بهترین زمان برای سفر به تایلند

هر چی که دوست داشتی.مطالب جالب و خواندنی و...........

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
youka
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
پست: 183
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶, ۵:۰۰ ب.ظ
تشکر شده: 1 دفعه
تماس:

بهترین زمان برای سفر به تایلند

پست توسط youka »

کی به تایلند سفر کنیم
با اینکه آب و هوای تایلند در ماه های مختلف تغییر می کند اما می توانید در تمام ماه های سال به این کشور سفر کنید، بهترین زمان برای سفر به آن در ماه های خنک و خشک بین نوامبر تا اوایل آوریل است. در جنوب، آب و هوا بین سواحل شرقی و غربی متفاوت است؛ سواحل غربی در ماه های زمستان آب و هوای بهتری دارد و زمانی عالی برای غواصی است. آب و هوای سواحل شرقی در بیشتر ایام سال خوب است، کمترین میزان بارندگی در این سواحل در ماه های ژانویه و فوریه و بیشترین بارندگی در ماه نوامبر اتفاق می افتد
سفر در ژانویه
هوا در ماه ژانویه در همه قسمت های تایلند خیلی خوب و احتمال بارندگی کم است. در شمال دمای هوا خنک تر است که باعث می شود شرایط بهتری داشته باشد و سواحل غربی هم برای آفتاب گرفتن خیلی مناسب هستند. در این زمان در تایلند فستیوال سال نوی چینی برگزار می شود که با اینکه تعطیل عمومی نیست اما در سراسر کشور این مراسم را جشن می گیرند، به خصوص محله چینی ها پر از اژدها های قرمز می شود و مردم در خیابان آتش بازی و شادمانی می کنند.
سفر در ماه فوریه
یا شروع فوریه انتظار می رود که بارندگی کمی در سواحل شرقی اتفاق بیفتد اما بقیه قسمت های کشور گرم و خشک است و حتی آن خنکای معمولی که در اول صبح ها در شمال تایلند بود هم کم کم جای خود را به هوای گرم می دهد. در این ماه فستیوال گل چیانگ مای به مدت سه روز برگزار می شود، جشنواره شادی که به مناسبت آخر فصل سرما انجام می شود.
سفر در ماه مارس
دمای هوا به ۳۰ درجه سانتی گراد می رسد و دیگر از هوای خنک شمال خبری نیست، این یعنی اینکه اگر عاشق سواحل آفتابی هستید الان بهترین فرصت است تا هر کجای این کشور که دوست دارید بروید.
سفر در ماه آوریل
هوا در آوریل به شدت عالی می شود و تعداد گردشگران افرایش پیدا می کند، اگر می خواهید در این ماه به تایلند سفرکنید حتما زودتر بلیط خود را رزرو کنید. سال نوی تایلند در ۱۳ تا ۱۵ آوریل شروع می شود و می توانید در جشن های مختلف آن ها شرکت کنید در این روز آبی خوشبو بر روی مردم ریخته می شود تا گناهان و بخت بد از روی آن ها شسته شود.
سفر در ماه می
فصل سفر تمام شده و قیمت ها کاهش پیدا می کند. اگر در می به تایلند سفر کنید می توانید از خلوتی سواحل و قیمت های پایین لذت ببرید در این ماه کشور بارندگی های کمی دارد اما اگر می خواهید خیالتان از بابت سواحل آفتابی راحت باشد به سواحل شرقی بروید.
سفر در ماه ژوئن
سفر به تایلند در این ماه یعنی می توانید از آخرین روزهای بدون باران نهایت استفاده را ببرید، کشور خلوت است و گردشگران چندانی در آن نیستند، مراکز خرید تخفیف ها و حراج های خوبی دارند.
سفر در ماه جولای
دمای هوا کاهش پیدا می کند و با پایان فصل بهار باد و باران شدت می گیرد. سواحل شرقی همچنان آفتابی ست اما با تعطیل شدن مدارس جزایری مثل جزیره ساموی کمی شلوغ است.منبع : تور پوکت تابستان96
سفر در ماه آگوست
هوا به شدت بارانی است مخصوصا در شمال تایلند که بارنندگی های سنگین خیلی متداول است. دیگر کسی زیاد به سواحل نمی رود اما جزیره ساموی همچنان بهترین گزینه ساحلی است هرچند که در این جزیره هم در این ماه گاهی بارندگی های کمی اتفاق می افتد.
سفر در ماه سپتامبر
سپتامبر معمولا پر باران ترین ماه سال است به همین دلیل برای کسانی که عاشق ساحل هستند اصلا ماه خوبی نیست. اما اگر به دنبال تخفیف های مختلف و خلوتی هستید برای شما بهترین زمان است.
سفر در ماه اکتبر
در اوایل اکتبر باز هم بارندگی ادامه دارد، در پایان ماه دمای خنک تر و رطوبت و بارندگی کمتر دوباره شرایط سفر به این کشور را محیا می کند. در پوکت فستیوال گیاهخواران برگزار می شود، در این جشنواره ۹ روزه کسانی که به مدت یک ماه از خوردن گوشت اجتناب کردند جشن می گیرند.
سفر در ماه نوامبر
خورشید به سواحل غربی بر می گردد و عاشقان ساحل دوباره به سواحل پوکت و کرابی می روند، با نزدیک شدن زمستان شمال تایلند صبح و عصر خنکی دارد.
سفر در ماه دسامبر
سواحل غربی آماده هجوم گردشگران تعطیلات کریسمس می شود، هوا خیلی خوب است و تایلند شلوغ ترین زمان را می گذراند توصیه می کنیم که اوایل ماه دسامبر به تایلند بروید تا با هتل هایی که با آمدن کریسمس به شدت افزایش قیمت پیدا کردند روبرو نشوید.


چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان