عسل چگونه درست می شود؟

مطالب و مقالات ارسالی در مورد زنبورعسل و زنبورداری که توسط دوستان و کاربران ارسال شده است.
پرورش ملکه زنبورعسل,اصلاح نژاد,اصلاح نژاد,بيماريها وافات زنبورعسل,بازديد كندو و نگهداري,تجهيزات زنبورداري,لغات انگليسي زنبورعسل,اخبار و متفرقه,
شكل شناسي و فيزيولوژي,تغذيه زنبورعسل وزمستان گذراني

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
panel123
کاربر فعال سایت زنبورعسل
کاربر فعال سایت زنبورعسل
پست: 15
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶, ۹:۰۳ ب.ظ
تشکر شده: 2 دفعه
تماس:

عسل چگونه درست می شود؟

پست توسط panel123 »

زنبورهای عسل در فصل بهار هنگامی که همه گلها شکوفه داده اند شهد آنها را جمع آوری می کنند. آنها با استفاده از زبان دراز و خرطوم مانندشان گرده گلها را بیرون کشیده و آن را در شکم خود ذخیره می کنند سپس آن را به کندو حمل می کنند.
تابلوسازی
در هنگام حمل به کندو گرده در حدود نیم ساعت در داخل شکم می ماند و با انواع آنزیمها و پروتئینهای موجود در داخل شکم زنبور ترکیب شده و به عسل تبدیل می شود.

بعد از آن زنبورها عسل را داخل شانه های شش ضلعی موم اندود شده شان می ریزند و این کار را تا زمانی که شانه ها پر از عسل می شوند ادامه می دهند.

برای آماده کردن عسل برای ذخیره طولانی مدت، زنبورها بالهایشان را بهم می زنند تا آب آن تبخیر شده و عسل غلیظ تر شود( گرده دارای ۸۰ درصد آب و عسل دارای ۱۸-۱۴ درصد آب می باشد).

بعد از انجام این کار زنبورها روی شانه را با موم می پوشانند و به سراغ شانه بعدی می روند. پس در واقع عسلی که ما می خوریم شهد انواع گلهاست که زنبورها آن را خورده و سپس قی کرده اند آب آن تبخیر شده و خواص آن افزایش پیدا کرده است.


چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 31 مهمان