۹ راز اقیانوس های جهان فاش شد

هر چی که دوست داشتی.مطالب جالب و خواندنی و...........

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
youka
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
پست: 183
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶, ۵:۰۰ ب.ظ
تشکر شده: 1 دفعه
تماس:

۹ راز اقیانوس های جهان فاش شد

پست توسط youka »

قسمت عظیمی از زمین را اقیانوس ها تشکیل می دهند و به دلیل وسیع بودن و ناشناخته بودنشان، هر سال تحقیقات زیادی در رابطه با آنها انجام می شود. با این وجود، هنوز اسرار بسیار زیادی در باره ی این زیباترین آفریده های خداوند وجود دارد که کسی از آنها با خبر نیست به طوریکه مشخص شده که ما فقط ۰٫۰۵ درصد اطلاعات از اعماق اقیانوس ها داریم، این عدد نشان می دهد که در واقع علیرغم تحقیقات فراوان دانشمندان در این رابطه، هنوز هیچ چیزی از اعماق آنها نمی دانیم!
۱- دلیل آبی بودن دریا به خاطر جذب نور خورشید است
برخلاف باور بسیاری از افراد که آبی بودن آب اقیانوس ها را به دلیل انعکاس آبی آسمان در آب می دانند، نور خورشید از چندین رنگ با طول موج های مختلف تشکیل شده است. آب، رنگ های با طول موج های پر شدت تر مانند طول موج رنگ قرمز را به خود جذب می کند و به همین دلیل، آبی دیده می شود. شاید از خودتان بپرسید چرا آب داخل لیوان زیر نور خورشید آبی نمی شود؟ دلیل آن، حجم آب است. هر چه حجم آب بیشتر باشد، رنگ آن آبی تر می شود.
۲- بیشترین حجم اینترنت در اقیانوس ها نگهداری می شود
بسیار جالب است که بدانید ۹۹ درصد حجم داده های اینترنت از طریق کابل های اعماق اقیانوسها منتقل می شود. امروزه این کابل ها را در اعماق اقیانوس ها قرار می دهند تا دچار آسیب نشوند، با این حال بیشترین آسیب به این کابل ها، حمله ی کوسه ها به آنها است.
۳- اقیانوس ها بیشتر از چیزی که فکر می کنیم عمیق اند
عمیق ترین اقیانوس، ۱۱ هزار و ۳۴ متر است، و برای درک این عدد کافیست بدانید بیشترین عمقی که غواصان تفریحی تواسنته اند شنا کنند، ۴۰ متر و بیشترین عمق غواصی آزاد هم ۲۵۳ متر بوده است.
۴- صدای در اعماق اقیانوس ها
خیلی ها فکر می کنند که اعماق اقیانوس ها، ساکت ترین قسمت زمین است در حالیکه دستگاه هایی که به عمیق ترین بخش اقیانوس ها فرستاده شده، صداهایی را ضبط کرده که حتی فکرش را هم نمی توانید بکنید، صدای زمین لرزه ها، نهنگ ها و…این مطلب برگرفته از سایت تور بالی تابستان96 است .
۵- در اعماق اقیانوسها دریاچه و رودخانه وجود دارد!
شاید باورتان نشود اما یکی از جالب ترین رازهای اقیانوس این است که در اعماق آنها، رودخانه ودریاچه وجود دارد! درواقع، همانطور که می دانید، آب اقیانوس ها شور است، نشست زمین بخش هایی را در اقیانوسها بوجود می آورد که با آب شیرین پر می شوند و بدلیل تفاوت چگالی بین آب شور و شیرین، آب شور در قسمت پایین تر قرار می گیرد و باعث ایجاد دریاچه می شود.
۶- بیشتر از ۲۰ میلیون طلای دست نیافتنی در اعماق اقیانوس ها وجود دارد
حجم بالایی از طلای زمین دراعماق اقیانوس ها وجود دارد که دسترسی به آن نیاز به ابزارهای خاص و بسیار گرانی دارد که هنوز مقرون به صرفه نیست.
۷- کمتر از ۰٫۰۵ درصد از اعماق اقیانوس ها می دانیم
۷۰ درصد کره ی زمین را اقیانوس ها تشکیل داده اند، با این وجود هنوز ۹۵ درصد از آنها ناشناخته است در واقع اطلاعات ما از اقیانوس ها بسیار بسیار کمتر از چیزهایی است که از مریخ می دانیم.
۸- وجود بزرگترین آبشار زیر آبی دنیا در اقیانوس اطلس
بزرگترین آبشار زیر آبی دنیا با ۳۵۰۵ متر ارتفاع در تنگه ی دانمارک قرار گرفته است. آبشارهای زیر آبی به دلیل تفاوت دمای آب در ۲ بخش و تفاوت چگالی به وجود می آیند.
۹- فقط از رندگی یک سوم موجودات دریایی باخبریم
حجم وسیع آب باعث می شود تا اطلاعات بسیار کمی از زندگی موجودات دریایی در حد یک سوم داشته باشیم.


چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 12 مهمان