جک پارکینگی و انواع آن

هر چی که دوست داشتی.مطالب جالب و خواندنی و...........

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
aktm69
عضو جدید سایت زنبورعسل
عضو جدید سایت زنبورعسل
پست: 1
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵, ۲:۲۹ ب.ظ
تماس:

جک پارکینگی و انواع آن

پست توسط aktm69 »

جک درب اتوماتیک
در حال حاضر کمتر ساختمان، فروشگاه و ...را می توان مشاهده کرد که از سیستم اتوماستون درب اتوماتیک برا مجموعه خود بهره نبرده باشد.
درب های اتوماتیک علاوه بر امنیت، زیبایی، صرفه جویی در زمان و انرژی یکی از نیاز های این روزها یمدرن ما می باشند.

درب اتوماتیک ...
به طیف گسترده ای از محصولات الکترومکانیک و هیدرولیک که بصورت خودکار جهت باز و بسته شدن گیت های ورودی به کار می روند اطلاق می شود.
درب های اتوماتیک انواع مختلفی را شامل می شوند (چه از نظر نوع و چه عملکرد) که هر یک کارکرد و کاربرد خاص خود را دارند و با توجه به نیاز اقدام به خرید یک اتوماسیون جک درب اتوماتیک مناسب نمایید.

کاربرد جک برقی پارکینگی
اصولآ تمام دربهای پارکینگ و یا دربهای بزرگ مجهز به سامانه اتوماسیون هستند و استفاده از این سیستم میتواند سرعت عمل را در رفت و آمد افزایش دهد و همچنین از اتلاف انرژی جلوگیری کند برای مثال شما در یک کوچه باریک و پر رفت و آمد زندگی میکنید و زمانی که به ورودی پارکینگ خود میرسید و از جک برقی بهره نمیبرید مجبور به توقف میشوید تا درب را به صورت دستی باز کنید با این کار هم خودروی شما مدتی روشن میماند و هم شما ترافیک کوچکی را در کوچه درست کرده اید که اگر درب پارکینگ اتوماتیک بود هیچ کدام از اینها به وقوع نمی پیوست.
کاربرد دیگر این سیستم امنیت آن است حالا برای مثال و برعکس مثال بالا شما در یک کوچه بسیار خلوت زندگی میکنید و باز هم درب برقی ندارید حال شما باید از خودرو پیاده شوید و درب را دستی باز کنید که اگر کسی در کمین شما باشد بهترین موقع برای حمله به شماست . از دیگر کاربردهای جک ریموتی میتوان به کنترل تردد افراد و یا محدود کردن آن و یا نصب این سیستم به دستگاهای امنیتی و نظارتی میباشد.

انواع درب اتوماتیک – جک پارکینگی
جک پارکینگی یا جک درب پارکینگ: متداولترین نوع درب اتوماتیک جک پارکینگی درب آپارتمان ها می باشدکه درب ورودی شما را تبدیل یه یک درب برقی نموده و از طریق ریموت قادر به کنترل و باز و بسته نمودن آن هستید.
البته خود جک پارکینگی خود نیز انواع مختلفی را شامل می گردد:
سیستم های اتوماسیون جک برقی را می توان براساس سیستم عملکرد در دو دسته اصلی هیدرولیک و الکترومکانیک (گیربوگسی) جای داد.
1. جک درب اتوماتیک هیدرولیک
جک برق هیدرولیک مصارف و کاربرد خاص خود را دارد، اساس کار این سیستم ها با نیروی تحت فشار روغن متراکم کار می کند، جک پارکینگی هیدرولیک برای مکان هایی با تردد بسیار بالا یا درب های بسیار سنگین مثل درب کارگاه ها و کارخانه ها کاربرد دارد.
بدلیل نوع عملکرد سیستم هیدرولیک این جک ها کاملا بی صدا بوده و بدون اصطحلاک می باشند، شاید بتوان نقطه ضعف درب های هیدرولیک را هزینه های بالای نگه داری و سرویس آنها دانست.
2. جک درب اتوماتیک الکترومکانیک
جک برقی اتوماتیک الترومکانیک یا گیربوکسی که بیشترین استفاده را در پارکینگ های منازل شخصی دارند، اساس کار جک دربازکن الکترومکانیکی براساس موتور و چرخ دنده های آنها می باشد که با جریان برق 220 ولت و در بعضی مدل ها 24 ولت کار می کنند.
یک پکیج کامل جک پارکینگی بازویی شامل دو بازو چپ و راست، برد مدارفرمان، چشمی فتوسل، براکت های نصب، آنتن گیرنده و ریموت می باشد. نیاز به سرویس و نگه داری کم و آسیب پذیری در مقابل فشار و ضربه از نکات جک های درب کنترلی ریموتی می باشد.

تصویر

نکته قابل تامل!!!...
نصب جک برقی درب کنترلی
به نکته مهمی که باید در اینجا شاره کنم نصب جک پارکینگی بازویی می باشد، چرا که اصولی عامل اصلی در کارکرد صحیح و طول عمر درب اتوماتیک شما می باشد.
نصب جک پارکینگ نیاز به اندازه گیری دقیق، رعایت دقیق زوایا، رعایت اصول جوشکاری دارد و از همه مهمتر استفاده از سیم و کابل و متریال با کیفیت دارد. نصب جک برقی اتوماتیک اگر به صورت صحیح انجام گردد عمر مفید محصول را به طور چشم گیری افزایش می دهد.

دسته بندی جک های اتوماتیک براساس نوع
1. جک پارکینگی بازویی:
این نوع بر روی درب های تک لنگه و دولنگه نصب می شوند، نکته قابل توجه در خرید جک برقی بازویی تعداد کارکرد روزانه یا همان میزان تردد و زون درب هاست.
2. جک ریلی درب اتوماتیک:
جک ریلی درب پارکینگ نوع دیگری از جک های ریموت کنترلی پارکینگ می باشد که بر روی درب های کشویی و ریلی قابلیت نصب دارد. در درب کنترلی ریلی (موتورگیربوکس، مدارپروسسور) بصورت یکجا هستند که در انتهای درب کشویی نصب و به واسطه ی یک دنده شانه ای به درب متصل می گردند.
روانسازی درب ریلی پیش از نصب درب اتوماتیک ریلی بسیار پراهمیت و ضروری می باشد.
3. درب اتوماتیک نفرو:
عموما منظور از درب اتوماتیک نفرو درب اتوماتیک شیشه ای می باشد، درب های شیشه ای با استفاده از چشمی که برروی بالای درب و بر روی اپراتور درب شیشه ای اتوماتیک نصب می گردد، بصورت خوکار عمل باز و بسته شدن درب را انجام می دهد.
4. کرکره برقی:
کرکره برقی یا رول آپ بیشتر در مغازه ها و فروشگاها و یا پارکینگهایی که محدودیت فضا دارند نصب میگردد. نوع پروفیل های مورد استفاده در کرکره ها معمولا با ابعاد هشت وچها سانتیبمتر می باشد که فوم پلی اورتان داخل آن تزریق شده است تا عایقی استاندارد در برابر شرایط جوی مثل سرما و گرما وصدا باشد و کمترین سروصدا را در هنگام جابجایی ایجاد کند استفاده از موتور های توبلار و ساید بیشترین استفاده را دارد که قادر هستند به UPS هم نصب شوند. در مورد تیغه و یا اسلت میتوان به دو نوع گالوالیزه و الومینیوم اشاره کرد که برای کرکره های بزرگ از نوع الومینیومی آن به علت سبکی استفاده میکنند.

انتخاب بهترین درب اتوماتیک برای خرید
در حال حاضر خوشبختانه جک های برقی از برندهیا ایرانی و ایتالیایی در بازار موجود هستند و خریداران برای خرید جک اتوماتیک انتخاب های زیادی دارند، مسلما میزان بودجه، میزان تردد، وزن و موقعیت درب و در انتها نصب جک برقی از مهمترین فاکتورهای خرید جک پرکینگی می باشد.

برای دریافت مشاوره تخصصی و کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره خرید می توانید با تیم فنی و فروش دو بی کا تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما مشتاقانه منتظر پاسخگویی به سولات شما می باشند.


جک درب اتوماتیک
http://www.2bk.ir/parking-automatic-doors
موضوع جدید ارسال پست

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 7 مهمان