تبلیغات گوگل یا ادوردز چیست؟

هر چی که دوست داشتی.مطالب جالب و خواندنی و...........

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
maamzi
عضو جدید سایت زنبورعسل
عضو جدید سایت زنبورعسل
پست: 1
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷, ۱۲:۴۴ ب.ظ
تماس:

تبلیغات گوگل یا ادوردز چیست؟

پست توسط maamzi »

شاید برای شما این سوالات مطرح باشد که تبلیغات در گوگل چگونه است؟ چه مزایایی دارد ؟ هزینه تبلیغات در گوگل چقدر است و چگونه محاسبه می شود؟و اینکه آیا کارساز و موثر است یا خیر؟
در در ادامه این متن به صورت مفصل راجع به این تبلیغات مواردی را خدمت شما عرض می کنم که کاملا قانع شوید .
یکی از مهمترین فاکتورهای مهم در تجارت تبلیغات می باشد.و در حال حاضر یکی از بهترین روش های تبلیغ ،تبلیغ درموتور جستجوی گوگل ادوردز می باشد. تبلیغات گوگل یک مدل از بازاریابی اینترنتی است که در آن هزینه تبلیغ بعد از هر بار کلیک ارزیابی می شود .زیرا امکانات بسیار مناسب و زیادی در اختیار تبلیغ کنندگان قرار داده است و بازدید کنندگان زیادی داردهمین طورمشتریان به راحتی و به صورت هدفمند و با هزینه بسیار کم می توانند شما را در صفحه اول گوگل پیدا کنند.
پرداخت به ازای کلیک کمپانی گوگل، در اوایل سال ۲۰۰۰ راه اندازی شد. از آن تاریخ تا کنون، هزاران نفر از مردم و مشاغل مختلف،از این سرویس بازاریابی گوگل در جهت رونق دادن و شناسایی کسب و کارشان استفاده کرده اند.

روش کارگوگل ادوردز
حتماً تا حالا شاهد بوده اید که در هنگام سرچ در صفحه های نتایج جست‌ و جوی گوگل دیده اید که در بالای نتایج، یا گاه زیر نتایج تبلیغات متنی کوچکی با عبارت نشان داده می شوند ، که در واقع تبلیغات گوگل ادوردز هستند. در این نوع تبلیغ ظرف کوتاهترین زمان ممکن و بدون صرف وقت و هزینه بر روی سایت، آگهی شما در صفحه اول گوگل بصورت رایگان به نمایش در می آید و شما فقط در صورتی که مخاطبین روی تبلیغات شما کلیک کرده و وارد صفحه ی سایتتان شوند، به گوگل، پول پرداخت میکنید.
اين فرايند موجب بهبود رتبه سايت شما در گوگل مي‌شود.

مزایای تبلیغات در گوگل
قرار گیری سایت شما در صفحه اول گوگل در کوتاهترین زمان و بدون صرف وقت و هزینه بر روی سئوی سایت
همچنین می توانید تبلیغات خود را درصفحات گوگل بدون هیچ هزینه ای نمایش دهید و فقط زمانی هزینه مي پردازید که مشتری روي لينك سايت شما كليك كند.در غیر این صورت هزینه ای برای شما ندارد.
قرار گرفتن وب سایت شما در رتبه اول جستجوهای گوگل در کوتاهترین زمان و با کمترین و ارزان ترین هزینه
آگهی شما در قسمت بالا یا سمت راست موتور جستجوی گوگل و کلیه سایتهای مرتبط با آگهی شما که با موتور جستجوی گوگل قرار داد دارند نمایش داده می شود.
این آگهی ها برای کسانی به نمایش در می آیند که به دنبال خدمات و کالاهای شما هستند.
هزینه تبلیغات تنها به ازای کلیک روی تبلیغات شما از هزینه شما کسر می گردد.
امکان نمایش تبلیغ شما در صفحات فارسی جستجوی گوگل و برای بینندگان داخل ایران.
آگهی از همان زمانی که ساخته شودبر روی سایت قابل رویت است.
امکان تعیین زبانهایی که تبلیغات برای آنها نمایش داده شود.

