عسل براي درمان سينوزيت مزمن

مطالب و مقالات ارسالی در مورد زنبورعسل و زنبورداری که توسط دوستان و کاربران ارسال شده است.
پرورش ملکه زنبورعسل,اصلاح نژاد,اصلاح نژاد,بيماريها وافات زنبورعسل,بازديد كندو و نگهداري,تجهيزات زنبورداري,لغات انگليسي زنبورعسل,اخبار و متفرقه,
شكل شناسي و فيزيولوژي,تغذيه زنبورعسل وزمستان گذراني

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
mellifera
مدیر سایت زنبورعسل ایران
مدیر سایت زنبورعسل ایران
پست: 4166
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۹, ۱۲:۰۰ ق.ظ
محل اقامت: آذربایجان شرقی-مرند
تشکر کرده: 4565 دفعه
تشکر شده: 2800 دفعه
تماس:

عسل براي درمان سينوزيت مزمن

پست توسط mellifera »

عسل براي درمان سينوزيت مزمن


پژوهشگران كانادايي اعلام كردند، عسل ممكن است به تسكين مبتلايان به سينوزيت مزمن كمك كند.
به گزارش هلث‌دي نيوز، دانشمندان مي‌گويند مواد طبيعي ميكروب‌كش موجود در عسل به باكتري‌هايي كه باعث اين عارضه ناراحت كننده مي‌شوند، حمله مي‌‌كنند.
دكتر جوزف مارسان از دانشگاه اوتاوا يكي از اين محققان در اين باره گفت: "عسل در طب سنتي به عنوان يك پانسمان ضد ميكروبي براي زخم‌هاي عفوني، براي صدها سال مورد استفاده بوده است."
مارسان توضيح داد كه اهداف اين بررسي اين بود كه فعاليت عسل بر روي به اصطلاح "بيوفيلم‌ها" را مورد ارزيابي قرار دهند كه مسئول عفونت‌هاي مزمن بي‌شماري هستند.
او گفت: "باكتري‌هاي معيني، عمدتا استافيلوكوك اورئوس و سودوموناس آئروجينوزا روشي را به كار مي‌برند تا خودشان را در برابر فعاليت داروهاي ضدميكروبي حفاظت كنند؛ آنها با زندگي كردن درون موادي به نام " بيوفيلم‌ها" كه حتي قوي‌ترين داروهاي ضدميكروبي نمي‌توانند به آنها نفوذ كنند، از خود محافظت مي‌كنند."

مارسان و همكارانش در آزمايشگاه، عسل را بر روي بيوفيلم‌‌ها كه باكتري‌هاي عامل سينوزيت آنها را ساخته بودند، به كار بردند. آنها دريافتند كه عسل در مقايسه با آنتي‌بيوتيك‌هاي رايج، در كشتن اين باكتري‌‌ها موثرتر بودند.
مارسان گفت: "بررسي ما نشان داده است كه عسل داراي خواص ضدميكروبي قوي بر روي اين بيوفيلم‌هاي باكتريايي مي باشد كه بسيار قوي‌تر از اثر قدرتمندترين داروهاي ضد ‌ميكروبي مورد استفاده در پزشكي امروز است."
او افزود :"اين بررسي در خارج از بدن و در محيط آزمايشگاهي انجام شد و ما بايد اكنون دريابيم كه چگونه اين فعاليت را در داخل بدن زنده در حيوانات آزمايشگاهي و متعاقبا بر روي انسان نشان دهيم."
روزنامه همشهري


چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 52 مهمان