۱۰ واقعیت درباره ترکیه که شما را غافلگیر می کند

هر چی که دوست داشتی.مطالب جالب و خواندنی و...........

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
youka
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
پست: 183
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶, ۵:۰۰ ب.ظ
تشکر شده: 1 دفعه
تماس:

۱۰ واقعیت درباره ترکیه که شما را غافلگیر می کند

پست توسط youka »

ترکیه قدیمی ترین و بزرگ ترین مراکز خرید جهان را دارد: بازار بزرگ استانبول یا کاپالی چارشی در سال ۱۴۵۵ بعد از فتح قسطنطنیه ساخته شد. در طول قرن ها این بازار تبدیل به ۶۱ خیابان با بیش از ۳۰۰۰ مغازه شده است و بقدری بزرگ است که هیچوقت نخواهید توانست همه جای آن را بگردید. بازار کاپالی چارشی در سال ۲۰۱۴ بیش از ۹۱ میلیون بازدیدکننده داشته است.
• ممکن است در دسر خود گوشت مرغ پیدا کنید: ترکیب مرغ، شیر، شکر و دارچین احتمالا برای شما ترکیب عجیبی است اما دسر خوشمزه ای است که می توانید در منوی رستوران های ترکیه آن را چیدا کنید.
• ترکیه با میراث فرهنگی بسته بندی شده است: ۱۳ محل ترکیه در لیست میراث فرهنگی جهان ثبت شده است و آثار تاریخی زیاد آن باعث شده ترکیه ششمین مقصد جهانگردی در جهان شود.
• بابا نوئل اهل ترکیه است: سنت نیکولاس در پاتارا ترکیه، مریم مقدس در افسوس ترکیه ، سنت پول در تارسوس ترکیه متولد شده اند و اینها تنها نمونه های کوچکی از افراد ممقدس از که اهل این کشور می باشند.
• یکی از سواحل مدیترانه برای تخم گذاری لاک پشت ها در ترکیه است: ساحل ایزتوزو در غرب منطقه فاتح، محلی برای تخم گذاری لاک پشت های دریایی می باشد. لاک پشت ها بین ماه های می و اکتبر به زادگاه خود می آیند هر ساله چیزی حدود ۳۰۰ گودال برای تخم ریزی حفر می کنند.این مطلب برگرفته از سایت تور کوش آداسی است .
• اولین گل های لاله در ترکیه پرورش یافته اند: اینکه اولین گل های لاله در کجا رشد کردند مشخص نیست ولی اولین بار عثمانی ها گل لاله را به جهانیان شناساندند و اولین بار یکی از سفرای خارجی در ترکیه تخم این گل ها را به هلند برد. قهوه و گیلاس هم از خوراکی هایی هستند که اولین بار از ترکیه به اروپا رفتند.
• بیش از ۱۳۰ قله در ترکیه به ارتفاع ۳۰۰۰ متر می رسند: در ترکیه رشته کوه های تماشایی بسیاری وجود دارد. کوه پلندوکن در استان شرقی ارزورم با ارتفاع ۳۱۲۵ متر بلندترین جای ترکیه و بزرگ ترین پیست اسکی طبیعی ترکیه است.
• استانبول یکی از هیجان انگیز ترین صحنه های هنری اروپا را دارد: نمایشگاه های هنری ترکیه با بیش از ۳۰۰۰۰۰ بازدید کننده در سال ۲۰۱۲ به عنوان یکی از پر بازدید ترین نمایشگاه های هنری جهان بشمار می آیند. در سال ۲۰۱۵ در ۳۰ نقطه از بسفر نمایشگاه های هنری برپا شده بود.
• در ترکیه می توانید در زیر زمین بین دو قاره سفر کنید: استانبول ممکن است بزرگترین شهر اروپا باشد اما نصف آن در سمت آسیا واقع شده است. بعد از بیش از یک قرن که سلطان های استانبول در آرزوی یک راه ریلی بر روی تنگه بسفر بودند، ترکیه در سال ۲۰۱۳ در این قسمت خط مترو افتتاح کرد .
• دانه های کشاورزی اولین بار در ترکیه کاشته شدند: مورخان معتقدند کشاورزی اولین بار در حدود ۱۱۰۰۰ سال قبل در ترکیه شروع شده است. شواهدی وجود دارد که اولین بار مردم این منطقه غلاتی مثل گندم و جو را به رژیم غذایی خود اضافه کردند و حتی الان هم ترکیه دهمین کشور تولید کننده غلات است.


چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان