شاخه های مرتبط با تابلوسازی

هر چی که دوست داشتی.مطالب جالب و خواندنی و...........

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
panel123
کاربر فعال سایت زنبورعسل
کاربر فعال سایت زنبورعسل
پست: 15
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶, ۹:۰۳ ب.ظ
تشکر شده: 2 دفعه
تماس:

شاخه های مرتبط با تابلوسازی

پست توسط panel123 »

در دنیای امروزی هر فرد در هر رشته و شاخه ای که مشغول فعالیت است می بایست علاو بر شاخه خود ، دیگر شاخه ها و فنونی که شاید در گذشته با شغل وی ارتباطی نداشته اند اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و ادغام رشته ها و فنون متعدد جزء شاخه ای ضروری از شغل وی تبدیل گشته اند ، را بیاموزد تا بتواند در عرصه شغلی خود به طور تمام و کمال فعالیت نماید و پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشد .

یکی از این مشاغل تابلوسازی است که در گذشته فقط به صورت چاپ یک نوشته برروی کاغذ یا پارچه بوده است اما با پیشرفت تکنولوژی ، امروزه نیازمند استفاده از شاخه هایی همچون گرافیک ، کامپیوتر ، طراحی سه بعدی ، علوم الکترونیک ، روانشناسی رنگ ها و شخصیت شناسی و … شده است .

راهکارهای روانشناسی فنون تبلیغات :
یکی از مهمترین هدف های تابلوسازی نحوه برقراری ارتباط با جامعه و شناخت روابط بین افراد ، روانشناسی رنگ ها و همچنین شناخت ماهیت هایی همچون مختصات روانی ، اجتماعی ، فرهنگی جامعه ، ماهیت زبان ، ساختارهای رسمی و اجتماعی ، رویه های ارتباطی نظیر صحبت کردن ، نوشتن و سایر روشهای انتقال مطلب مورد نظر به کمک تابلوسازی می باشد .
در دنیای پراز رقابت امروز ، شرکتها برای فروش کالا و محصولات یا ارائه خدمات خود ، مجبور به استفاده از تبلیغات به شیوه های متعدد همچون تابلوسازی که خود شامل ساخت تابلو به روشهای مختلف مانند تابلو استیل ، تابلو چلنیوم ، تابلو برجسته ، تابلو کامپوزیت ، تابلو لترمکس ، نئون پلاستیک ، چاپ بنر ، بیلبورد و یا تبلیغات در رادیو و تلویزیون هستند .
شاخه های مرتبط با ساخت تابلو :صنعت :
حکاکی و برش لیزری دو مشخصه اصلی از کاربرد صنعت در تابلوسازی می باشد . تابلوساز برای ساخت حروف برجسته تابلو چلنیوم و یا حروف برجسته پلاستیک نیازمند استفاده از دستگاه برش لیزری است بنابراین تابلوساز باید با نحوه استفاده از دستگاه برش لیزری آشنایی کامل داشته باشد .
الکترونیک :
چیدمان ماژول های تابلوهای LED و مداربندی آنها و یا سیم کشی لامپ های SMD در تابلو چلنیوم یا لترمکس تابلوساز را به یادگیری و اموزش علم الکترونیک ملزم می نماید .
رایانه :
علم رایانه یکی از اساسی ترین رشته های مورد نیاز در صنعت تابلوسازی است زیرا تمام طرح ها توسط کامپیوتر و برنامه های نرم افزاری مانند کرل دراو ، فتوشاپ ، اتوکد ، گرافیک و… اجرا می شود که بهتر است یک تابلوساز ماهر در این موارد هم سررشته داشته باشد البته تمام این کارها توسط متخصصین مربوط به همان رشته صورت می گیرد و همه این تخصص ها را به طور همزمان یک تابلوساز نمی تواند فرا گیرد اما بازهم داشتن یک زمینه کافی در هر یک از این شاخه ها برای توجیه مشتری لازم و ضروری است زیرا طراحی تابلو چلنیوم ، تابلو لترمکس ، تابلو فلکسی فیس و مدیریت افکت های تابلو های LED و بسیاری از موارد دیگر نیازمند کار با این نرم افزارهاست .
حال برای اینکه پیام تبلیغاتی از نظر روانشناسی بتواند در ذهن مخاطب رسوخ نماید نیاز به پیاده سازی چند راهکار می باشد :۱) الگوهای ذهنی مخاطب را در هم شکنید :
ذهن مخاطب را با بحث ها و واقعیت های اجتماعی تحریک نمایید و زمینه سازی کنید و همین که ذهن اوا آماده پذیرش حرف های جدید شد ، شروع به صحبت کردن در زمینه کاری خود و معرفی محصولات و خدمات نمایید .
۲) بیشتر روی مشکل مشتریان تمرکز نمایید تا معرفی محصول خود :
افراد تا زمانی که به مشکلاتی که مرتبط با حیطه کاری شما هستند برخورد نکنند به شما مراجعه نخواهند کرد ممکن است فردی اصلا قصد خرید یا دریافت خدمت ارائه شده توسط شما را نداشته باشد زیرا به مشکلاتی که دارد واقف نیست و به آنها توجهی ندارد پس هنگام مراجعه حضوری قبل از اینکه راه حل خود را مطرح و روی آن پافشاری نمایید باید اطمینان حاصل کنید که مخاطب شما مسئله و مشکل خود را که مرتبط با خدمات شماست درک کرده و با آن درگیر شده است . پس از اینکه ، از این مسئله اطمینان حاصل نمودید خیلی با حوصله راهکارهای خود را برای از بین بردن مشکلات مطرح نمایید در این صورت است که مخاطب برای دریافت آن خدمات بهتر توجیه می شود .
۳) تصویر ذهنی از محصولات و یا خدمات برای مشتری ایجاد نمایید :
برای معرفی کالا و خدمات خود بهتر است ذهن مخاطب را با نام افراد مشهور و معروف در استفاده از خدمات شما درگیر نمایید زیرا تصاویر ، آرم ها و برندهای معروف بهتر در ذهن نقش می بندند برای همین است که اکثر تبلیغات تلویزیونی توسط افراد سرشناسی همچون فوتبالیست ها و بازیگران انجام می شود تا بر روی ذهن مخاطب تاثیرگذارتر شود.
اصول ارتباط و نحوه بهره گیری از آن در شغل تابلوسازی :حس ادراکی :
دید و درک افراد از یک صحنه ، منظره ، تابلو ، چهره و… کاملا متفاوت است و هر کس بر حسب زمینه فرهنگی ، اجتماعی ، روحی و روانی ، درک مختص خود را از اطراف دارد . بنابراین تابلوکاران می بایست هنگام ساخت تابلو همه این نکات را در نظر بگیرند تا چیزی که خلق می کنند بتواند در ذهن همه افراد با ویژگیهای متفاوت تاثیری که می خواهد را ایفا کند.
نقش اجتماعی :
افراد با نقش خود در سازمانها و محل فعالیت خود عجین شده اند بنابراین مجموعه لغات ، اصطلاحات و تصاویر مندرج برروی تابلوها ، بیلبوردها و بنرهای تبلیغاتی باید به گونه ای باشد که بر خلق و خو و نیازهای اجتماعی متفاوت افراد موثر بوده و نقش و جایگاه افراد در اجتماع در نظر گرفته شود .
ارزشهای فرهنگی :
هر قشراز جامعه خصوصیات فرهنگی خود را دارا می باشد که می بایست تمام این خصوصیات در ساخت تابلو در نظر گرفته شود تا بر ذهن تمام اقشار جامعه نقش ببندد.

منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب


موضوع جدید ارسال پست

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان