amirhekmat نوشته شده:ممنونم از آقا داریوش خوش فکر و خوش کار که لطف کردن نکته های خوبی رو گفتن. با توجه به همسایه بودنمون٬ امید همکاری و درس آموزی دارم .
نکته های دیگه که به ذهنم میرسه :
۱. مکانیزم کار با کندوها :
کندو ها می توانند با ریل به سمت جلو کشیده شوند و یا در طرحی ساده تر بدون هیچ اتصالی با دست به روی میز کار کشیده شوند .هر کدام از این طرح ها فواید و مضراتی دارد . مثلا اجرای طرح با یراق ریلی هزینه بیشتر داشته و در عوض دقت بالایی در عمل می طلبد و کار با آن لذت بخش خواهد بود . در مقابل٬ طرح عدم اتصال کندو به بدنه کم هزینه و ساده در اجراست ولی زحمت جابجایی کندو با دست را داراست و مزیتِ مستقل بودن کندو را دارد .
سوال :
- شیوه ی طراحی در هر دو روشِ یراق دار (ریلی-کشویی) و بدون یراق (دستی) چگونه می تواند کاربردی٬٬ عمری و خوش استفاده باشد؟
- مدیرِ کابین چگونه می تواند به شکل راحت تری در ارتفاعات مختلف به مدیریت کندو ها بپردازد؟(برای مثال صندلی جک دار)
۲. جنس بدنه و شکل طراحی آن :
سوال ها :
- جنس بدنه چه باید باشد تا عایق٬با دوام و سبک باشد؟
- طراحی بدنه بهتر است به چه شکلی باشد؟ از نظر طول و عرض و تعداد کندو ها در هر ردیف چه اندازه ای بهینه است؟(داشتن پنجره در سقف یا جلو و عقب برای داشتن نور حیاتیست). اینکه جای خواب جدا داشته باشد یا فاصله میان کندوها به این منظور استفاده گردد؟
- جنس طبقات و اتصالات آن بهتر است چه باشد؟
- انرژی مورد نیاز کابین(برق٬ آب٬ گاز) بهتر است به چه شکلی تامین شود؟(برای مثال به ترتیب باتری شارژ شونده خورشیدی٬ مخزن آب٬ کپسول گاز)
- آیا بهتر است کابین برای همیشه به یک خودرو وصل باشد یا کابین به صورت مجزا طراحی گردد و با هر نوع کشنده ای کشیده شود ؟
۳. ساختار کندو ها :
کندو ها در مدل نگهداری کابینی بسته به نوع طراحی می توانند دارای طبق باشند .
سوال :
- اینکه کندوها چند قابه طراحی شوند و طبق در چه اندازه ای ساخته شود(کوتاهِ عسل گیری یا مثل کندوی اصلی)؟
- بدنه ی کندوها و کف و درب می تواند با توجه به محیط امن کابین٬ متفاوت طراحی شود . چه جنس و ضخامتی می تواند کافی و کارا باشد؟
۴. ملازمات کابین :
ملازمات کابین می تواند خودرویی برای کشیدن کابین و یا سر زدن به محل استقرار کابین٬ مجوز عبور و مرور کابین٬ اتصالات کابین٬ امکانات و محل خرید هر یک از این ابزار باشد .
سلام و احسنت
به نظر من میتوان ساختار کندو ها را تغییر داد
بدین صورت که کندو ها بجای باز شدن از سقف از جدار پشت کندو باز شود و قاب ها نیز با کشیده شدن به سمت سینه اپراتور از کندو خارج شود یعنی شکل قاب نیز تغییر کرده ولی ابعاد کادر و کندو بسته به سلیقه متغیر یا ثابت یاشد و فرد با باز کردن درب از پشت و کشیدن قاب قادر به بازدید و برداشت عسل باشد
حتما باید ساختاری که در کشور راه می افتد یکسان باشد تا با مشکل چند گانگی که در مورد کندو های لانگستروت و اردبیلی(دادانت) هست مواجه نشویم
در حمل و نقل کندو ها تمام کف بارکش ولی در استقرار که احتمال سقوط کندو وجود ندارد کندو ها رو هم و در 2 ردیف کنار قرار میگیرند و وسط محل استقرار فرد و ابزار می باشد
قفل کندو مناسب تعبیه می شود
استحکامات و قفل های ضد سرقت مناسب و مطمئن خیلی مهم است
خوشحال میشوم تجربیات مکانیک و مکاترونیک حقیر به کمک زنبور داران عزیز بیاید
متمایل به بازدید از زنبور داران شهر های اطراف میباشم
با ایمیل یا 09111459468 تماس بفرمایید