آیا گوگل ادوردز کارساز و موثر است؟
برای بیشتر کسب و کارها ، این سیستم تبلیغاتی بسیار موثر است.مثلا اگر شما نیز هزینه خود را برای کلید واژه های نادرست استفاده کنید یا تبلیغات ضعیفی ننویسید می توانید کلیک خوبی بدست آورید.در واقع بسته به رقابتی بودن کلید واژه هایی که بر روی آن سرمایه گذاری می شود و ارتباط این کلمات کلیدی به تبدیل های واقعی، گوگل ادوردز ممکن است برای کسب و کارتان موثر و مهم باشد یه که خیر.
برای تجارت خود یک کلمۀ کلیدی انتخاب کنید. شاید انتخاب کلمات کلیدی گوگل ادوردز از ابتدای کار کمی دشوار باشد، اما زمانی که با انواع این کلمات کلیدی آشنا شوید مطمئن باشید که تبلیغات‌تان در گوگل به شکلی هدفمند به نمایش در می‌آیند. برای این کار بهتر است که به Google keyword planner سر بزنید و جستجوی خود را آغاز کنید بهتر است خودتان را به جای مشتری بگذارید. مثلااگر شما می خواستید به صورت آنلاین آجر بخرید، در گوگل چه چیزی جستجو می کردید؟ همان را دقیقا در keyword planner وارد کنید. شما حتی می توانید نوع و دسته بندی محصول خود را مشخص کنید یا حتی می توانید زبان و کشور مورد نظرتان هم مشخص کنید.

انواع کلمات کلیدی گوگل ادورز را درک کنید و بر اساس آن استفاده کنید
پنج نوع کلمه کلیدی مختلف در گوگل ادوردز وجود دارد: نوع Broad، نوع Broad match modifier، Phrase، نوع Exact و Negative.
هر کدام از این انواع خوبی ها و بدی های خود را دارند.
زمانی که نوع کلمات کلیدی گوگل ادوردز خود را Broad Match انتخاب می‌کنید به این معنی است که اگر کلمه کلیدی شما به هر شکلی در یک جمله جستجو شود، تبلیغ شما برای کاربر نمایش داده می‌شود. به این دلیل که تبلیغات Broad Match برای دسترسی به حجم وسیعی از بیننده ها ایجاد می شود، جستجو کننده ها ممکن است تبلیغ شما را ببینند و در حالیکه تبلیغ شما نامرتبط است، بر روی آن کلیک کنند و این باعث افزایش خیلی سریع هزینه های شما شود.
کلمات کلیدی Modified Broad Match به شما اجازه می‌دهند تبلیغ‎تان به تعداد زیادی از جستجوکنندگان نمایش داده شود، و هم‌زمان کنترل بهتری بر روی پخش تبلیغ خود داشته باشید.
برای تعیین کلمات کلیدی Modified Broad Match از علامت +به اضافه استفاده می‌شود.مثلا اگر عبارت +موبایل و +سامسونگ را به عنوان کلمه کلیدی کمپین خود قرار دهید، تبلیغ شما برای جستجویی مانند نقد و بررسی موبایل سامسونگ نمایش داده می‌شود.
کلمات کلیدی Phrase Match، مانند کلمات کلیدی Modified Broad Match کار می‌کنند با این تفاوت که امکان کنترل و مدیریت بیشتری را در اختیار تبلیغ دهنده قرار می‌دهند.ولی تبلیغات ما زمانی برای کاربر نمایش داده می شود که کلمات کلیدی به ترتیب نوشته شده باشد.
Match exact را زمانی می توان استفاده کرد که دقیقا عبارت مورد نظر شما را سرچ کرده باشد. بینده ای که بر روی تبلیغ شما با نوع Exact Match کلیک می کند، بیشتر به محصول یا خدمات شما علاقمند است این نوع کلمه کلیدی جستجوی کمتری دارد و شما نمایش بیش از حدی نخواهید داشت.
کلمات کلیدی Negative عبارت کلیدی مورد نظر با هر ترتیبی جستجو شود نمایش داده می شود. استفاده از Negative Keywords به شما اجازه می‌دهد تا تبلیغات گوگل خود را تنها برای جستجوهای مرتبط با کسب و کار خود به نمایش بگذارید.
بهینه‌سازی انواع کلمات کلیدی گوگل ادوردز اهمیت بسیاری دارد زیرا به شما اجازه می‌دهد تبلیغات خود را برای کاربران هدفتان نمایش دهید و از نمایش تبلیغ خود برای کلمات غیر مرتبط جلوگیری کنید البته این کار هزینه‌های تبلیغات شما را به شدت کاهش می‌دهد. بنابراین، باید در انتخاب نوع کلمه کلیدی تبلیغات خود با آگاهی عمل کنید.

ردیابی کنید
با استفاده از گوگل ادوردز و ویژگی های ردیابی آن می‌توانیم کدهایی را استفاده کنیم تا میزان فروش و معاملات کمپین های ایجاد شده از طریق ادوردز را ردگیری کنیم.
این مورد به ما کمک میکند تا در سرمایه گذاری در کمپین های خود هوشمندانه عمل کنیم و با استفاده از این ویژگی، میتوانیم ببینیم که آیا یک کلیدواژه، تبلیغ، گروه تبلیغ یا کمپین برای ما سود دارید و یا خیر.


موضوع جدید ارسال پست

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 5 مهمان