مقاله طرح توجیهی احداث شهربازی سرپوشیده

هر چی که دوست داشتی.مطالب جالب و خواندنی و...........

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
youka
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
پست: 183
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶, ۵:۰۰ ب.ظ
تشکر شده: 1 دفعه
تماس:

مقاله طرح توجیهی احداث شهربازی سرپوشیده

پست توسط youka »

با اجرای این طرح توجیهی یک شهربازی در محل مدنظر در زمینی به مساحت 2000 متر مربع در سه طبقه احداث می گردد ، که شامل بخش های زیر است:
• بازیهای ویدئویی ، جایزه ای ، مکانیکی و ... • سالن بیلیارد
• سالن بولینگ • پیست اسکیت
• رستوران و کافی شاپ • سینما 5 بعدی
ویژگی های طرح
در این طرح تمهیداتی جهت احداث شهربازی پیش بینی شده است . وجود بازیهای تفریحی مثل بازیهای ویدئویی ، جایزه ای ، بیلیارد ، بولینگ ، پیست اسکیت و سینما 5 بعدی سبب جذب مهمانان و گردشگران می شود . احداث این پروژه سبب ایجاد محیطی امن و آرام برای گذراندن اوقات فراغت جوانان و خانواده ها خواهد گردید که در خدمت خانواده های محل اجرا و سایر هموطنان عزیز قرار گیرد.
مزایای اجرای طرح
- ایجاد فرصت های سرمایه گذاری جدید در مجاورت این طرح
- افزایش درآمدزایی و سود آوری برای منطقه اجرای طرح
- ایجاد محیطی امن جهت گذراندن اوقات فراغت
- افزایش جاذبه های گردشگری شهرستان
حال در ابتدا به تشریح موقعیت منطقه اجرای طرح می پردازیم چراکه در طرح های رفاهی و تفریحی محل اجرا نقش مهمی در درآمدزایی و متعاقباً توجیه اقتصادی پروژه ایفا می کند.
پس از تشریح منطقه اجرای طرح راجع به بخش های مختلف طرح اعم از ویژگی های شهربازی و همچنین ارائه اطلاعاتی در مجتمع های این چنینی می پردازیم .
شهربازی
شهربازی در حقیقت مجموعه ای از دستگاه های سرگرمی است که با هدف فراهم نمودن اوقاتی خوش برای گروه زیادی از مردم که به طور هم زمان ، در کنار هم قرار گرفته اند. یک شهربازی عموما مجموعه ای کامل تر از یک زمین بازی ساده می باشد که گروه های سنی متفاوت اعم از کودکان،نوجوانان و بزرگسالان را در بر می گیرد شهربازی ها در اروپا ازشکل پارک های تفریحی وکارناوال های کوچک به سرعت مورد تغییر یافتند. BAKKEN قدیمی ترین شهربازی دنیا در سال 1583 میلادی در شمال شهر کپنهاک دانمارک با نام شهر بازی شروع به کار نمود. در ایالات متحده امریکا کارناوال های جهانی تاثیر بسزایی در رشد صنعت تفریحات گذاشت. بیشتر شهربازی ها از مکان ثابتی برخوردارند،نقطه ی مقابل این شهربازی ها، نمایشگاه ها و کارناوالهای سیار میباشند این شهربازی های کوچک وسیار معمولا برای چند روز یا چند هفته در سال حضور داشتند بعنوان مثال کارناوال های واقع در انگلستان ویا تماشا خانه های موجود در ایالات متحده آمریکا
تاریخچه شهربازی
