاضر میتوانید آنرا پاک کنید! البته پاک کردن و ویرایش پیام های تلگرام فقط تا ۴۸ ساعت بعد از ارسال آن امکان پذیر است.
نمایش دقیق حجم مصرف شده ی WIFI و دیتای همراه
تصویر
شاید یکی از بدی های عضو بودن در کانال ها و گروه های متعدد مصرف بسیار زیاد حجم داده ی شما باشد که البته با غیر فعال کردن دانلود اتوماتیک می توانید تا حد بسیار زیادی آنرا کاهش دهید. در تنظیمات نسخه جدید تلگرام میتوانید از قسمت Data and Storage بصورت بسیار دقیق از جزییات مصرف اینترنت همراه یا وای فای خود در تلگرام مطلع شوید. و شاید بهتر باشد کمی در میزان استفاده ی خود از این پیام رسان تجدید نظر کنید و ساعات استفاده ی خود از شبکه های اجتماعی را کاهش دهید.
آدرس کوتاه تلگرام T.me
تلگرام دامنه ی بسیار کوتاه یک حرفی T.me را خریداری کرده که بتوانید لینک گروه ها و کانال ها را هرچه راحت تر به اشتراک بگذارید. برای مثال آدرسی که قبلا telegram.me/mashinabad_ir بود الان تبدیل به t.me/mashinabad-ir شده است!
امکانات جدید در ارسال پیام و مرور کردن گروه ها و کانال ها
تصویر
قبلا در نسخه ی ویندوز تلگرام موقعیت اسکرول صفحه ذخیره میشد و اگر در حال مرور کردن کانال یا گروهی بودید و برنامه را میبستید و بعدا دوباره باز میکردید میتوانستید از همان جایی که قبلا برنامه را ترک کرده بودید به مرور کردن ادامه دهید اما در نسخه ی موبایل این قابلیت وجود نداشت. در نسخه ی جدید قابلیت فوق به نسخه ی موبایل هم اضافه شده است.
همچنین نشانگر تاریخ ارسال بصورت معلق به بالای چت ها منتقل شده و همچنین پیام های یک فرد بصورت گروه بندی شده نمایش داده میشود.
در زمان به اشتراک گذاری فایلهایی که اخیرا اشتراک گذاری شده اند را میتوانید ببینید!
گزینه ی ریپورت اسپم به چت های خصوصی یا همان Secret Chats ها نیز اضافه شد (قبلا عده ای از این قابلیت سو استفاده میکردند و به خاطر اینکه پیام ناخواسته ارسال کنند و ریپورت نشوند از این ویژگی استفاده میکردند که در نسخه ی جدید این مورد به خوبی برطرف شده است.)
امکان استفاده از شکلک های جدید از قبیل دلقک و … در چت ها و ارسال مستقیم گیف از کیبورد گوگل (جی بورد)
همچنین اگر نسخه ی اندروید شما ۷.۱ باشد میتوانید در هوم اسکرین از منوی سریع برای گفتگو های پرکاربرد استفاده کنید.


چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 15 مهمان