نکته های مهم قبل از خرید ماشین کارکرده یا دست دوم

هر چی که دوست داشتی.مطالب جالب و خواندنی و...........

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
raha-elham
کاربر سایت زنبورعسل ایران
کاربر سایت زنبورعسل ایران
پست: 3
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵, ۱۰:۲۳ ق.ظ
تماس:

نکته های مهم قبل از خرید ماشین کارکرده یا دست دوم

پست توسط raha-elham »

قبل از خرید ماشین کارکرده یا دست دوم باید نکات مهمی را مد نظر داشته باشید. نکات فنی و موارد زیادی هستند که اگر در آنها دقت نکنید ممکن است خودروی نامناسبی را با قیمت بالایی بخرید. برای خرید ماشین می توانید از سایت های مختلف خرید و فروش خودرو مثل ماشین آباد و ... بازدید کنید و بعد از گذاشتن قرار ماشین را ببینید و بررسی کنید.
البته ذکر این نکته لازم است که حتی اگر ماشین را هم دیدید و از نظر خودتان مشکلی نداشت حتما برای اطمینان قبل از خرید ماشین آن را نزد یک کارشناس خرید خودرو ببرید تا موارد فنی و قانونی ماشین را چک کند.
در این مقاله چند مورد از نکات مهمی که هنگام خرید ماشین باید به آن دقت فرمایید را برای شما آورده ایم:

1)به پوسیدگی ها و زنگ زدگی های اتاق ماشین توجه کنید ممکن است ماشین داری خوردگی و رنگ شدگی زیادی باشد و افراد قبل از فروش ماشین آن را رنگ و پولیش زده باشند راه تشخیص آن حرکت دادن آهن ربا روی بدنه ماشین است .اگر آهن ربا به قسمت وسیعی ازز بدنه نچسبد نشانگر آن است که این قسمت به خاطر تصادف از بین رفته و با بتونه پر شده است اگر قسمتهایی از بین رفته زیاد باشدد ازخریدن ماشین صرف نظر کنید.
2)در های خودرو و شیشه بالابر ها، برف پاک کنن، قفل درب صندوق ماشین، تجهیزات داخلی داشبرد و ... را چک کنید که سالم باشند.

3)هنگام خرید خودرو کارکرده صندلی ها را بررسی کنید ممکن است صندلی ها خراب شده باشند و روی آن روکش کشیده باشند! کف پا های خودرو را کنار بزنید و کف ماشین و کف صندوق عقب را چک کنیدکه زنگ زدگی و یا تصادف های شدید از این مناطق مشخص میشود!


4) قسمت های برقی مثل چراغ های جلو و عقب خودرو، راهنما ها، چراغ ترمز، بوق ، سیستم صوتی، دزدگیر و ... را بدقت تست کنید زیرا در صورت خرابی و خرید ممکن اسا بعدا دردسر های زیادی برای تعمیر این قسمت ها بکشید و هزینه ی زیادی روی دستتان بگذارد...

6)عدد شمارنده کیلومتر را در روی صفحه کیلومتر ماشین بررسی کنید، بسته به سن ماشین این عدد متفاوت است اما اگر متشین یکسال در شرایط معمولی کار کرده است ممکن است این عدد بین 10 تا 30 هزار کیلومتر باشد. افرادی که خرید و فروش خودرو های زیادی انجام داده اند این موارد را بررسی میکنند.

7)بعضی از فروشنده های خودرو ممکن از قبل از فروش ماشین دست دوم موتور ماشین را دستکاری کنند تا ایرادات آن مشخص نباشد.موتور خودرو را را برای بررسی به مکانیک نشان دهید.
8 )مکانهایی را که آب به بیرون ترشح میکند به دقت بررسی کنید تعویض شیلنگ آب کار آسانی است اما اگر آب از رادیاتور ترشح کند باید آن را تعویض کنید و این کار هزینه سنگینی در بر دارد
9)موتور را روشن کنید و بگذارید به آرامی حرکت کند (بچرخد)دیده شده که بعضی از بنگاه داران متقلب روغن غلیظ در موتور و جعبه دنده میریزند تا مانع شنیده شدن صداهای ناهنجار موتور شوند

10)فول اندازه گیری روغن را بررسی کنید اگر روی آن خیابانهای مایل به خاکستری رنگ و یا قطرات آب دیدید نشانه خرابی رینگ پیستون است.

11)در پوش کارتر را بر دارید به گونه ای که از رو غن پر شود وجود بخار یا دود نشانگر خرابی بزرگ است که باید موتور را تعویض کنید بعد از اینکه موتور را 5 دقیقه روشن گذاشتیداگر دود ساه از اگزوز خارج شد دلالت بر وقفه بر کاربراتور میکند اما اگر دود آبی بود نشانگر این است که کاربراتور باید با هزینه سنگینی تعمیر شود.
.
12)باطری را بررسی کنید یعنی ابتدا چند دقیقه روشن کنید و ببینید که بعد از آن موتور به راحتی روشن میشود .
سپس فرمان را در سرازیری که شیبش تند و پر پیچ و خم باشد امتحان کنید و ببینید که صدایی از آن خارج نمی شود سپس ماشین باید در مسیر مستقیم به سرعت 100 کیلومتر در ساعت حرکت کند.
13)ترمزها را امتحان کنید اگر مجبور باشید آن را تا آخر و یا ماشین هنگام ترمز گرفتن به این سو و آن سو مایل شود و یا صدایی از آن خارج شود نیاز به تعمیر فوری دارد زیرا این امور خطری جدی برای راننده به وجود می آورد.14)به هر صدای غیر عادی داخل ماشین گوش کنید اگر هنگام پیچیدن از چرخهای جلو صدای بلندی خارج شد نشانگر وجود مشکل در سیستم کمک فنر اتومبیل است.15)در سرعت زیاد(50کیلومتر در ساعت)دست خود را از روی فرمان بردارید اگر ماشین لرزید و یا به این سمت و آن سمت کشیده شد یا از خط مستقیم خارج شد فرمان ها نیاز به میزان شدن و تعمیر دارند.قبل از اینکه تصمیم نهایی و قطعی خود را برای خرید خودرو کارکرده بگیرید و معامله را انجام دهید حتما از کارشناس خودرو کمک بگیرید تا ماشین را به دقت بررسی کند.مطلب بالا به نقل از باشگاه خبرنگاران و با توضیحات تکمیلی خدمت شما برای راهنمای خرید خودرو دست دوم آماده شده است.


موضوع جدید ارسال پست

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 12 مهمان