قبل از سفر به سن پترزبورگ بخوانید!

هر چی که دوست داشتی.مطالب جالب و خواندنی و...........

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
youka
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
پست: 183
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶, ۵:۰۰ ب.ظ
تشکر شده: 1 دفعه
تماس:

قبل از سفر به سن پترزبورگ بخوانید!

پست توسط youka »

وقتی که هوا کم کم رو به گرما می رود روسیه از محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیا می شود. این کشور با وسعت پهناور خود همه چیزهایی که یک گردشگر برای لذت بردن از تعطیلات می خواهد را به او می دهد پس تعجب برانگیز نیست که به یکباره گردشگران از جای جای نقاط دنیا به سمت روسیه می روند تا قبل از سرد شدن دوباره هوا جاذبه هایش را از نزدیک ببینند. بعید است که تا روسیه بروید ولی سن پترزبورگ را نبینید، شهری که به ونیز شمال معروف است و جاذبه های منحصربفردی دارد. می خواهیم نکاتی را بگوییم که قبل از رفتن به این شهر خوب است آن ها را بدانید
۱٫در ماه می (اردیبهشت و خرداد) به سن پترزبورگ سفر کنید. در این ماه گردشگران کمتری در موزه ها و هتل ها هستند چون بیشتر گردشگران اروپایی بعد از تعطیلی مدارس به این کشور می آیند پس قیمت ها مناسب تر است و هوا هم کم کم گرم شده است.
۲٫وقتی از هتل به بیرون می روید حتما همراه خود لباس گرم و چتر داشته باشید و حتی در روزهای آفتابی هم حداقل همراه خودتان یک ژاکت بردارید چون هوای این شهر غیرقابل پیش بینی ست!
۴.در فصل زمستان و اوایل بهار حواستان به قندیل های بزرگی که از سقف بعضی از خانه ها آویزان است باشد، سطح پیاده رو هم خیلی لیز است و اگر دقت نکنید ممکن است تعادل خود را از دست بدهید.منبع : تور روسیه تابستان 96
۵٫در اعتراضات و دیگر فعالیت های سیاسی شرکت نکنید چون ممکن است برایتان دردسرساز شود.
۶٫حداقل ۳ تا ۴ ساعت زمان را برای بازدید از موزه آرمیتاژ کنار بگذارید، چون این موزه از قدیمی ترین و بزرگ ترین موزه های جهان است و در آن می توانید آثار باارزش و تاریخی از نقاط مختلف دنیا را ببینید.
۷.بر روی کانال های زیبای شهر قایق سواری کنید. سن پترزبورگ روی دیگری از شهر ونیز است و فرصت قایق سواری در کانال های آن را نباید از دست داد.
۸٫هیچ وقت درباره چیزهایی با موضوع جنگ جهانی دوم صحبت نکنید و درباره آن جک نگویید! پیروزی در جنگ بزرگ میهنی مهمترین تعطیلات روسیه است که هر سال در ۹ می جشن گرفته می شود.
۹.در روزهای ۹ می (روز پیروزی ملی) و ۲۷ می (تولد سن پترزبورگ) مرکز شهر سن پترزبورگ به دلیل مناسبت های ملی خیلی شلوغ می شود پس اگر شلوغی را دوست ندارید به سمت مرکز شهر نروید. اگر روز تولد سن پترزبورگ در وسط هفته باشد مراسم آن در آخر هفته برگزار می شود.
۱۰٫در فرودگاه پالکوو سن پترزبورگ و یا در مراکز اطلاعات گردشگری نقشه هایی را تهیه کنید که در آن ها اسم خیابان های شهر هم به صورت سیریلیک و هم به زبان لاتین نوشته شده باشد چون اسم بیشتر خیایان ها به صورت سیریلیک است و نقشه ای که در آن اسم خیابان ها فقط به صورت سیریلیک یا لاتین نوشته شده باشد بدردتان نمی خورد باید این دو در کنار هم باشند.


چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 10 مهمان