نمایشگاه ها و پارکهای تفریحی تماشا خانه های بزرگی که در سال 1133 میلادی شروع به کار کردند،به عنوان پدرشهربازی های مدرن امروزی محسوب می گردند در ابتدای دوره ملکه الیزابت،آن تماشا خانه ها به شهربازی های مدرن همراه با سرگرمی های زیاد، بازی های متفاوت،مواد غذایی و نمایشگاههای عجیب مبدل شدند برای رفع نیازها و درخواست های مشتریان که بطور گسترده در حال آشنایی با عجایب صنعتی شده بودند بازی های گروهی به بخش اساسی در این پارک ها مبدل گشتند بطوری که در سال 1896،تعداد65 پارک از این نوع در لندن به وجود آمد در عصر طلا،بسیاری از مردم آمریکا زمان کمتری را صرف کار می کردند و از توانایی مالی بالاتری نسبت به گذشته برخوردار بودند.همراه با کسب درآمد تقریبا آسان و زمان بیشتر برای تفریحات آمریکایی بیشتر به سمت شهربازی ها جمع شدند شهربازی های بسیاری در کنار شهرهای بزرگ افتتاح شده اند تا از این موقعییت اقتصادی مناسب بهره ببرند. این شهربازی ها بهترین مکان ممکن برای فرار از زندگی واقعی ومکانیکی شدن برای آمریکایی ها بود.این مطلب برگرفته از سایت طرح توجیهی است .
در اوایل سال 1955 میلادی صدها شهربازی درامریکا و کانادا مشغول به کار شدند.فشار شدید اقتصادی در سال 1930 و جنگ جهانی دوم در سال های 1940،سقوط شدیدی در صنعت شهربازی ها را باعث شده بود.در همین زمان بود که تلویزیون منبع اصلی تفریحات شده بود وخانواده ها زمان کمتری را در شهربازیها سپری می کردند.از سال 1980 به بعد صنعت شهربازی بیش از گذشته شروع به رشدکرد.رشد بسیار زیاد شهربازی ها آنها را به سمت شهربازی های داستانی کشاند.به طور مثال قسمت هایی که بصورت فیلم های غربی یا به صورت فیلم های کارتونی والت دیزنی طراحی شده بودند.
سینمای 5 بعدی
در سینماهای چند بعدی فیلم های مخصوص و مهیح پخش می گردد. بیندگان همزمان با نمایش فیلم بصورت سه بعدی ( که با استفاده از عینک مخصوص تصاویر واقعی و زنده احساس می شود ) واکنش افکتهای حرکتی و محیطی واقعی را تجربه می کنند. این افکت ها مانند پاشش آب، وزش باد بروی صورت.تحریک پا ، ویبره اندام ، سقوط صندلی و حرکت صندلی در چهار جهت ، رعد و برق ، طوفان ، ریزش برف ، باران و حباب ها می باشند که به ایجاد این لذت و هیجان متفاوت کمک می نمایند.در صنعت سینما به حرکت صندلی و افکت های حقیقی که متناسب با صحنه های فیلم عمل می کنند بعد چهارم اطلاق میگردد. این افکت ها متناسب با صفحه های فیلم بصورت اتوماتیک انجام می گیرد و باعث هیجان مضاعف و واقعی در بیننده میگردد در سینمای 5 بعدی علاوه به حرکتهای کامل صندلی ، افکت های مذکور، کاملتر می باشد.استارت فیلم بوسیله ریموت کنترل انجام می شود. پس از شروع فیلم، تمامی پروسه پخش فیلم و افکتها تا و بدون دخالت دست انجام می گیرند هم اکنون سینماهای چند بعدی در کشورهای آسیایی و اروپایی و کشور ما با استقبال بی نظیری رو به رو شده است.
تفاوت سینمای 4 بعدی و پنج بعدی
و اما تفاوت سینمای 5 بعدی با 4 بعدی در نوع حرکت صندلی می باشد. به نحوی که صندلی ها بصورت 4 تایی بر روی سکوهای شناور نصب شده ودر تمامی جهات (360 درجه) باسرعت و شتاب متفاوت حرکت می کند تا بتواند حرکت های طبیعی مانند ترن هوایی ، اسکی ، موج سواری سوارکاری، رانندگی، پرواز و غیره را به بهترین حالت ممکن، شبیه سازی کند.شایان ذکر است که سینمای 5 بعدی تمامی افکتهای محیطی سینمای 4 بعدی را نیز دارا میباشد.


موضوع جدید ارسال پست

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان