شش نکته مهم در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران ها و کافه ها

هر چی که دوست داشتی.مطالب جالب و خواندنی و...........

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
youka
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
بهترین کاربر سایت زنبورعسل
پست: 183
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶, ۵:۰۰ ب.ظ
تشکر شده: 1 دفعه
تماس:

شش نکته مهم در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران ها و کافه ها

پست توسط youka »

1-شناسایی مشتریان هدف و تعریف یک مفهوم، سبک و تم کلی :
پیش از هرچیز شما باید برای رستوران و یا کافه خود یک مفهوم و سبک را مشخص کنید . مهم ترین موضوعی که در این بخش باید به آن پرداخت این است که مشتریان هدف خود را بشناسید . قرار است رستوران شما در چه منطقه ای واقع شود ؟ شما باید به خوبی مخاطبان خود را شناحته و عواملی چون سن ، سطح درآمد، جنسیت، وضعیت تأهل و مذهب آن ها را مورد بررسی قرار دهید. برای مثال اگر رستوران شما در مکانی قرار گرفته است که تردد دانشجویان در آن منطقه بسیار زیاد است داشتن یک رستوران با سبک بسیار مجلل و لوکس انتخاب مناسبی به نظر نمیرسد و توصیه می گردد تم رستوران به گونه ای انتخاب گردد که بتواند به مشتری حس صمیمیت و خودمانی بودن را القا کند و از صندلی ها و مبلمان راحتی در دکوراسیون داخلی رستوران استفاده گردد .
2-طراحی بر مبنای بهترین عملکرد :
از قسمت های مهم طراحی دکوراسیون داخلی رستوران layout یا همان طرح کلی است .طرح رستوران باید به گونه ای باشد که در آن مشتریان و کارمندان در مسیر هم قرار نگیرند و با هم برخوردی نداشته باشند . وجود یک ساختار سازمان دهی شده که در آن گارسون ها بتوانند به راحتی میان میزها رفت و آمد کنند و به طور مؤثر و سریع به مشتری ها سرویس دهند و هم چنین مشتری بتواند به راحتی به میز مورد نظر برسد و بعد از صرف غذا راحت از میز دور شود از اهمیت بالایی برخوردار است .
3-دکوراسیون :
دکوراسیون داخلی رستوران شما باید به طور کامل مرتبط با تم مورد نظر شما باشد .به محض اینکه شما در مورد تم رستوران تصمیم گیری می کنید باید از المان های مربوط به دکوراسیون برای کمک کردن به نزدیک تر شدن فضا به تم مورد نظر استفاده کنید .برای مثال اگر تصمیم گرفته اید که فضای شما حس قرن لندن را به مشتری منتقل کند باید از آثار هنری که مشخصه های آن دوران را دارند استفاده کنید و از مبلمان مجلل در دکوراسیون خود بهره گیرید .
4- پنجره :
اکثراً دیده می شود که تأثیر پنجره و اهمیت آن در طراحی رستوران نادیده گرفته می شود . پنجره یک عامل بسیار مهم است. دلیل آن این است که پتانسیل بالایی دارد در جذب رهگذرانی که در وهله اول تصمیم ندارند به رستوران شما بیایند .
طراحی یک پنجره به طور هوشمندانه و توسط یک فرد متخصص در زمینه طراحی چیزی است که می تواند حس کنجکاوی عابرین را برانگیزد و موجب گردد تصمیم بگیرند به رستوران شما پای بگذارند .
5-سرمایه گذاری بر روی رنگ ها :
رنگ ها از عواملی هستند که قدرت نفوذ روانی بسیار بالایی دارند . شما می توانید با استفاده از عامل رنگ بهترین حس را برای مشتری ایجاد کنید و بالعکس اگر از رنگ های نادرست استفاده کنید ممکن است تأثیر منفی بر رضایت مشتری بگذارید .بسیار مهم است که از فردی متخصص در این زمینه کمک بگیرید .منبع : دکوراسیون فست فود
6- تیم حرفه ای :
یک اشتباه رایج در میان اشخاصی که می خواهند رستوران راه اندازی کنند کمک گرفتن از افراد آماتور و غیر حرفه ای است .چه در زمینه طراحی و چه در زمینه ساخت و اجرا . شاید هرگز نتوانید تصور کنید که این امر تا چه حد می تواند در طولانی مدت برای شما هزینه ایجاد کند .بنابر این حتماً از افراد متخصص و حرفه ای که دارای علم، دانش و مهارت هستند بهره بگیرید .
۷- نور طبیعی :
اهمیت در نظر گرفتن نور طبیعی در طراحی کافه و رستوران به حدیست که می تواند به راحتی شما را در مقایسه با رقیبتان که چه بسا مبلغ بسیار بیشتری را خرج رستورانرش کره ولی از نور طبیعی محروم است جلو بیاندازد. همچنین اگر آینده نگر باشید، نور طبیعی تاثیر شگرفه در عکاسی غذای کافه رستوان شما خواهد داشت


موضوع جدید ارسال پست

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 18 مهمان