زنبورهایی که برق تولید می کنند

مطالب و مقالات ارسالی در مورد زنبورعسل و زنبورداری که توسط دوستان و کاربران ارسال شده است.
پرورش ملکه زنبورعسل,اصلاح نژاد,اصلاح نژاد,بيماريها وافات زنبورعسل,بازديد كندو و نگهداري,تجهيزات زنبورداري,لغات انگليسي زنبورعسل,اخبار و متفرقه,
شكل شناسي و فيزيولوژي,تغذيه زنبورعسل وزمستان گذراني

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
mellifera
مدیر سایت زنبورعسل ایران
مدیر سایت زنبورعسل ایران
پست: 4166
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۹, ۱۲:۰۰ ق.ظ
محل اقامت: آذربایجان شرقی-مرند
تشکر کرده: 4565 دفعه
تشکر شده: 2800 دفعه
تماس:

زنبورهایی که برق تولید می کنند

پست توسط mellifera »

[JUSTIFY][JUSTIFY]زنبورهایی که از خورشید، برق تولید می کنند
[/JUSTIFY][/JUSTIFY]زنبورهایی که از خورشید، برق تولید می کننددانشمندان با مطالعه روی زنبورهای سرخ آسیایی دریافتند، بدن این زنبوها مانند نیروگاه های تولید برق خورشیدی عمل می کند.
به گزارش برنا، پژوهشگران در مطالعات خود دریافتند، پوست زنبورهای سرخ آسیایی، رنگدانه های تولید کننده برق دارد.
به این ترتیب مطالعات نشان داد، زنبورهای سرخ نوعی سلول های خورشیدی داخلی دارند که از نور آفتاب، الکتریسیته استخراج می کند. این پدیده برای اولین بار است که در میان جانوران مشاهده می شود.
رنگدانه های موجود در پوست این حشرات به دلیل قابلیت ویژه ای که دارد نور خورشید را به انرژی تبدیل می کند. پیش از این دانشمندان می دانستند که درون اسکلت خارجی زنبورهای سرخ به دلایل نامشخص الکتریسیته تولید می شود. اما بعدها کاشف به عمل آمد که خود زنبورها عامل ایجاد انرژی هستند.
این کشف علمی به دنبال مشاهده فعالیت زنبورها در زمان تابش شدید نور آفتاب روی داد. ماریان پلتکین دانشمندی که بر روی زنبورها مطالعه می کند دریافت که زنبورها در این زمان بیشترین فعالیت را انجام می دهند. پلتکین و همکارانش در حال حاضر بر روی اسکلت خارجی زنبورها مطالعه می کنند تا دریابند این الکتریسیته به چه شکل تولید می شود.
[JUSTIFY]در مطالعات این دانشمندان مشخص شد در بافت زرد رنگ پوست زنبورها رنگدانه هایی وجود دارد که جاذب نور است. بافت های قهوه ای رنگ کنار بافت زرد نیز الکتریسیته جمع اوری می کنند. البته این پژوهشگران هنوز نمی دانند که زنبورها با این همه برق تولیدی چه می کنند. میزان کارایی سلول های خورشیدی زنبورها تنها ۰٫۳۳۵ درصد است و بخش عمده انرژی مورد نیاز آنها از طریق تغذیه تامین می شود. تحلیل ساختار بافت قهوه ای بدن زنبورها مشخص کرد، این شیارها با بخش بخش کردن اشعه ها درون بافت و تقسیم آنها به اشعه های ضعیف تر و کوچک تر به جذب نور و انرژی می پردازند.[/JUSTIFY]



چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 41 مهمان